$
בשולי החדשות

סיינסבורי'ס: "וו־וו־זלות הן פריט החובה של הרבעון"

רשת המרכולים הבריטית מכרה עד כה כ־50 אלף חצוצרות עם לוגו נבחרת אנגליה והמלאי שהזמינה עומד להסתיים

סוכנויות הידיעות 23:1120.06.10

ענקית הקמעונאות הבריטית סיינסבורי'ס הודיעה כי מכירות המוצרים הקשורים למונדיאל מרקיעות שחקים, ובייחוד חצוצרות הפלסטיק הרעשניות והשנויות במחלוקת, הוו־וו־זלות. אף שהרשת דיווחה על האטה במכירות ברבעון הנוכחי, המוצרים שהוטבעו בחותמת המונדיאל רשמו מכירות נאות. החצוצרה משווקת

כפסקול הלא רשמי של מונדיאל 2010, שכן האוהדים נושפים בה לאורך כל המשחקים — תופעה שספגה ביקורת רבה מצד הפרשנים והשחקנים שמתלוננים שהרעש גובר על קולות חבריהם לקבוצה.

 

מנכ"ל סיינסבורי'ס ג'סטין קינג אישר כי פריט החובה של הרבעון הוא ללא ספק חצוצרות הוו־וו־זלה. עד כה מכרה הרשת כ־50 אלף חצוצרות עם לוגו נבחרת אנגליה במחיר 2 ליש"ט ליחידה. בשבוע שעבר, במשחקה הראשון של אנגליה בטורניר, נגד נבחרת ארצות הברית, מסרה הרשת כי מכרה חצוצרה אחת בכל שתי שניות. נכון ליום רביעי שעבר עלו המכירות של הרשת כולה ב־1.1% לעומת 12 השבועות שלפני 12 ביוני.

 

בסיינסבורי'ס הזמינו מראש 75 אלף וו־וו־זלות, ועתה נראה כי בשל ההצלחה הגדולה מלאי הוו־וו־זלות באנגליה עומד להסתיים, רק שבוע וחצי לאחר פתיחת המונדיאל. ניתן אמנם לפנות ליצרנים סינים שהודיעו כי ביכולתם לייצר את החצוצרות בכמויות מסחריות תמורת 45 סנט אמריקאיים ליחידה, אך בשל זמני ההובלה המשלוח לא יגיע במועד כדי לענות על הביקוש המיידי.

 

המחסור מתחיל כבר בארץ המוצא, דרום אפריקה, שם מחירה של חצוצרת הפלסטיק נע בין 12.5 ראנד (1.65 דולרים) ברשתות המוזלות ועד 60 ראנד בדוכנים ברחובות. "תחילה המכירות עמדו על 20 אלף חצוצרות בחודש, אבל שבועיים לפני פתיחת המונדיאל התחלנו למכור 20 אלף ביום", מספר קלינטון קורי, המנהל את חברת וו־וו־זלה ברנדינג ביוהנסבורג, שפועלת עתה בשיא התפוקה שלה. "מכרנו 95% מהמלאי שלנו והספקים מתקשים לעמוד בביקוש", מתארת תמרה וולי, דוברת רשת Pick n Pay Stores, הקמעונאית השנייה בגודלה בדרום אפריקה, "המכירות כבר עקפו את רף 70 אלף החצוצרות, ובכך הפך המוצר לפריט המונדיאל הרביעי במידת הפופלריות שלו הנמכר ברשת"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x