$
ספורט עולמי

שוק הספורט בארה"ב מגלגל 60.5 מיליארד דולר, צפוי לצמוח ל-73.5 מיליארד דולר

עפ"י דו"ח של פירמת רואי החשבון PWC, קבוצות וליגות הספורט בארה"ב הכניסו יותר מ-14.6 מיליארד דולר מזכויות שידור בלבד ב-2014. עד 2019 הספורט האמריקאי צפוי ליהנות מעלייה מתמדת בהכנסות

שירות כלכליסט 08:4422.10.15

שווי שוק הספורט בארה"ב עמד ב-2014 על 60.5 מיליארד דולר, והוא צפוי לטפס ל-73.5 מיליארד דולר עד 2019. הסיבה העיקרית לצמיחה הזו נובעת מעליות מוערכות בהכנסות מחוזי שידור, שצפויות להפוך לתחום המכניס ביותר בתעשיית הספורט. כך עולה כי דו"ח על התעשייה מטעם פירמת רואי החשבון PWC.

 

זכויות שידור הספורט צפויות לעלות מ-14.6 מיליארד דולר ב-2014 ל-20.6 מיליארד דולר ב-2019, כלומר עלייה שנתית של 7.2%. מעל 35% מחוזי שידור הטלוויזיה האזוריים הנוכחיים עם ליגות הכדורסל, ההוקי והבייסבול אמורים להסתיים עד 2019, והחוזים החדשים צפויים להיות יקרים יותר ולתרום לצמיחה הכוללת בסקטור. אם כי, חוזי זכויות השידור הארציים הם המנוע העיקרי לצמיחה באזור.

 

דו"ח על התעשייה מטעם פירמת רואי החשבון PWC מציין כי העלייה בשווי החוזים החדשים קשורה גם להשתתפות של נכסים דיגיטליים, וכן טכנולוגיות חדשות שמאפשרות לצרכנים לרכוש תכנים ספציפיים (כמו משחק בודד או חבילה עונתית לקבוצה), לצפות בגרסה מרוכזת של המשחק לאחר סיומו ולראות שידורים חוזרים בפלטפורמות של הליגות לפני שהם מוצעים במדיה הכללית.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: איי פי

 

הקרב בין מסכי הטלוויזיה והאצטדיונים על תשומת הלב של הצופים ממשיך להיות נושא רלוונטי, כך לפי התחזית של PWC, שמעריכה כי ההכנסות מזכויות השידור יעקפו את הכנסות מיום המשחק כבר בעתיד הקרוב. באצטדיונים פועלים כדי להביא טכנולוגיה חדשה וכן צורות ישיבה חדשות בניסיון לזכות בחזרה בלב האוהדים, שמראים נטייה גדולה יותר לטובת הישארות בבית מאשר לבוא ולצפות במשחק בחי. קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס היא דוגמא לקבוצה שהקצתה לאחרונה כסף לשיפוץ האצטדיון, כולל מושבים חדשים בסגנון "סלון ביתי", סוויטות משודרגות ועוד אפשרויות הסעדה.

 

ההכנסות מימי משחק לעלות מ-17.7 מיליארד דולר ב-2014 לסכום מוערך של 18.3 מיליארד דולר השנה ו-20.1 מיליארד דולר עד 2019. עם זאת, הקבוצות יצטרכו ללמוד בצורה טובה יותר כיצד להשתמש במודלים של שינוי מחירים ביחד עם קידומי מכירות יצירתיים יותר, זאת במטרה להשיג צמיחה גדולה יותר.

 

הכנסות מספונסרשיפ צפויות לעלות ב-4.5% בשל חוזים ארוכים יותר ותעריפי חידוש גבוהים יותר. כתוצאה מכך ההכנסות בתחום זה יעלו מ-14.7 מיליארד דולר ב-2014 ל-15.3 מיליארד דולר ב-2015 ו-18.3 מיליארד דולר ב-2019. העלייה עשויה לנבוע גם מחוזים חדשים לזכויות שם – ל-40% מקבוצות הספורט המקצועיות בצפון אמריקה אין בשלב זה חוזה לזכויות שם לאצטדיון או שהחוזים שלהם יסתיימו בתוך חמש שנים. הכנסות נוספות מספונסרשייפ בדמות זכויות למדיה דיגיטלית, למדים ולאזורים אחרים במתקנים ככל הנראה יוסיפו גם לשורה התחתונה בקטגוריית ההכנסות הזו.

 

מכירות המרצ'נדייז יחוו עלייה קלה מהתרחבות בשוק הקמעונות לנשים ושיפור בתנאים הכלכליים בצפון אמריקה. ההערכה ב-PWC היא שההכנסות מהמכירות של המוצרים ברישום מסחרי יעלו מסכום מוערך של 13.5 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-14.5 מיליארד דולר ב-2019.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x