$
חסויות וזכויות שידור

דו"ח: קהל הספורט בטלוויזיה עדיין גדול אך הולך ומזדקן

הדו"ח על מצב שידורי הספורט בארה"ב פורסם על ידי סוכנות מאגנה גלובל, ומצביע על נטישת מנויים צעירים שצורכים ספורט דרך הנייד

שירות כלכליסט 09:0719.09.17
שידורי ספורט בשידור חי נתפסים כמבצר האחרון של קהל מהימן עבור המפרסמים. אך הקהל הזה מזדקן במהירות.

 

 

 

אוהדי סיאטל סאונדרס אוהדי סיאטל סאונדרס צילום: איי אף פי

 

דו"ח חדש על מצב שידורי הספורט בארה"ב שפרסמה סוכנות הפרסום מאגנה גלובל, מצביע על כך שצריכת שידורי הספורט נותרה גבוהה אך הקהל הולך ומזדקן.

 

הנקודות המרכזיות מהדו"ח:

 

* הקהל הצעיר יותר משיג מידע על ספורט במכשירים הניידים, ולכן צופה פחות בטלוויזיה.

 

* הגיל הממוצע של הצופים בטורניר כדורסל המכללות NCAA הוא מעל 50.

 

* ה-NBA ומשחקי הכדורגל הצליחו לשמור על קהל צעיר יחסית, הודות למשיכה הרב תרבותית שלהם.

 

* אף שיש לא מעט מפרסמים שעדיין מעוניינים להגיע לאנשים בגיל המעבר, המפרסמים שפנו לשידורי הספורט מתוך מטרה להגיע לצרכנים הצעירים צריכים להתחיל אותם לחפש במקומות אחרים.

 

הדו"ח המלא כאן.

 

בינתיים, ESPN ממשיכה לדמם מנויים

 

ESPN ספגה ביקורת מהבית הלבן והפוליטיקאים השמרניים לאחר שמגישת התוכנית "SC6" ג'מיל היל כינתה בטוויטר את דונלד טראמפ "גזען לבן". הנשיא עצמו הגיב ביום שישי בציוץ שדרש התנצלות, וטען שהפוליטיקה של רשת הספורט ו"תוכניות גרועות" גרמו לכך ש"כמויות שיא של מנויים נוטשים אותה".

 

 

 

ESPN אכן איבדה קרוב ל-13 מיליון מנויים בשש השנים האחרונות, משיא של 100.12 מיליון ב-2011 ל-87.22 מיליון לפי ההערכה האחרונה, כך לפי חברת נילסן.

 

אמנם לא מדובר בחדשות טובות, אך הן פחות נוראיות מכפי שהן נשמעות. מדובר בעיקר באנשים שנרשמו לשירותי הכבלים והלוויין המציעים בין השאר גם את ESPN, כך שמרביתם כלל לא היו צופים קבועים של הרשת.

 

ירידת מספר המנויים ב-ESPN ורשתות הכבלים נובעת בעיקרה מתופעת "חותכי הכבלים". לאורך אותה תקופה מדוברת, מספר המנויים בכבלים נפל בקצב מהיר יותר מאשר ב-ESPN, של 16%.

 

במקביל, נראה כי הביקוש ל-ESPN גבוה. דמי המנוי של ESPN, שהם הסכום שמשלמות ספקיות הכבלים והלוויין לרשת עבור כל מנוי, ממשיכים לעלות. ESPN גובה כעת 7.21 דולר למנוי, המחיר היקר ביותר בקרב ערוצי הכבלים, עלייה של 54% לעומת 2011 אז גבתה 4.69 דולר למנוי.

 

הסכומים האלה עולים בגלל הביקוש ל-ESPN. ספקיות הכבלים יודעות ש-ESPN ושידורי ספורט חיים נותרו עדיין אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים עושים מנוי לכבלים.

 

אך עדיין, על אף שההכנסות מפרסום ב-ESPN גבוהות מאי פעם, הרשת מאבדת הכנסות ממנויים כתוצאה מהעדפת הצרכנים לא להיות מנויים לאף שירות. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x