$
תעשייה ופיננסים

סקר בארה"ב: השימוש באובר גורם לעיכוב ברכישת כלי רכב

לפי הסקר, נרשם זינוק במספר המשתמשים באפליקציית שיתוף הנסיעות מ-4% בשנה שעברה ל-17% השנה; קרוב לרבע מהמשתמשים הצעירים אינם רוכשים רכב לפי שעה בשל כך

שירות כלכליסט 10:1904.10.15

מכירות הרכב בארה"ב רשמו בספטמבר את רמתם החודשית הגבוהה ביותר מאז 2005. כך על פי ספקית המידע לתעשיית הרכב "אוטו-דאטה" (AutoData ). דבר זה משקף ביצועים חזקים בענף צרכנות מרכזי של המדינה. אולם, על פי סקר חדש, הפופולריות של אפליקציית שיתוף הנסיעות, אובר, כבר נותנת את אותותיה בגישתם של צרכנים לרכישת רכבים.

 

 

 

הסקר, שנערך בידי חברת הייעוץ העסקי "מגיד אדווייזורז" ( Magid Advisors) והועבר בלעדית ל-CNBC, מצא שבקרב 2,400 המשתתפים, השימוש באובר עלה מ-4% ב-2014 ל-17% ב-2015. 

 

 צילום: איי אף פי

 

שירות שיתוף הרכבים הוא ה"שירות החדש" הנפוץ ביותר, והוא גבר על שירותים חדשים אחרים נפוצים כגון Airbnb.

 

האתגר הגדול שכנראה עומד בפני יצרניות הרכב גלום בשאלה השנייה בסקר ובה נשאלו אם משתמשי אובר ישקלו מחדש רכישה של רכב משום שהם משתמשים באובר. על פי הסקר, 22% משתמשי אובר מזה חצי שנה, בגילאי 16-22, אמרו שהם מעכבים את הרכישה של רכב חדש משום שהם משתמשים בשירות.

 

אובר משול ל"משאית ענק המתגלגלת במורד הרחוב וצוברת תאוצה, כך שאני חושב שבסופו של דבר נראה זאת בנתוני מכירות הרכב", אמר נשיא "מגיד", מייק וורהאוס.

 

 

 

עם זאת, שירות שיתוף הרכבים הוא כשלעצמו מקור ביקוש לכלי רכב חדשים, מה שיכול לקזז במקצת את האפקט שנמצא בסקר. למשל, סוכנות רכב מטקסס מציעה לנהגי אובר הנחות על רכבים חדשים.

 

ג'יימס אלברטין אנליסט מ"שטיפל ניקולאוס" (Stifel Nicolaus ) טוען כי "בשלב זה אנו עוד לא רואים ממצאים התומכים בטענה שלשימוש המוגבר באובר יש השפעה שלילית על מכירות רכב בארה"ב. אולם אנו מסכימים כי יש הזדמנויות למותגי רכב להתחבר לצרכנים שבנסיבות אחרות לא היו מבקשים לרכוש רכב".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x