$
תעשייה ופיננסים

יוניקלו נכנסה לבולמוס השקות כדי להביס את זארה ו־H&M

קמעונאית הבגדים הגדולה באסיה פתחה אתמול סניף דגל במנילה, והיו"ר טדאשי ינאי לא מסתיר את השאיפה שלו לדחוק ממקומות 1 ו־2 את המתחרות מספרד ומשבדיה. סניפים חדשים של הרשת היפנית ייפתחו החודש גם בארה"ב ובאוסטרליה

תמר טוניק 18:2508.10.18

רשת בגדי הקז'ואל היפנית יוניקלו פתחה אתמול (א') סניף דגל במנילה בירת הפיליפינים, זאת במסגרת ההתרחבות המואצת שלה בדרום מזרח אסיה. השאיפה המוצהרת של יוניקלו - לדחוק מקדמת הבמה את ענקיות הביגוד H&M והחברה־האם של זארה, אינדיטקס. 

 

לפתיחה החגיגית הגיע טדאשי ינאי (69), נשיא ויו"ר פאסט ריטיילינג, קמעונאית הבגדים השלישית בגודלה בעולם, שבבעלותה המותג יוניקלו. החנות החדשה, המשתרעת על שטח של 4,100 מ"ר, היא החנות השישית בגודלה של יוניקלו בעולם ומחזיקה בכ־260 אלף פריטים.

 

 

 

כ־600 אנשים התקהלו מחוץ לסניף והמתינו לפתיחת הדלתות, כולל מעריץ נלהב במיוחד שתפס מקום בחזית באחת לפנות בוקר. "המוצרים זולים ונוחים. אני בודק מותגים אחרים אבל קונה יוניקלו", הסביר סטודנט בן 21 בשיחה עם העיתון היפני ניקיי. המחיר ההתחלתי של חולצות בייסיק ומכנסיים בסניף החדש הוא כ־18 דולרים, יקר יותר מהמתחרות בשוק, אך עדיין בר־השגה.

 

אפילו רוג'ר פדרר בתמונה

 

פאסט ריטיילינג פתחה את החנות הראשונה שלה בפיליפינים ב־2012 עם התאגיד SM אינווסטמנטס. בשנה החולפת היא פתחה שם חנות אחת בחודש בממוצע, וחנות הדגל במנילה היא ה־53 שלה במדינה.

 

קצב ההשקות שלה מסחרר. ב־25 באוקטובר תפתח יוניקלו את הסניף ה־16 שלה באוסטרליה, בקניון גלן ווייברלי שבמדינת ויקטוריה. יום לאחר מכן היא תפתח סניף פרברי ראשון באזור שיקגו, בקניון וודפילד. בחודש שעבר פתחה יוניקלו סניף ראשון בהוואי.

 

בחודש יולי זכתה יוניקלו בשחקן חיזוק מכובד, אחרי שהחתימה את טניסאי העל רוג'ר פדרר (36) כפרזנטור. יוניקלו תשלם לפדרר כ־300 מיליון דולר על פני עשור, 300% יותר לעומת החוזה שלו עם נייקי, שתוקפו פג בחודש מרץ.

 

שוק בשווי 33 מיליארד דולר

 

אוכלוסיית דרום מזרח אסיה מונה כ־600 מיליון בני אדם ומעמד הביניים שלה צומח במהירות, מה שמייצר קהל חדש לפריטים איכותיים במחירים נוחים. שוק הביגוד האזורי גלגל 33 מיליארד דולר בשנה שעברה, פי שניים כמעט לעומת העשור הקודם, כך לפי נתוני יורומוניטור.

 

יוניקלו מנסה להדביק פערים מול המתחרות אינדיטקס הספרדית ו־H&M השבדית בזירה העולמית, אבל עקפה אותן כבר בדרום מזרח אסיה. היא מחזיקה בנתח של 2.1% בשוק האזורי לעומת 1.4% ל־H&M ו־1.2% לאינדיטקס.

 

H&M סגרה סניפים לא רווחיים באירופה, ובמקביל היא פותחת סניפים בדרום מזרח אסיה בקצב גובר והולך, ואף השיקה חנות ראשונה בווייטנאם. יוניקלו מתכננת להיכנס לווייטנאם ב־2019. אינדיטקס מתרכזת בפתיחת סניפים בערים גדולות בדרום מזרח אסיה ומכניסה את המותגים הזולים יותר, פול אנד בר וברשקה, למלזיה ולתאילנד. במקביל היא גם משדרגת את המכירות המקוונות, שהוצגו באינדונזיה, שם יוניקלו טרם השיקה חנות מקוונת.

 

"אסיה היא מנוע צמיחה משמעותי עבור העסקים שלנו מחוץ ליפן במונחים של בסיס ייצור ומכירות", אמר ינאי אתמול. "אידיאלית, אנחנו רוצים להגדיל את מספר הלוקיישנים שלנו בדרום מזרח אסיה ב־100 בשנה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x