$
תעשייה ופיננסים

חלם להיות מובטל בג'ינס והפך לאיש העשיר ביפן

אביו של מייסד יוניקלו הכריח אותו לעבוד, והוא החל כמוכר של כלי מטבח ובגדי גברים. לאחר מכן הצטרף לעסק המשפחתי של רשת בגדים שהיא היום הגדולה באסיה. ב-1984 פתח את הסניף הראשון של יוניקלו

שירות כלכליסט 08:4508.10.18
"כשסיימתי את לימודי באוניברסיטה, השאיפה שלי היתה שלא אצטרך לעבוד כל חיי", כך סיפר טדאשי ינאי, יו"ר החברה־האם של יוניקלו, בראיון לתקשורת הפיליפינית שהתפרסם אתמול לרגל פתיחת סניף הדגל החדש במנילה. "אבי דרש ממני שאמצא עבודה ברשת הקמעונאית ג'וסקו, אז לצערי התחלתי לעבוד", הסביר.

 

ינאי, בוגר לימודי כלכלה ומדעי המדינה, מכר בג'וסקו כלי מטבח והיה אחראי גם על חידוש המלאים במחלקת בגדי הגברים. "מנהל הקומה התלונן בפני כל הזמן על כך שהגעתי לעבודה בג'ינס בלי עניבה, ולא אהבתי את זה", סיפר. כעבור כמה חודשים הוא התפטר מג'וסקו והצטרף לעסק המשפחתי, רשת בגדי הגברים אוגורי שוז'י. מאז 2002 ינאי מכהן כיו"ר החברה, שאת שמה שינה לפאסט ריטיילינג — כיום, קמעונאית הבגדים הגדולה באסיה.

 

 

 

"לא היה לי לאן ללכת, אז אבי ביקש ממני לעזור לו. העסק של אבי מכר חליפות ועניבות ומשום כך לא רציתי להצטרף מלכתחילה, אבל למרבה האירוניה גיליתי שזה ממש מהנה", סיפר לאתר ANCX.PH.

 

מייסד יוניקלו טדאשי ינאי והפרזנטור של החברה, טניסאי העל רוג'ר פדרר מייסד יוניקלו טדאשי ינאי והפרזנטור של החברה, טניסאי העל רוג'ר פדרר צילום: TOSHIFUMI KITAMURA

 

כיום, ינאי הוא האיש העשיר ביפן עם שווי מוערך של 26.2 מיליארד דולר, על פי דירוג העושר של בלומברג. את הסניף הראשון של יוניקלו, שנקרא אז יוניק קלות'ינג וורהאוס, פתח ינאי בהירושימה ב־1984, השנה שבה מונה לנשיא אוגורי שוז'י. "באותה עת האמנתי שגיליתי מכרה זהב. חשבתי שנוכל להצליח מאוד בניהול חנויות יוניקלו ביפן". הוא צדק. העסק צמח במהירות ובתוך ארבע שנים נפתחו יותר מ־300 סניפים ברחבי המדינה.

 

כיום, השאיפה של יוניקלו היא לעקוף את שתי קמעונאיות האופנה הגדולות בעולם, זארה (שבבעלות אינדיטקס) ו־H&M, באמצעות התמקדות מחודשת בשוק האסייתי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x