$
תעשייה ופיננסים

יוניליוור מפסיקה להשתמש במילה 'נורמלי' במוצרי הטיפוח שלה

בנוסף מצמצמת החברה את השימוש בפוטושופ בצילומי הדוגמניות המתלווים למוצריה. בכיר בחברה: "אנו מחוייבים להתמודד עם נורמות וסטריאוטיפים פוגעניים ועיצוב הגדרה רחבה וכוללנית יותר ליופי"

חדשות חוץ 15:1109.03.21
ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה כי תאסור על שימוש מוגזם בפוטושופ בפרסומות של המוצרים שלה. בנוסף היא תסיר את המילה normal ("נורמלי") מאריזות של מוצרי טיפוח וקוסמטיקה.

 

 

 

יוניליוור, הבעלים של מותגים כמו מותג הסבון דאב, מותג התה ליפטון, חומרי הניקוי פרסיל וגלידות בן אנד ג'ריס, ציינה כי בכוונתה לבטל "כל שינוי דיגיטלי לצורת הגוף, לגודל, לפרופורציות ולגוון העור" בפרסומות. האיסור יחול על הפרסומות המסורתיות וכן על פרסומים של משפיענים ברשתות החברתיות שיקבלו תשלום מהחברה לקדם את המוצרים.

 

הסרת המילה normal מהאריזות תשפיע על כ-200 מוצרים ותושלם בתוך שנה. בכך עונה החברה על טענות כי התפיסה התאגידית של מה שנורמלי אינה כוללנית ונוטה להתייחס רק לגזע אחד או לקבוצה דמוגרפית שלטת.

 

 

 שמפו דאב, יוניליוור שמפו דאב, יוניליוור צילום: רויטרס

 

"בעלת אמות מוסר גבוהות"

 

המהלך הוא חלק מהמאמצים של יוניליוור למצב עצמה כבעלת אמות מוסר גבוהות בקרב שלל המוצרים שלה. בנוסף לביטול הפוטושופ החברה אף הציבה יעד להפחתת פליטת הפחמן עד 2039, והתחייבה לצמצם משמעותית את השימוש בפלסטיק במוצרים ובאריזות.

 

סאני ג'אין, נשיא יוניליוור למוצרי טיפוח וקוסמטיקה, טען כי הצרכנים מתגמלים מותגים שנוקטים בפעולות בנושאים סביבתיים וחברתיים, כך שלהערכתו הקמפיין החדש יהפוך את החברה למצליחה יותר. לדבריו, החברה "מחוייבת להתמודדות עם נורמות וסטריאוטיפים פוגעניים ועיצוב הגדרה רחבה וכוללנית יותר ליופי. אנחנו יודעים שהסרת המילה נורמלי מהמוצרים והאריזות שלנו לא מספיקה כדי לפתור את הבעיה, אך זה צעד חשוב קדימה".

 

חטיבת הטיפוח והקוסמטיקה של יוניליוור נחשבת לאחת המפרסמות הגדולות בעולם, לאחר שהיא מוציאה על פרסום בכל שנה בין 4-5 מיליארד דולר. בינואר התחייבה החברה לצאת נגד סטריאוטיפים בפרסום ולהגדיל את ההוצאות על חברות המנוהלות על ידי נשים מ-300 מיליון יורו ל-2 מיליארד יורו בכל שנה.  

x