$
תעשייה ופיננסים

אפל כבר לא הגדולה בעולם, וגם לא בין 10 המותגים האהובים בארה"ב

אתמול פורסם כי אקסון עקפה את אפל והפכה לחברה הציבורית הגדולה בעולם, ואילו היום מתברר כי ענקית הטכנולוגיה לא הצליחה להשתחל לרשימת 10 המותגים האהובים ביותר בארצות הברית. מי נכנס לרשימה?

סוכנויות הידיעות 15:1026.01.13

שבוע לא קל עבר על אפל. לא רק שענקית הטכנולוגיה הפסידה את התואר החברה הציבורית הגדולה ביותר בעולם, היא גם לא הצליחה להשתחל לרשימת 10 המותגים האהובים ביותר בארצות הברית, שעורכת חברת המחקר YouGov BrandIndex, זאת לאחר שדורגה במקום ה-11 בלבד.

 

זו לא הפעם הראשונה שהחברה נתקלת בקשיים להיכנס לרשימה. בשנה שעברה היא השתחלה רק בקושי, על אף ההצלחה של מכשירי האייפון.

 

מה קורה לאפל? מה קורה לאפל? צילום: גטי אימג'

 

הרשימה הורכבה לאחר ראיונות עם 1.2 מיליון אנשים, המייצגים מדגם של האוכלוסייה האמריקאית, בנוגע לתפיסת המותגים. ציון המותגים נקבע על ידי קביעת ציון הנע ממאה ועד למינוס ממאה לשאלה – "אם שמעת משהו על המותג בשבועיים האחרונים, באמצעות פרסום, חדשות או מפה לאוזן, והאם היו אלה חדשות חיוביות או שליליות?". להלן התוצאות:

  

10. גוגל. ציון: 30.8

 

ירידה מהמקום הרביעי בשנה שעברה, בעיקר בשל בעיות פרטיות בהן נתקלה בתחילת השנה, והביקורת על גוגל +. מנגד, החברה המשיכה לצמוח השנה, וחידדה את ההתמקדות שלה על מכשירים ניידים, כולל חיזוק הקשרים עם סמסונג.

 

9. יוטיוב ציון: 30.9

 

כניסה ראשונה של המותג שבבעלות גוגל לרשימה. בשנה החולפת, סרטון באתר נצפה למעלה ממיליארד פעמים. מדובר כמובן בגנגנם סטייל שכבש את העולם, והפך לסרטון הנצפה ביותר בהיסטוריה של האתר.

 

8. קינדל. ציון: 31

 

עוד כניסה ראשונה לרשימה. על פי הנתונים של אמזון, מכשיר הקינדל פייר הוא המוצר הנמכר ביותר באמזון ברחבי העולם. שני המוצרים הנמכרים הבאים הם קינדל פייפרוויט וקינדל.

 

7. טארגט. ציון: 31.1

 

החברה עלתה מהמקום ה-9 בשנה שעברה למקום השביעי. טארגט פעלה בשנה החולפת להבטיח את נאמנות הלקוחות, והמשיכה את תכנית שיפוץ הסניפים שלה.

 

6. פורד. ציון: 32.1

 

שיפור עבור יצרנית הרכב, שבשנה שעברה דורגה במקום השביעי. ב-2012 החברה השיקה דגמים חדשים ויצאה בקמפיין פרסומי חדש.

 

5. Lowe's. ציון 32.7

 

גם חברה זו רשמה עלייה, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השישי. רשת המוצרים לבית ציידה את העובדים במכשירי אייפון, כדי להקל עליהם לעמוד בדרישות הלקוחות, בעוד שמנהלי הסניפים צוידו באייפד.

 

4. ערוץ ההסיטוריה. ציון: 33.8

 

הערוץ מככב באופן תמידי ברשימה. הלהיט הגדול של הרשת ב-2012 היה המיני סדרה האטפילדס ומקויס (Hatfields & McCoys), בכיכובם של קווין קוסטנר וביל פקסטון, שמסמלת את החלטתו של הערוץ לשדר גם סדרות מתוסרטות. סדרה נוספת, ויקינגים זכתה בפרסום רב, אף שהיא מיועדת לשידור רק בהמשך השנה.

 

3. צ'ריוס. ציון: 35.4

 

גם מותג זה נהנה מעלייה ביחס ל-2011, אז דורג במקום החמישי, בעוד שהשנה הוא בשלישייה הפותחת. המותג כבש את 2012 עם שני טעמים חדשים Dulce de Leche Cheerios וחמאת בוטנים.

 

2. אמזון. ציון: 36.8

 

זו השנה השנייה ברציפות שאמזון מדורגת שנייה, זאת בעקבות הרחבת משפחת הקינדל, והשקת רשת פרסום רחבת היקף. ענקית המסחר המקוון המשיכה להרחיב את דריסת הרגל שלה על פני מגוון קטגוריות, כולל מזון, אופנה ואפילו מוצרי יוקרה.

 

1. סאבווי. ציון: 40.3

 

מדובר בשנה שלישית ברציפות שבה סאבווי כובשת את הפסגה. הרשת המשיכה ב-2012 בקמפיין "אוהדים מפורסמים", שכלל כריך הודו, בייקון ואבוקדו שיצרה דבי, אמו של מייקל פלפס כדי לעודד את בנה באולימפיאדה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x