סגור
גג עמוד לכלכליסט טק דסקטופ

חברת YOOBIC גייסה 50 מיליון דולר בסבב C

החברה מפתחת פתרונות דיגיטליים עבור עובדי שטח, וגייסה עד כה 80 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. עפ"י נתוניה, נרשמה עלייה של 200% בהיקף הפעילות של האפליקציה ב-12 החודשים האחרונים

חברת יוביק (YOOBIC) הישראלית, המפתחת פתרונות דיגיטליים עבור עובדי שטח, הודיעה היום (ה׳) על סגירת סבב C בסך 50 מיליון דולר בהובלת Highland Europe. בסבב הגיוס השתתפו משקיעים קיימים בחברה, ביניהם: Felix Capital ו-Insight Partners. החברה גייסה עד כה 80 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.
את יוביק הקימו שלושת האחים היזמים אבי, פבריס וג'יל חייט ב- 2014, לאחר שחברה קודמת שהקימו, Vizelia, נרכשה על ידי שניידר אלקטריק ב-2011.
הפלטפרומה של החברה מיועדת לעובדי שטח בתחומי הקמעונאות, ההסעדה, האירוח ועוד ,לרכז את כל המידע ואת ניהול המשימות היומי שלהם, תחת מוקד מרכזי נייד אחד, שמאפשר גם להעביר הדרכות דיגיטליות ומספק תקשורת איכותית עם עמיתים והנהלת החברה.
1 צפייה בגלריה
מייסדי יוביק Yoobic מימין אבי חייט פבריס חייט ו ג'יל חייט
מייסדי יוביק Yoobic מימין אבי חייט פבריס חייט ו ג'יל חייט
מייסדי יוביק. מימין אבי, פבריס וג'יל חייט
(צילום: Ivo Nogueira)
״המשתמשים שלנו הם עובדים ניידים שלא יושבים במשרד ומסתובבים בשטח, נציגי מכירות, תחום האירוח וכו'״, אמר לכלכליסט אבי חייט, מייסד משותף. ״העובדים האלה מהווים 80% מכוח העבודה אבל מקבלים רק 1% מהשקעות ה-IT. הפלטפורמה שלנו עוזרת להם לעבוד - לבצע ולנהל מטלות יומיומיות שוטפות בצורה דיגיטלית, מספקת הדרכות, משום שלרוב מדובר באוכלוסייה שמגיעה לעבוד לזמן קצר וצריכה לעבור הדרכה מהירהֿ לבסוף מאפשר להם להיות בקשר עם מטה החברה, העובדים האלה מרגישים מנותקים מהמטה והאפליקציה כוללת מעין רשת חברתית שאפשר להגיב בה על פוסטים ולתקשר כדי לקבל את החדשות בזמן אמת״.
מהחברה נמסר כי היא עובדת עם יותר מ-300 מותגים מובילים ב-80 מדינות ברחבי העולם להם 335,000 עובדי שטח. בין הלקוחות: Boots, Lancôme ,Lacoste ,Logitech, Puma, Vans. מסקר שערכה החברה עולה כי 40% מעובדי השטח חשים שהם לא מקבלים הדרכות מספקות ו-70% מאמינים שהשימוש באמצעים דיגיטליים ישפר את הפרודוקטיביות שלהם.
יש היום לא מעט ביקורת בעולם על שימוש באמצעים דיגיטליים לניטור עובדים, למשל אצל חברה כמו אמזון, שזה עלול לגלוש למעקב אחריהם. איך אתם מוודאים שזה לא קורה?
אבי חייט: ״אנחנו בודקים למשל כמה משתמשים משתמשים באפליקציה וכשרואים ירידה מנסים להבין למה זה קורה, אם זה התוכן שלא מתאים או שהתקשורת בין המטה לעובדים לא נכונה, אולי יש בעיה ספציפית בחנות. המטרה היא לשים את העובד במרכז״.
לפי נתוני החברה, היא הציגה גידול של 200% בהיקף הפעילות של האפליקציה ב-12 החודשים האחרונים, החל מצ'אטים וסרטונים וכלה בביצוע משימות דיגיטליות ושיעורי הדרכה וירטואליים. בחודש מרץ 2021 החברה עברה את רף מיליון השימושים באפליקציה.