שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

קמפיין צרפתי מעודד צריכת ירקות ופירות מכוערים

רשת המרכולים אינטרמרשה החליטה להילחם בבזבוז מזון בדרך מקורית ומשתלמת עבור הצרכנים

שירות כלכליסט 23:5318.06.14

רשת המרכולים הצרפתית אינטרמרשה (Intermarché) החליטה להילחם בבזבוז מזון בדרך מקורית ומשתלמת עבור הצרכנים.

 

הרשת, שמונה 1,800 סניפים, פתחה החודש בקמפיין פרסומי שמעודד צרכנים לרכוש פירות וירקות עם מראה לא טיפוסי, כאלו שלא עולים בדרך כלל על המדפים בשל היותם מכוערים מדי. במודעות פרסומת של הרשת מוצגים צילומים של פירות וירקות עם כיתובים דוגמת "מתפוז מכוער עדיין אפשר לעשות מיץ טוב", או "גזר מכוער יכול להיות נפלא למרק".

 

נוסף על הקמפיין השיווקי הקימה אינטרמרשה דוכנים נפרדים לפירות ולירקות המכוערים, שבהם הם נמכרים ב־30% הנחה.

 

 

לפי נתונים שאסף הארגון הסביבתי האמריקאי NRDC, 52% מהפירות והירקות בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד נזרקים לאשפה, בכל אחד משלבי הגידול, ההפצה והמכירה.

 

כך למשל, 20% מהירקות והפירות כלל לא נקטפים, ולעתים קרובות הסיבה לכך היא מראה חיצוני לא אטרקטיבי מספיק. בבריטניה מוערך שיעור הפירות והירקות שלא נקטפים ב־30%.

 

הקמעונאים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד זורקים 12% מהירקות שמגיעים למחסניהם, ואילו הצרכנים זורקים 28% מהפירות והירקות שהם קונים. פירות וירקות אחראים גם לנתח של 22% מהמזון הטוב לאכילה שנזרק בחנויות, במסעדות ובמשקי בית. לפי הערכת NRDC ההפסדים לרשתות בשל זריקת פירות וירקות מגיעים ל־15 מיליארד דולר במדינות אלה.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x