$
ספורט ישראלי

"היכל אינשטיין": מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר בתולדות הפועל ת"א בכדורסל

משחקה הבא של הקבוצה יתקיים במשכנה החדש, היכן שהיה "הדרייב אין". ההכנסות צפויות לצמוח ב-100% וכל מה שנותר זה למצוא חברה שתקנה את השם

אוריאל דסקל 12:0615.12.14

הפועל תל אביב בכדורסל גברה אמש על הפועל אילת באולם בהדר יוסף. היה זה משחקה האחרון של הקבוצה באולם הכדורסל המאולתר במרכז הספורט בצפון תל אביב ואת המשחק הבית הבא (4.1) תעשה כבר מעבר לכביש בהיכל הספורט העירוני החדש שנבנה היכן שהיה "הדרייב אין".  

 

 

 

ההיכל באזור הדרייב אין. הכנסות של 3 מיליון שקל ממכירת כרטיסים ומנויים בעונה הבאה ההיכל באזור הדרייב אין. הכנסות של 3 מיליון שקל ממכירת כרטיסים ומנויים בעונה הבאה צילום: גיא יחיאלי

 

ההשלכות הכלכליות של המעבר עבור הפועל תל אביב הן עצומות. יו"ר הקבוצה רמי כהן מסביר: "כל המועדון מרגיש ומתרגש מהמעבר המתוכנן. השחקנים היו ממש מעורבים בכל ההליך וביקרו בהיכל כבר מספר פעמים כדי להבין את המשמעות האדירה של המעבר הזה לבית החדש".

 

עבור אוהדי הפועל "אוסישקין" תל אביב, הבית החדש מסמל הרבה מאוד. אולם אוסישקין על גדות הירקון היה הבית הישן והטוב של הקבוצה, שנהרס על ידי עיריית תל אביב ב-2007 במה שעד היום נחשב לטראומה עבור אוהדי הקבוצה אדומה. אבל ההתרגשות מההיכל העירוני החדש מביאה לכך לעלייה אדירה במכירת מנויים - מה שגם יסייע להפועל לבסס את מקומה בצמרת הכדורסל הישראלי.

 

בעונה שעברה הכניסה הפועל תל אביב 1.3 מיליון שקל ממכירת כרטיסים ומנויים. העונה תכניס כבר 2.1 מיליון שקל ובעונה הבאה צפי ההכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים עומד על 3 מיליון שקל. זאת בהנחה ש-1,600 מנויים. כיום נמכרו כבר 1,200 מנויים (הקהל האורח מקבל 10% מהמושבים).

 

"אבל זה לא רק עניין של מנויים", אומר כהן, שמבחינתו ההכנסה הנוספת תלך להשקעה בקבוצה. "מבחינת ספונסרים אולם חדש הרבה יותר מעניין. הוא מראה על יותר שאיפות ויותר קל למפרסמים גם לפרסם וגם לקבל דברים אחרים - נגיד שיעור מהמנויים, חדרי אירוח, חניה וכל מיני דברים שבהדר יוסף לא היו קיימים".  

 

יורם חרוש (מימין), מנהל האקדמיה של הפועל לשעבר ורמי כהן היו"ר. "כל המועדון מרגיש ומתרגש מהמעבר המתוכנן. השחקנים היו ממש מעורבים בכל ההליך וביקרו בהיכל כבר מספר פעמים כדי להבין את המשמעות האדירה של המעבר הזה לבית החדש" יורם חרוש (מימין), מנהל האקדמיה של הפועל לשעבר ורמי כהן היו"ר. "כל המועדון מרגיש ומתרגש מהמעבר המתוכנן. השחקנים היו ממש מעורבים בכל ההליך וביקרו בהיכל כבר מספר פעמים כדי להבין את המשמעות האדירה של המעבר הזה לבית החדש" צילום: עמית שעל

 

הספונסרים יכניסו יותר

 

כיום הספונסרים של הפועל תל אביב מכניסים לקבוצה כ-2.2 מיליון שקל והערכות של כהן הן שבשנה הבאה כבר יכניסו 3 מיליון שקל כשבעונת 2017/18 הספונסרים יכניסו כבר 4 מיליון שקל על פי הצפי שלו. "אני משער לעצמי שעם האולם החדש גם נוכל לשחק במסגרת אירופאית. יגיעו יותר צופים למגרשים וגם נקבל יותר כסף מזכויות שידור בגלל התחרות באירופה".

 

בהפועל תל אביב מעוניינים שלארנה החדשה יקראו על שם אריק איינשטיין, האמן הדגול אוהד הפועל שמת בשנה שעברה. אך בעירייה מתכננים למכור את שם האולם לחברה מסחרית - בדומה למה שנעשה בהיכל הספורט ביד אליהו. רמי כהן מקווה ש"השם של איינשטיין ישתלב בשם של האולם - אולי אולם סלקום על שם אריק איינשטיין או משהו כזה".

 

הדבר החשוב ביותר מבחינת הפועל תל אביב - קבוצת האוהדים המוצלחת ביותר בישראל, היא למסד את מעמדה כקבוצת האוהדים העוצמתית ביותר בישראל. "המעבר הגדיל לנו את מספר החברים במועדון ב-400 למספר יפה של כ-2,500", אומר כהן. "אבל מאוד משמעותי לחזק את מעמדנו כקבוצת אוהדים מבחינה הצהרתית המטרה היא שיהיו 3,000 חברי מועדון. זה מספר עוצמתי. האולם החדש יסייע לנו בזה".

 

בהנחה שכל חבר משלם כ-400 שקל דמי חבר בשנה, מדובר על הכנסה משמעותית ביותר עבור הקבוצה.

 

"האולם החדש יסייע לנו כלכלית", אומר כהן, "אבל יותר מזה, הוא מסייע לנו כמועדון חברים. הוא מסייע לנו כקבוצת כדורסל - אני בטוח שיותר שחקנים ירצו לבוא לשחק באולם החדש הזה. אני בטוח שהוא הופך אותנו להרבה יותר אטרקטיביים עבור שחקנים, ספונסרים, משקיעים ואוהדים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x