שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

משבר פיננסי או שינוי מגמה? מכירות האופניים באיחוד האירופי עקפו את מכירות המכוניות

זאת בכל מדינות האיחוד, מלבד בלגיה ולוקסמבורג. גם בארה"ב נרשמה ירידה במספר הקילומטרים שנוסעת כל מכונית בשנים האחרונות

סוכנויות הידיעות 20:3627.10.13
קצב מכירות האופניים באיחוד האירופי עקף בשנה שעברה את קצב מכירות המכוניות החדשות, מלבד בבלגיה ובלוקסמבורג, כך מדווחת רשת הרדיו הציבורית בארצות הברית (NPR). אחת הסיבות לכך היא משבר גוש היורו שהוביל לירידה חדה במכירות של מכוניות. אולם מתגברים הסימנים לכך שהמגמה הזו אינה זמנית, אלא משקפת שינוי משמעותי יותר בבחירת אמצעי התחבורה.

בארצות הברית לדוגמה, נרשמה מאז 2004 ירידה במספר הקילומטרים שנוסעת כל מכונית, והיום צעירים רבים מביעים פחות עניין בהוצאת רישיון נהיגה. לעומת זאת, ייצור האופניים העולמי צומח מאז שלהי שנות ה-70 בשיעור מהיר יותר מאשר ייצור המכוניות.

 

אופניים בדנמרק אופניים בדנמרק צילום : איי אף פי

 

ניתן למנות מספר סיבות לשינוי. מחירי הדלק והביטוח עלו במדינות רבות, אך חשוב מכך, המכוניות איבדו את מעמדן כסטטוס יוקרה או חשיבות, לפחות בשווקים המפותחים.

 

באירופה, מדינות שנפגעו מהמשבר הכלכלי היו הראשונות להצטרף למגמת האופניים. באיטליה, נמכרו ב-2011 וב-2012 יותר אופניים ממכוניות. וגם בספרד, בשנה שעברה עקפו כלי הרכב הדו גלגליים לראשונה את המכוניות מבחינת מכירות.

 

עם זאת, לא כל המדינות שבהן האופניים עקפו את המכוניות נמצאות בבעיות כלכליות. בליטא, נמכרו אמנם יותר אופניים ממכוניות, אך הכלכלה צמחה בשנה שעברה בשיעור בריא של 3.6%, זאת על אף ההאטה במסחר עם שאר המדינות באירופה. לפיכך נראה, שגם לאחר ההתאוששות הכלכלית באירופה ובארה"ב, אנשים ככל הנראה ימשיכו לדבוק באופניים.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x