$
תעשייה ופיננסים

ארה"ב: מכירות המכוניות לשפל של 26 שנים

צנחו ב-37% בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מכירות ג'נרל מוטורס ארה"ב צנחו ב-41%, של קרייזלר ב-47% ושל פורד ב-31%

סוכנויות הידיעות 11:5003.12.08

מכירות הרכבים בארה"ב הגיעו לשפל של 26 שנים. רשמו ירידה של 37% בחודש נובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בצלילה החדה ביותר במכירות מאז 1982. הנתון מספק עוד תחמושת לראשי תעשיית הרכב האמריקאית המבקשים סיוע ממשלתי.

 

נתוני המכירות מראים כי כל יצרן רכבים גדול

במדינה דיווח על ירידה של יותר מ-30% במכירות לעומת השנה שעברה. יצרני הרכב בדטרויט היו בין אלו שנפגעו בצורה הקשה ביותר, כשמכירות ג'נרל מוטורס ארה"ב צנחו ב-41%, של קרייזלר ב-47% ושל פורד ב-31%. גם יצרניות המכוניות הזרות לא רוו נחת: מכירות טויוטה בארה"ב ירדו ב-34%, של ניסאן ב-42% ושל הונדה ב-32%.

 

"תעשיית הרכב האמריקאית נמצאת במשבר חמור בהרבה מאשר שאר הכלכלה", אמר מייק דיג'יואבני, מנהל התפעול של ג'נרל מוטורס בשוק העולמי ואנליסט של התעשייה. "אנחנו לא יכולים להמשיך ברמת מכירות, מפני שכל התעשייה תקרוס".

 

לפי נתוני חברת 'אוטודאתה', בארה"ב נמכרו בנובמבר 746,789 רכבים אחרי התאמה עונתית, וקצב המכירות השנתי עומד כעת על 10.2 מיליון מכוניות - הנמוך ביותר מאז 1982.

 

"הצרכנים אשמים"

 

יצרני המכוניות ואנליסטים מאשימים בירידה את המשבר הכלכלי, צמצום אפשרויות המימון לצורך רכישת רכב ואת גישת ה-"נחכה ונראה" של הצרכנים, המתעניינים יותר מירידת ערך בתיהם ועתידם התעסוקתי מאשר ברכישת מכונית חדשה. "הצרכנים לא ממש גודשים את סוכנויות המכירה - בלי קשר למבצעים שמציעים להם ולירידת מחירי הדלק", אומר ג'סי טופראק, אנליסט באתר Edmunds.com.

 

הנתונים הקודרים התפרסמו באותו היום בו "שלושת הגדולות" של דטרויט שלחו לחברי הקונגרס דו"חות בהם הן מסבירות מדוע צריך לסייע להם על ידי הלוואה ממשלתית בגובה 34 מיליארד דולר.

 

ג'נרל מוטורס אומרת שכדי להמשיך לפעול היא צריכה 4 מיליארד דולר החודש ו-18 מיליארד בסך הכול. קרייזלר מבקשת שיועברו אליה 7 מיליארד דולר עד לסיום השנה הנוכחית, ופורד רוצה שיוקצה לה קו אשראי בגובה 9 מיליארד דולר, למרות שהודיעה כי יתרות המזומנים שלה יספיקו כדי לעבור את 2009, ויתכן שלא תזדקק לכספי הסיוע.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x