סגור

פרשנות
האסטרטגיה של אפל: להפוך את כל המוצרים לאייפון

מי שטרח וצפה אמש באירוע השנתי של ענקית הטכנולוגיה קיבל פרסומת מייגעת של 90 דקות, שהמסקנה העיקרית העולה ממנו היא שלאפל אין מושג מה היא עצמה רוצה מהמוצרים שלה. בחברה הגיעו כנראה למסקנה שאם מה שהציבור רוצה הוא אייפונים, הם ייתנו לו אותם גם באייפד ובשעון - וחבל. היתה להם כאן הזדמנות של ממש לחדש ולבדל

60 שניות ארכה פרסומת 1984 המיתולוגית של אפל. המוצרים השתכללו מאז, אבל יכולות השיווק של החברה קצת פחות, ומי שטרח וצפה אמש (ג') באירוע השנתי שלה קיבל פרסומת מייגעת של 90 דקות. אייפדים חדשים, סדרת שעונים משופצת ושלל דגמי אייפון הציגה החברה אתמול, אבל המסקנה העיקרית שעולה מהאירוע הזה היא שלאפל אין מושג מה היא עצמה רוצה מהמוצרים שלה.
האירוע נפתח בהצגת דגם חדש לאייפד ועבר במהרה לאייפד מיני, יצור כלאיים שבין אייפד (יצור כלאיים בעצמו) לאייפון, שלא ברור מי קהל היעד שלו. ממנו עברה החברה להצגת סדרה 7 של האפל ווטש, שכללה מתיחת פנים עיצובית ופיצ'ר חדש של מקלדת מובנית. אפל, הבהירו 20 הדקות הראשונות של האירוע, מנסה להפוך את כל המוצרים שלה לאייפון.
נתוני המכירות מעידים שנה אחר שנה שהאייפון הוא אכן המוצר הנמכר ביותר של אפל, כמעט ללא תחרות, ובחברה הגיעו כנראה למסקנה שאם מה שהציבור רוצה הוא אייפונים, הם ייתנו לו אותם גם באייפד ובשעון - וחבל. לאפל היתה כאן הזדמנות של ממש לחדש ולבדל, לפתח טכנולוגיות שמותאמות למוצרים שונים וממקסמות את היכולות של החומרה שלה. במקום זאת, קיבלנו סגמנט של 10 דקות על תוכנית הכושר החדשה של החברה שאמורה לעודד אותנו לקנות שעון חכם. מילא אם היה מדובר כאן בפיתוח טכנולוגי מרשים, אבל לא: אפל המציאה בקול תרועה רמה את "שעת כושר". ממש כך - תוכנית Fitness Plus כוללת שיעורים מצולמים במגוון ענפי ספורט, מפילאטיס ועד יוגה, ששלושה אנשים יפים מבצעים בסטודיו מעוצב תוך קריאות לצופה "לא להתייאש, עוד קצת ועשית זאת".
2 צפייה בגלריה
אייפד מיני חדש השקת אייפון ספטמבר 2021
אייפד מיני חדש השקת אייפון ספטמבר 2021
השקת האייפד מיני החדש
(אתר אפל)
רק אחרי 40 דקות ארוכות הגיע תורו של מוצר הדגל עצמו - האייפון החדש. אייפון 13, חייבים להודות, הוא מוצר לא מרגש בעליל. כדי לתת ללקוחות סיבה לשדרג את האייפון שברשותם, אפל ביצעה את שינוי העיצוב המינורי המתבקש, הפעם בגזרת המצלמות. הסיבה לשינויי העיצוב האלה בין דגמים היא לא טכנולוגית, אלא פסיכולוגית: מי שרוכש אייפון חדש במאות דולרים רוצה שהסביבה תבחין בכך, ואפל מסייעת לו בזה שהיא משייפת מעט את הפינות או משנה את מיקום המצלמה. שיהיה.
25 הדקות האחרונות של האירוע הוקדשו לאייפון-פרו, או יותר נכון למצלמה של האייפון פרו. חמישה אנשים שונים דיברו על היכולות הנפלאות של המצלמה הזו, ובהם הבימאית זוכת האוסקר קתרין ביגלו. "המצלמה הזו תשנה את שפת הקולנוע, אולי אפילו תמציא ז'אנר חדש", אמרה ביגלו בלי למצמץ, בביצוע שצריך להקנות לה את האוסקר הבא שלה, הפעם על משחק. לאייפון 13 פרו, סיפרו לנו באפל בהתלהבות לפחות תשע פעמים, יש מצב קולנוע! אפשר לבחור את הפוקוס לאחר הצילום! המסך תומך במצב ProMotion! עם כל הכבוד לביגלו, עבור רוב רוכשי האייפון המשמעות של זה היא בעיקר שהתמונות מהגן ייראו יותר קצת טוב.
2 צפייה בגלריה
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו
(אפל)
לבסוף, באפל רצו מאוד שנדע כמה החברה רצינית במאמציה להילחם במשבר האקלים. בין נתונים על הורדת השימוש בפלסטיק באריזות לשימוש בחומרים ממוחזרים מפקקי בקבוקים, באפל שכחו להזכיר טיפ אחד חשוב - התרומה הגדולה ביותר למלחמה בהתחממות הגלובלית תתרחש אם לא נקנה את האייפון הבא. אבל זה לא מה שאפל רוצה למכור, היא מוכרת חלומות, בין אם זה חלום קטן ודבילי לפיו רק אפל ווטש החדש עומד ביני ובין גוף מחוטב, ובין אם זה חלום גרנדיוזי לפיו כל מה שצריך בשביל לצלם את יצירת המופת הבאה הוא אייפון ב-1,100 דולר.