סגור
גג עמוד לכלכליסט טק דסקטופ

LG תרכוש את Cybellum הישראלית המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר ברכבים

LG תרכוש כ-64% מהחברה ב-140 מיליון דולר, ויתר המניות יירכשו בעתיד הקרוב לאחר הערכת השווי הסופית של החברה. המנכ"ל סלבה ברונפמן: "אנחנו מאמינים שבשוק כזה לחבור לשחקן שגם הוא 'מפלצת' יאיץ את התהליכים עבורנו"

אקזיט מוצלח מאוד למשקיעים של חברת Cybellum הישראלית - חברת LG תרכוש את חברת הסייבר הישראלית המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר ברכבים. במסגרת העסקה, תרכוש LG כ-64% מהחברה ב-140 מיליון דולר, כאשר יתר המניות יירכשו בעתיד הקרוב לאחר הערכת השווי הסופית של החברה ממנה ייגזר סכום ההשקעה הכולל.
בנוסף לרכישת כלל המניות, LG תשקיע 20 מיליון דולר נוספים ב-Cybellum, מה שיעמיד את שווי העסקה הכוללת במעל 240 מיליון דולר - עבור חברה שגייסה עד היום כ-15 מיליון דולר בלבד. בין הקרנות שיהנו מהאקזיט - Blumberg Capital, Target Global ו- RSBGi.
Cybellum הוקמה בשנת 2016 על ידי סלבה ברונפמן (מנכ״ל) ומיכאל אנגסטלר (CTO), שניהם יוצאי יחידת 81. החברה מפתחת טכנולוגיה המאפשרת הערכת הסיכונים של התוכנה ברכיבים הדיגיטליים של הרכב, על מנת לבדוק איזה חולשות וכשלים קיימים בהם וכיצד ניתן לתקן אותם - הן בתהליך הייצור והן לאחר שהרכב עזב את המפעל. ל-Cybellum יש כיום שיתופי פעולה עם שחקני מפתח בתעשיית הרכב העולמית כגון יגואר, ניסאן ועוד ועובדים בה כ-50 עובדים (35 במרכז הפיתוח בתל אביב).
סלבה ברונפמן, מנכ"ל וממייסדי Cybellum אמר לכלכליסט כי הקשר עם LG נוצר לפני תקופה ארוכה עד שהוביל לרכישה: ״LG אמנם מוכרת בעיקר ממוצרי הצריכה שהיא מייצרת אבל היא אחת השחקניות הגדולות בעולם הרכב שבנוי של שרשרת אספקה. יצרני רכב הם בסופו של דבר רק אינטגרטורים שמחברים את כל החלקים של הספקיות והיא אחת הגדולות בעולם בייצור מערכות לרכבים.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Cybellum מימין סלבה ברונפמן מיכאל אנגסטלר
מייסדי Cybellum מימין סלבה ברונפמן מיכאל אנגסטלר
מייסדי Cybellum. מימין סלבה ברונפמן ומיכאל אנגסטלר
(צילום: ירין טרנוס)
״לפני יותר משנה הבינו ב-LG שרוב הרכיבים שלהם מבוססי תוכנה ולכן כדי להישאר רלוונטיים הם חייבים לספק גם פתרונות סייבר. אז התחילו הליך של סקאוטינג בכל העולם לחפש חברות להשקעה או לרכישה. כחלק מהתהליך הזה הם הגיעו גם אלינו ואחרי לא מעט שיחות שנעשו עברו מהשקעה לרכישה מלאה. הגענו למתווה הזה שבו מצד אחד הם ירכשו אותנו בשלבים ומצד שני נישאר גוף עצמאי לגמרי ומותג עצמאי שבו אפילו הם לקוח שלנו. זו רכישה ראשונה שלהם בישראל וראשונה בתחום הסייבר בכלל כחלק ממהלך אסטרטגי״.
