$
תעשייה ופיננסים

מסמכים פנימיים חושפים: בכירי פולקסווגן ידעו על הזיהום - ושתקו

מסמכים פנימיים ותכתובות מייל שנחשפו בעיתון הגרמני בילד ובניו יורק טיימס, חושפים כי בכירים בחברה אימצו מדיניות של עיכובים ובלבול בהתנהלות מול הרגולטורים האמריקאים, זאת לאחר שכבר בתחילת 2014 נחשפו לראיות שהפליטה של מכוניות הדיזל גבוהה מהמותר

שירות כלכליסט 17:1219.02.16

מסמכים פנימיים ומיילים בפולקסווגן מצביעים על כך שבכירים ביצרנית הרכב הגרמנית אימצו מדיניות של עיכובים ובלבול בהתנהלות מול הרגולטורים האמריקאים, זאת לאחר שכבר בתחילת 2014 נחשפו לראיות שהפליטה של מכוניות הדיזל גבוהה מהמותר.

 

המסמכים, שעליהם דווח בעיתון הגרמני בילד ובניו יורק טיימס, עלולים להוביל לעלייה בגובה הקנסות שיוטלו על החברה, בשל הפרה של חוקים המחייבים חשיפה ציבורית של בעיות שעלולות להשפיע על מחיר המניה.

 

מהמסמכים עולה, כי המנהלים הבכירים היו מודעים בשלב מוקדם יותר מכפי שהודו לבעיות הזיהום. עוד עולה מהמסמכים כי המנכ"ל הקודם, מרטין וינטרקורן, ידע על תוכנות זיוף הזיהום שהותקנו במכוניות מוקדם מכפי שהודה.

מרטין וינטרקורן, המנכ"ל שהתפטר מרטין וינטרקורן, המנכ"ל שהתפטר צילום: בלומברג

 

לפי המסמכים שהגיעו לידי הניו יורק טיימס, מקורב של וינטרקורן כתב לו במאי 2014, כדי להזהיר שהרגולטורים עלולים להאשים את החברה בשימוש בתוכנה המזייפת. אולם רק בספטמבר האחרון, יותר משנה מאז נשלח מכתב האזהרה הזה, הודתה פולקסווגן כי התוכנה הותקנה ב-11 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. בעקבות הגילוי התפטר וינטרקורן ב-23 בספטמבר, אך הדגיש כי שמע על התוכנה רק זמן קצר לפני ההודאה הפומבית של החברה.

 

"קייס טוב לתביעה"

 

מסמכים נוספים מ-2014 ו-2015 חושפים, כי מנהלים בחברה דנו בסיכונים הנלווים לאסטרטגיות פעולה שונות, שנעו מסירוב להכיר בבעיה ועד לרכישה של מכוניות הדיזל שנרכשו בארה"ב.

 

המסמכים הופכים את פולקסווגן לפגיעה אף יותר לתביעות מצד בעלי עניין. "השאלה המרכזית היא באיזה שלב ידעה ההנהלה הבכירה?", אומר כריסטופר רותר, עורך דין מברלין שמייצג בעלי מכוניות בתביעה שהוגשה נגד פולקסווגן. לדבריו, אם המנהלים הבכירים ידעו מוקדם מכפי שטענו, "לבעלי המניות יש קייס טוב לתביעה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x