$
תעשייה ופיננסים

בואינג: בזמן שהדרימליינר עדיין מקורקע - מרכיבים דגם חדש

בחודש שעבר קורקעו כל מטוסי בואינג 787 בשל התלקחות מצברים, מה שלא מפריע לענקית התעופה לעבוד במרץ על דגם ה-787-9

סוכנויות הידיעות 15:4502.02.13

יצרנית המטוסים בואינג תתחיל בשבועות הקרובים את הרכבת הדגם החדש של מטוס הדרימליינר עוד בטרם תוקנו הליקויים של 787 וחודשו הטיסות שלו, כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הדרימליינר החדש ייקרא 787-9 ויהיה מסוגל להכיל 40 נוסעים יותר לעומת הדגם הנוכחי המיועד להטסת 250 נוסעים. המטוס יתבסס על אותן מערכות חשמליות ומצברי ליתיום כמו הדגם האחרון.

 

בבואינג מדגישים כי ימשיכו את העבודה על הדגם החדש בשל מחירו הגבוה והכנסות שהוא צפוי לייצר. כמו כן שם מבקשים להימנע מחריגה בלוח זמנים של אספקת מטוסים לחברות שכבר הזמינו אותו. בחברה מקווים לספק את המטוס הראשון לחברת תעופה אייר ניו זילנד כבר בתחילת השנה הבאה. קצב העבודה המתוכנן הוא הרכבת חמישה מטוסים לחודש.

 

על פי הדיווח, חלקים מגוף המטוס שהורכבו באיטליה יגיעו בתחילת השבוע למפעל בואינג באוורט, שבמדינת וושינגטון. שם הם יחוברו ויורכבו עליהם כנפיים וחלקים נוספים, לקראת הרכבה מלאה וטיסת מבחן ראשונה. כל זה מתרחש על רקע חקירה שמקיימת הרשות לבטיחות התעופה בארה"ב, הבודקת את נסיבות התלקחות המצברים בשני מטוסי בואינג דרימליינר בחודש שעבר.

 

תא הנוסעים של הדרימליינר. בבואינג מבטיחים ליישם את הלקחים תא הנוסעים של הדרימליינר. בבואינג מבטיחים ליישם את הלקחים

 

בעקבות שתי התקריות קורקעו 50 המטוסים מאותו הדגם ע"י חברות תעופה ברחבי העולם. עד כה מומחים מארה"ב ויפן שעסקו בגילוי הליקויים שיכלו להוביל להתלקחות דיווחו כי לא מצאו כל פגם שיכול היה להוביל לתקלה במערכת החשמל. בין הגרסאות המובילות שאמורות להסביר את האירועים החריגים - ליקויים במצברים ולא במערכות המטוס, אך החוקרים לא מוכנים עדיין לשלול את כל האפשרויות וממשיכים לבחון את כל מערכות המטוס.

 

בבואינג מגלים חשש כי חקירה מתמשכת עלולה לגרום לבעיות חמורות והשלכות כלכליות על ענקית התעופה, אך ברשות לבטיחות התעופה מרגיעים כי חקירה מתנהלת במהירות ומדי יום מושגת התקדמות ממשית. בחברה מדגישים כי "סומכים על התכנון של 787 אך ישלבו את כל הלקחים שיופקו בדגמים 787-8 ו-787-9 בטרם שהם יסופקו ללקוחות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x