למה ההחלטה על עסקה כזו עכשיו, נראה שאתם רק בתחילת הדרך שלכם?
״נכון, ולכן זו עסקה בחלקים, אבל בסוף אנחנו עובדים בתעשייה מסורתית של מפלצות ואין לנו לקוחות קטנים, כולם חברות של מיליארדים, ואנחנו מאמינים שבשוק כזה לחבור לשחקן שהוא גם מפלצת יאיץ את התהליכים עבורנו. בנוסף, יש הזדמנות לעשות החזר מעולה לבעלי המניות שלנו וזה גם שיקול״.
במה תלויים השלבים הבאים של העסקה?
״זמן. אנחנו מבינים שאנחנו רוצים לגדול ותהיה הערכת שווי בכל שלב, לא קבענו אבני דרך כי הגדילה שלנו תלויה בגדילה של השוק ואין סיבה לשים אבני דרך לחברה. החברה היום מוכרת במיליונים אנחנו לא צריכים אבני דרך שבהן נתבקש להוכיח את הטכנולוגיה״.
יש לכם תחרות?
״חד-משמעית. העולם הזה מורכב מפתרונות דור הבא של עולם הרכב כאשר הדור הראשון הוא למשל חברות כמו ארגוס שנמכרה. אלה מוצרים שישבו בתוך הרכב כמו מוצרי פיירוול והם מספקים הגנה. אנחנו מוצר לחברה עצמה. אנחנו עושים ניהול סיכונים של צי הרכבים בשלב הפיתוח ואחריו. אננחו לא מותקנים על הרכב, אלא נותנים ליצרניות לנהל סיכונים וגם פה יש כמה חברות שנכנסות לתחום, כמו בלקברי שעשתה שינוי וממציאה עצמה מחדש או חברת סינופסיס״.
הטכנולוגיה של החברה יוצרת העתק מדויק של רכיבי התוכנה של הרכב, מבלי לגשת לקוד המקור, ומבצעת הדמיה של רכיב ספציפי על מנת לחשוף אוטומטית כל סיכון שעלול להיות מנוצל על ידי תוקפים. הפלטפורמה בודקת בזמן אמת נקודות תורפה , מספקת הערכה מלאה שלהן וממליצה על פתרונות מידיים.
״המוצר שלנו הוא מאוד בסיסי״ מסביר ברונפמן, ״אנחנו לוקחים רכיב, למשל מערכת הבלמים, ולוקחים את התוכנה של המוצר לסרוק אותו ולעשות לו סימולציה. אם החברה מעוניינת לבדוק דברים כמו חולשות ומתקפות לרכיב, עמידה ברגולציה וכו, היא עושה זאת על אותה יישות דיגיטלית.גם אחרי הייצור כשהרכב על הכביש אפשר להמשיך לנטר אותו אם נוצרת חולשה חדשה״.
נראה שתחום הרכב האוטונומי קצר התקרר לאחרונה, זה התחיל בדחייה של תאריך היעד למכונית האוטנומית וממשיך בזה שאנחנו רואים אפילו רגיעה בגזרת הספאקים, איך זה משפיע עליכם?
״מבחינת סייבר הרכב האוטונומי קצת נדחה באמת, אבל בעולם הסייבר כל הרכבים מחוברים כבר היום ואין כמכעט רכב חדש שיוצא היום לכביש ואינו מחובר והמשמעות היא שהוא גם פריץ. אז זה הווה ולא העתיד. אנחנו מרגישים קצת את הדחיה ורואים אותב מסביב ואחת ההשלכות היא שהרבה מחברות הרכב מתחילות לפתח דברים אין-האוס כי הן מבינות שתוכנה היא בליבה של התחום הזה, כמו שפעם היה המנוע״.
יודפת הראל בוכריס מבלמברג קפיטל מסרה: ״המשבר העולמי בתחום החומרה מדגיש עוד יותר את חשיבות העסקה הנוכחית המעניקה תוקף לעדכוני תוכנה מאובטחים מרחוק לתעשיית הרכב על ידי Cybellum".