סגור

לראשונה בישראל: נבחרת נשים בתחום האי-ספורט

חמש שחקניות יצטרפו לארגון טים פיינסט, שמפעיל 17 שחקנים מקצועיים והקבוצות שלו מדורגות בין המובילות בעולם. לפי הערכות, התעשייה תגלגל יותר מ-2.1 מיליארד דולר השנה, אבל עדיין סובלת מפערים גדולים מאוד בין גברים לנשים


ארגון האי-ספורט (eSports - גיימינג תחרותי) הישראלי טים פיינסט (Team Finest) הודיע היום (א') על הקמת קבוצת נשים שתתחרה במשחק היריות בגוף ראשון ואלורנט (Valorant). בקבוצה ישתתפו חמש שחקניות: הקפטנית ילין סיגל, בת 26; ליבי קאפו, 16; טליה אושיה, 17; לינור ליאני, 19; ואופיר גבאי, 18. השחקניות יזכו למשכורת, תנאי שכר וכן ליווי מצד מאמנים.

בטים פיינסט מסבירים כי הוחלט על הקמת קבוצה לנשים בלבד בשל חוסר הניסיון היחסי שלהן ביחס לקבוצות אחרות, הן ברמת המשחק והן ברמת הטורנירים הבינלאומיים. על אף שהפערים גדולים בשלב זה, בארגון לא שוללים הקמת קבוצות מעורבות בהמשך.
טים פיינסט הוקמה לפני שנתיים, ובדצמבר פורסם כי גייסה שני מיליון שקל מ-RadarZero, חברת אחזקות מדיה. היה זה גיוס ראשון אי פעם לקבוצת גיימינג תחרותי בישראל. פיינסט מעסיקה 26 עובדים במשרה מלאה, 17 מהם שחקנים מקצועיים, ושלושה מאמנים.
נכון להיום, הקבוצה מתחרה בארבעה משחקים: משחקי היריות פורטנייט, CS:GO ו-Valorant וכן משחק הכדורגל FIFA. טים פיינסט נמצאת בין 100 הקבוצות המובילות בעולם בפיפ"א, במקום ה-15 באירופה ב-Valorant, ובין 200 הקבוצות המובילות בעולם ב-CS:GO. מרבית השחקנים ישראלים, אך בקבוצה חברים גם גיימרים מאסטוניה, אזרבייג'אן ואנגליה, בעוד המאמנים מגיעים מאנגליה ומארה"ב.

1 צפייה בגלריה
משחק מחשב ואלורנט
משחק מחשב ואלורנט
משחק המחשב ואלורנט
(אתר החברה)
"לא ציפינו שדבר כזה יגיע", אמרה סיגל, קפטנית הקבוצה. "אנחנו מחוברות מאוד, עם כימיה טובה, ורוצות להצליח. זהו צעד חשוב ומשמעותי עבור נשים בתעשיית הגיימינג, ואנחנו מקוות שזו רק ההתחלה".
בשנים האחרונות נרשם שינוי דמוגרפי בתעשיית הגיימינג התחרותי. ב-2016, סקר של חברת נילסן מצא כי 19% בלבד מכלל הצופים באירועי אי-ספורט הן נשים, ואילו סקר עדכני שנערך בשנה שעברה מצא כי שיעור הנשים בקרב צופי גיימינג תחרותי עלה ל-28%.
"בישראל יש כיום שני מיליון גיימרים לפי ההערכות, גברים ונשים צעירים וצעירות, והגיע הזמן לייצר מסגרת מקצועית גם עבור שחקניות הגיימינג המוכשרות שצמחו כאן", אמר מנכ"ל טים פיינסט, רוביק מילקיס.
תחום הגיימינג התחרותי צבר קהל, פרסום ומימון רב בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופת הקורונה. במאי 2020 זינק מספר שעות הצפייה באתר הסטרימינג טוויץ', דרכו רבים נחשפים לאירועי אי-ספורט, ל-1.72 מיליארד - כ-98% יותר מאשר בדצמבר 2019. לפי חברת המחקר Newzoo, הגיימינג התחרותי גילגל בשנה שעברה 950 מיליון דולר - לעומת 493 מיליון דולר ב-2016. במקביל, הרייטינג של הענף בארה"ב גדול כבר מזה של בייסבול והוקי, וצפוי לעקוף גם את הפוטבול עד 2022. דו"ח שפורסם במרץ ע"י חברת המחקר ג'וניפר מעריך כי הגיימינג התחרותי וסטרימינג של משחקי מחשב יגלגלו 2.1 מיליארד דולר ב-2021, וכי שוויה של תעשייה זו יהיה גדול מ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2025.