$
חסויות וזכויות שידור

השראה עולמית

הכנסות הטניס מחסויות ב-2014: יותר מ-739 מיליון דולר

מדובר בעלייה של 4.4% מהכנסות של עולם הטניס בשנת 2013. חברות הלבשת ספורט אחראיות ל-8.4% מההכנסות של טורנירי הטניס מחסויות

שירות כלכליסט 12:4820.08.14

ההוצאות העולמיות על טורנירי טניס מקצוענים וחובבנים, ליגות והתאחדויות, צפויות לעמוד השנה על 739 מיליון דולר, עלייה של 4.4% לעומת 2013, כך לפי התחזיות של IEG העלייה גבוהה מהצמיחה של 4.3% הצפויה בכלל הוצאות הספונסרשיפ, אך נמוכה מהעלייה של 4.9% בהוצאות על ספורט.

 

 

 

 

מריה שראפובה. מלכת החסויות מריה שראפובה. מלכת החסויות צילום: אם סי טי

 

עם זאת, חלה האטה בעסקאות ברמה הבינלאומית לאחר ש- 2013 נחשבה לשנה פעילה ביותר. ב-ATP חידשו השנה את החוזה עם פדקס, בעוד ש-WTA חידשו את ההתקשרות עם BNP פאריבה כספונסרית של גמר סינגפור, הטורניר האחרון בסבב.

 

ב-WTA הבטיחו גם את SC גלובל כספונסרים של הפרס בטורניר הגמר (WTA Finals), בעוד שטורניר קונטיקט אופן, החתים את יונייטד טכנולוג'יס בתפקיד דומה.

 

Michelob Ultra חתמה ב-2014 על חוזה שמעניק לה חשיפה במגרשים ב-10 טורנירים של ATP בארה"ב. כמו כן, בעקבות הרכישה ב-2013 של גרופו מודלו על ידי אנהאוזר – בוש, קורונה אקסטרה נותרה השותפה העיקרית של ATP World Tour, קשר שבא לידי ביטוי בטורנירים מחוץ לארה"ב.

 

אנהאוזר – בוש היא הספונסרים הפעילה ביותר בטניס, וחולשת על 34% מחוזי הספונסרשיפ עם חברות בירה.  חברות מקומיות הן הספונסריות הפוריות ביותר בטניס. חברות ביגוד וציוד ספורט הן בעלות סבירות גבוהה פי 8.4 להפוך לספונסריות בטניס ממאשר שאר החברות, כך לפי נתוני IEG, שלא בדקו את נתוני ההכנסות של הטניסאים מחסויות.

 

חברות הלבשת ספורט אחראיות ל-8.4% מההכנסות של טורנירי הטניס מחסויות. חברות אלכוהול מעבירת 6.8% מהסכום וחברות משקאות לא אלכוהוליים מעניקות 5.1%. בנקים (4.5%), תעשיית הרכב (3.6%) ותעשיית התכשיטים (3.4%) גם כן מעניקות חלק נכבד יחסית מהחסויות לטניס העולמי.

 

הוצאות ספונסרשיפ על טניס:

 

2014: 739 מיליון דולר

2013: 708 מיליון דולר

2012: 667 מיליון דולר

2011: 628 מיליון דולר

2010: 600 מיליון דולר

בטל שלח
    לכל התגובות
    x