$
כלכלה ומדיניות

גם בצרפת: הממשלה מתנגדת לחבילות השכר הגדולות של מנהלי פיז'ו ורנו

שר האוצר הצרפתי כינה את השכר כ"פוגע בתעשייה". לממשלה אחזקה משמעותית בכל אחת מהחברות, אולם היא לא תספיק כדי לחייב את החברות ללא הסכמת בעלי מניות נוספים

שירות כלכליסט 11:5903.04.16
הממשלה הצרפתית מתנגדת לחבילות השכר הגבוהות המוענקות למנכ"לים של חברות הרכב המובילות במדינה.

 

שר האוצר הצרפתי מישל סאפה אמר בשבוע שעבר בראיון לתחנת רדיו מקומית כי הממשלה מתכוונת להצביע נגד חבילות השכר במיליוני יורו של המנכ"לים של יצרניות הרכב פיז'ו ורנו. הוא כינה את השכר כ"פוגע" בתעשייה.

 

לממשלה הצרפתית אחזקה משמעותית בכל אחת מהחברות, כתוצאה מחילוצים שערכה במהלך המשבר הפיננסי. כתוצאה מכך, יש לה זכויות הצבעה בנושאים מסוג זה. אולם, האחזקה הממשלתית של 13.7% בפיז'ו ושל 19.7% ברנו, לא תספיק כדי לחייב את החברות לשנות את גובה השכר, זאת כל עוד בעלי מניות נוספים שהם בעלי זכות הצבעה לא יצטרפו למסע הצלב הממשלתי.

 

קרלוס טווארס, יו"ר פיז'ו. 5.2 מיליון יורו במזומן ובמניות בשנה שעברה קרלוס טווארס, יו"ר פיז'ו. 5.2 מיליון יורו במזומן ובמניות בשנה שעברה צילום: citroenvie

 

יו"ר ומנכ"ל רנו קרלוס גוסן קיבל ב-2015 חבילת שכר בשווי כולל של 10.7 מיליון יורו (12.2 מיליון דולר) במזומן ובמניות, עלייה מ-2014 וכפול מהשכר שהרוויח ב-2013. גוסן הרוויח גם שכר של כמה מיליונים בתוקף תפקידו כראש יצרנית הרכב היפנית ניסאן, שבבעלות חלקית של רנו. במקביל יו"ר פיז'ו קרלוס טווארס הרוויח בשנה שעברה מעל 5.2 מיליון יורו (5.9 מיליון דולר) במזומן ומניות, אף ששכר הבסיס שלו שעומד על 1.3 מיליון דולר, נותר ללא שינוי מאז 2009. בחברה מציעים להעלות את השכר המשתנה שלו השנה, זאת בהתבסס על כך שיעמוד ביעדים.

 

הנושא יעלה להצבעת בעלי המניות בסוף החודש, בפגישות בעלי המניות השנתיות של החברות. פיז'ו מכרה 3 מיליון מכוניות בשנה שעברה, בעיקר ללקוחות אירופיים, ואילו רנו מסרה 2.8 מיליון כלי רכב, כשצרפת היא השוק המוביל שלה, בהפרש ניכר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x