$
כלכלה ומדיניות

סין מפחיתה מיסי יבוא על שורה של מוצרי צריכה - מחיתולים ועד וויסקי

לפי משרד האוצר הסיני, התעריפים ב-187 קטגוריות של מוצרים יוזלו החל מ-1 בדצמבר לשיעור ממוצע של 7.7%, לעומת 17.3% כיום; מדובר בהזדמנות לחברות בינלאומיות

בלומברג 12:5124.11.17

סין מקצצת את מיסי היבוא על שורה של מוצרים -  החל מחיתולים של פרוקטר אנד גמבל וכלה בוויסקי של דיאג'יו. צעד זה עשוי להוות הזדמנות למשקיעים זרים בשוק הסיני.

 

התעריפים ב-187 קטגוריות של מוצרים יוזלו החל מ-1 בדצמבר לשיעור ממוצע של 7.7%, לעומת 17.3% כיום. כך על פי הצהרה רשמית של משרד האוצר הסיני. המשרד ציין את הצורך לסייע לצרכנים לרכוש מוצרי איכות ומוצרים מיוחדים שאינם מיוצרים מקומית.

 

המדיניות החדשה מגיעה בעקבות קריאתו של נשיא סין, שי ג'ינפינג, באסיפת המפלגה הקומוניסטית באוקטובר לענות לדרישותיהם של הצרכנים הסינים ולשפר את רמת החיים ואת מגוון מוצרי האיכות בשוק הצריכה הגדול בעולם.

 

שי ג'ינפינג שי ג'ינפינג צילום: רויטרס

חברות בינלאומיות הפועלות בסין צפויות ליהנות מההקלה כתוצאה מעלייה בביקושים למוצריהן בקרב מעמד הביניים בסין. בנוסף, הפחתת מיסי היבוא תעודד את הצרכן הסיני לרכוש מוצרים במדינה במקום מעבר לים.

 

"למהלך שלושה יעדים: המרצת הצריכה הפרטית בסין, רפורמה של כלכלת המדינה באמצעות פתיחתה לחו"ל והעברת מסר לעולם ובייחוד לארה"ב שסין מחויבת לקידום הסחר הגלובלי", אומרת שיין אוליבר (Shane Oliver), ראש אסטרטגיית השקעות ב-AMP קפיטל אינווסטרס.

 

צריכה פרטית איתנה היא מרכיב מייצב מהותי עבור הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, בעודה מתרחקת ממודל צמיחה מונחה השקעות ויצוא. הביקוש המקומי תרם 64.5% לתמ"ג ברבעון הראשון של 2017, על פי נתונים שבידי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין.

 

המוצרים ברשימה שפורסמה היום הם חלק מקטגוריות רחבות יותר של מוצרי צריכה, המייצגים כ-30% מכלל היבוא של סין מ-2016, על פי חישובי בלומברג. בשנה שעברה הסתכמו המכירות הקמעונאיות במדינה ביותר מ-5 טריליון דולר.

 

"סין מנסה לעודד עוד חברות זרות למכור את מוצריהן בסין ורוצה להעניק לצרכנים מבחר גדול יותר. הדבר יסייע לחברות זרות שכבר פועלות בשוק הסיני להיות תחרותיות עוד יותר", אומר מת'יו קראב, ראש מחלקת מחקר לשוקי אסיה-פסיפיק ב"מינטל אינטרנשיונל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x