שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

70 מיליון במקום 17? למה בוטלה המכירה הפומבית של מכונית פורשה משנת 1939

מכונית שנבנתה על ידי פרדיננד פורשה בתקופה בה הועסק על ידי השלטון הנאצי כמעצב עבור פולקסווגן הוצעה למכירה פומבית על ידי סותבי'ס, אולם בשל טעות נגררת במסך שהציג את הסכומים - נאלץ הכרוז להפסיק את המכירה

שירות כלכליסט 14:3419.08.19
מכונית פורשה שהייתה צפויה להימכר במכירה פומבית ביום שבת ביותר מ-20 מיליון דולר, נשארה בסופו של דבר בידי בית המכירות בשל טעות טכנית במערכת המכירה.

המכונית, פורשה 64 משנת 1939 נחשבה גם ככה לשנויה במחלוקת בעולם האספנות מכיוון שנבנתה על ידי פרדיננד פורשה בתקופה שבה הועסק על ידי השלטון הנאצי לעבוד כמעצב עבור פולקסווגן. המכונית נועדה לנצח במרוץ ברלין לרומא שאמור היה לחגוג את הברית בין גרמניה הנאצית ואיטליה הפאשיסטית. המרוץ בוטל בסופו של דבר בשל מלחמת העולם השנייה. אף שהמכונית נבנתה על ידי פורשה והיא דומה במראה החיצוני שלה למכוניות הקלאסיות של המותג, היא לא נחשבת פורשה אמיתית שכן היא מיוצרת בעיקר מחלקים של פולקסווגן. המכונית עברה מספר שינויים מאז והחליפו לה את הבלמים והאורות האחוריים. כמו כן היא נצבעה מחדש בצבעי טורקיז וכסף.

 

פורשה 64 פורשה 64 צילום: בלומברג

 

 

המכירה שנערכה ביום שבת בקליפורניה על ידי בית המכירות סות'ביס בקליפורניה נתקלה בקשיים טכניים. בעוד שההצעות החלו מ-13 מיליון דולר, מסך הענק שהוצב באולם המכירה הראה שהן עומדות על 30 מיליון דולר. ההצעה הבאה עלתה ל-14 מיליון דולר, אך המסך טען כי היא עומדת על 40 מיליון דולר. השגיאה נמשכה גם כשההצעות עלו כבר ל-17 מיליון דולר, אז נכתב 70 מיליון דולר – הודעה שגררה תשואות מהקהל על כך שהמכונית השיגה מחיר שיא. אולם, בשלב זה נאלץ הכרוז להפסיק את המכירה בשל הטעות הנגררת.

 

פורשה 64 משנת 1939 פורשה 64 משנת 1939 צילום: בלומברג

 

"אמרתי 17, לא 70", הדגיש הכרוז, מרטן טן הולדר. "הכוונה היא ל-17 מיליון דולר". הקהל הגיב בקריאות בוז. "זו פשוט בדיחה", הגיב אספן המכוניות ג'וני שאונסי מדרום קליפורניה. "הם איבדו הרבה מהמהימנות שלהם". אספן נוסף הוסיף כי סות'ביס "חתכו לעצמם את הגרון". ההערכה היא, כי בשל המבטא ההולנדי של טן הולדר ה-17 שלו נשמע כמו 70 ולכן כך נכתב על המסך. מכיוון שהמכירה נעצרה בשלב הזה, ההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 17 מיליון דולר והיא הייתה נמוכה מהמחיר המינימלי שהציב בית המכירות, ולכן המכונית לא נמכרה. "המכונית לא עמדה במינימום הנדרש", נמסר בהצהרה מסות'ביס. "נעשה כל מאמץ למכור אותה גם אחרי תום המכירה הרשמית". עוד הוסיפו כי מדובר בטעות תמימה ולא בזדון. "זו אי הבנה בלבד שהועצמה בשל ההתרגשות בחדר".

 

סות'ביס אמנם הצליחה למכור באותה המכירה מכונית אסטון מרטין ששימשה את ג'יימס בונד בסרט כדור הרעם ב-6.4 מיליון דולר, אך נכשלה בניסיון שלה למכור אסטון מרטין נוספת, שבחברה קיוו שתימכר ב-8.75 מיליון דולר אך משכה הצעות בגובה 7.5 מיליון דולר בלבד. באופן כללי נראה ששוק מכוניות היוקרה מאבד תנופה. ההכנסות מהמכירה היו נמוכות ב-25% לעומת השנה שעברה, והמחיר הממוצע היה נמוך ב-75 אלף דולר.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x