$
עולם

לואי ויטון רוכשת נתח מהרמס

ענקית היוקרה הצרפתית LVMH הודיעה כי רכשה 14.2% מחברת הרמס וכי תשאף להגדיל את הנתח ל־17%. שווי העסקה הכולל עומד על 1.45 מיליארד יורו. ב־LVMH הכחישו כוונות להשתלטות על המותג הוותיק שהלביש בעבר גם את גרייס קלי

הדס שואף 22:1524.10.10

ענקית מותגי היוקרה הצרפתית לואי ויטון מואה הנסי (LVMH) רכשה נתח שליטה של 14.2% מבית האופנה הוותיק הרמס, תוך שהיא מכחישה כוונות להשתלט על בית האופנה או אפילו לקבל ייצוג בדירקטוריון. עם זאת, בחברה הדגישו כי הם שואפים להגדיל את נתחם ל־17.1% מהרמס, כך שהשווי הכולל של העסקה

נאמד ב־1.45 מיליארד יורו. מהלך זה הופך את LVMH לבעל המניות הגדול בהרמס מיד אחרי יורשיו, שאחוזיהם נעים סביב 70%.

 

שמועות בדבר עתידה העסקי של הרמס החלו כבר בחודש מאי האחרון, עת נפטר הבעלים הכריזמטי ז'אן־לואי דיומא. בקבוצת LVMH מצהירים כי הם מחזיקים ב־15,016,000 מניות של הרמס אינטרנשיונל, במטרה להיות בעלי מניות לטווח ארוך ולתרום לשמירת המותג האייקוני בעל האופי המשפחתי הצרפתי.

 

LVHM מחזיקים ברשותם עוד נגזרים פיננסיים של הרמס בשווי של כ־3 מיליארד יורו, והם הודיעו, כאמור כי הם מתכננים לממש את המרתם.

 

בית האופנה הרמס נוסד בשנת 1837 על ידי תיירי הרמס כבית מלאכה לרתמות. בשלב מאוחר יותר ניהול העסק עבר לבנו, שארל אמיל, והוא העביר את החנות לרחוב Rue Faubourg Saint-Honoré, שם היא נמצאת עד היום. בחנות החלו במכירה קמעונאית נוסף על יצירת האוכפים.

ב־1929 החלו בייצור קולקציית נשים, ושנה לאחר מכן נהפך קו צעיפי משי לאייקוני ולמבוקש בקרב נשות עילית בעולם.

 

בשלב הבא ייצרו עניבות משי. ב־1956 "תיק הקלי" שאיתו הופיע גרייס קלי נהפך למפורסם בעולם ויצר קהל מעריצות שהילכו עם תיק זה בלבד. הרמס, אגב, ידועים בעיצוב תיקים נחשקים, וב־1984 יצרו את "תיק הבירקין" על שם השחקנית והזמרת ג'יין בירקין. זה נמכר בטווח מחיר של עד 150 אלף דולר דולר, ונשים חיכו לו ברשימת המתנה כמה שנים.

 

מהלך זה אינו מפתיע, שכן בתי אופנה ומותגי מותרות רבים נרכשים על ידי חברות ענק ונכנסים תחת מטרייה אחת גדולה. למעשה, מגמה המורגשת היטב בשוק היא קונסולידציה של מותגי יוקרה, ובמסגרתה הקבוצות השולטות רוכשות יותר אחיזה במותגים נחשבים, ובכך יוצרות סוג של ריכוזיות בשוק המאפשרת התנהלות עסקית נוחה יותר עבורם. כך למעשה, קבוצת LVHM היא הבעלים של כריסטיאן דיור, ג'יוואנשי, דונה קארן, קנזו ואחרים.

 

קבוצת ענק יריבה אחרת בשוק היא PPR SA, שבבעלותה מותגים כבוטגה ונטה, גוצ'י, אלכסנדר מקווין, סטלה מקרטני, בלנסייגה ואחרים. וכך, מה שעל פניו נראה כבתי אופנה עצמאיים, הוא בעצם תאגידי ענק השייכים לקבוצה אחת המנוהלת תחת אסטרטגיה שיווקית אחת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x