$
תעשייה ופיננסים

פרשת פולקסווגן מכה גלים: גם ב.מ.וו חורגת ברמת הפליטות של גזים מזהמים

השבועון הגרמני "אוטו בילד" דיווח כי הפליטות של יצרנית הרכב אינן עומדות בדרישות האיחוד האירופי. המועמד המוביל להחליף את מנכ"ל פולקסווגן שהתפטר בעקבות הפרשה - מנכ"ל פורשה מתיאס מילר

שירות כלכליסט 18:0124.09.15

פרשיית זיוף שיעור הזיהום בפולקסווגן ממשיכה להכות גלים. השבועון הגרמני "אוטו-בילד" דיווח היום (ה') כי רמת הפליטות של גזים מזהמים מאחד הדגמים של יצרנית הרכב ב.מ.וו אינו עומד בדרישות האיחוד האירופי. בעקבות הדיווח צנחה מניית החברה בבורסת פרנקפורט בקרוב ל-10%. הכתבה בשבועון הגרמני מצטטת דובר של ב.מ.וו שדחה את השמועות כי החברה השתמשה בתוכנה שמבצעת מניפולציות בפליטות גזים מזהמים בעת מדידות רשמיות, בדומה לתוכנה שבה השתמשה פולקסווגן.

 

"קבוצת ב.מ.וו אינה מזייפת נתונים במבחני פליטות. אנו בוחנים את דרישות החוק בכל מדינה ומצייתים להן", מסרה החברה. "אוטו-בילד" ציטט גם בכיר במועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה (ICCT) – גוף בלתי תלוי שמנטר רמות זיהום של כלי רכב – שאמר כי "הנתונים מצביעים על כך שפולקסווגן אינה החברה היחידה שביצעה מניפולציות בבדיקות הזיהום".

בד בבד, חשפה סוכנות הידיעות רויטרס כי באפריל השנה שלחה פולקסווגן מכתב לבעלי רכבי דיזל מתוצרתה ומתוצרת אאודי בקליפורניה. במכתב הודיעה החברה ללקוחות כי עליהם לקחת את רכביהם לסוכנות מורשית כדי לבצע עדכון תוכנה כדי לוודא שמנגנון פליטת הגזים "פועל בצורה אופטימלית ויעילה". פולקסווגן לא ציינה כי היא החליטה על המהלך כדי לרצות את הרגולציה במדינת קליפורניה, שגילתה ספקנות גוברת והולכת באשר לסיבות לפערים בפליטות הגזים ממכוניות החברה בתנאי מעבדה ובנסיעות יומיומיות. מדינת קליפורניה והסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית הסכימו בדצמבר 2014 שפולקסווגן תבצע ריקול למכוניות הדיזל שלה כדי לתקן את מה שהחברה הגרמנית התעקשה שהוא בעיה טכנית בלבד שגרמה לפערים בנתונים.

 

מתיאס מילר, מנכ"ל פורשה המועמד למנכ"ל פולקסווגן מתיאס מילר, מנכ"ל פורשה המועמד למנכ"ל פולקסווגן צילום: בלומברג

 

לפי דיווח נוסף ברויטרס, פולקסווגן תחל לפטר בקרוב עובדים שהיו שותפים לזיוף נתוני הפליטות. דירקטוריון החברה ייפגש מחר כדי לשמוע עדכון על חקירה פנימית שנועדה למצוא את האחראים להתקנת תוכנת זיוף הנתונים במכוניות הדיזל של החברה. ללא קשר לחקירה, נראה כי סמנכ"ל הפיתוח של אאודי אולריך האקנברג וסמנכ"ל הפיתוח של פורשה וולפגאנג האץ יועברו מתפקידם. באותה הפגישה עתיד הדירקטוריון להחליט על מינו מחליף למנכ"ל מרטין וינטרקורן, שהתפטר לאחר חשיפת מעשה הרמייה.

 

המועמד המוביל להחליף את וינטרקורן הוא ככל הנראה מתיאס מילר, מנכ"ל יצרנית מכוניות היוקרה פורשה שבבעלות פולקסווגן, שבעצמה נשלטת בידי קבוצת האחזקות של משפחת פורשה. מילר (62) עובד בקבוצת פולקסווגן זה 4 עשורים, והוא נהנה מתמיכת משפחת פורשה וכן מתמיכת איגודי העובדים בחברה.

 

בתוך כך נודע כי וינטרקורן יקבל מהחברה חבילת פרישה של עד 60 מיליון יורו. כך עולה מבחינת תנאי ההעסקה שלו כפי שדווחו בדו"חות השנתיים של פולקסווגן לשנת 2014. נכון לסוף אותה שנה, קרן הפנסיה של וינטרקורן הגיעה לשווי של 28.6 מיליון יורו. בנוסף, לפי תנאי ההעסקה של חברי ההנהלה - הם זכאים לשנתיים נוספות של שכר מלא לאחר הפרישה. עלות שכרו של וינטרקורן בשנת 2014 עמדה על 15 מיליון יורו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x