$
חסויות וזכויות שידור

חוזי חסות לארסנל, ליברפול ומנצ'סטר סיטי - מצמצמות פערים מול מנצ'סטר יונייטד

ארסנל חתמה על חוזה חסות עם חוואווי, ליברפול חתמה על חוזה ספונסרשיפ עם דאנקן ברנדס האמריקאית ומנצ'סטר סיטי הכריזה על שותפות אזורית עם ספונסרית חדשה בפרמיירליג

סוכנויות הידיעות 18:2819.01.14

קבוצות הכדורגל ארסנל וליברפול מהפרמיירליג הכריזו על חוזי חסות בלעדיים עם חברות בינלאומיות, בעוד שמנצ'סטר סיטי חשפה עסקת ספונסרשיפ אזורית.

 

 

 

סוארס. דילים באמריקה, סין והודו סוארס. דילים באמריקה, סין והודו צילום: רויטרס

 

 

ארסנל חתמה על חוזה עם חוואווי, מומחית טלקומוניקציה, שהופך אותה לשותפה הרשמית בתחום הסמארטפון של המועדון מצפון לונדון. החוזה בתוקף עד סוף עונת 2015-16.

 

טום פוקס, הסמנכ"ל המסחרי של ארסנל: "זו העסקה העולמית הראשונה שחתמנו עם מותג סיני, והיא מייצגת את ההתחייבות ארוכת הטווח שלנו לשוק, באמצעות סיורים בפגרה והתקשרות דיגיטלית מתמשכת עם האוהדים. חוואווי היא מובילה אמיתית בתחומה, ומשרתת יותר משליש מאוכלוסיית העולם בזכות טכנולוגיית המידע והתקשורת שלה". 

 

בכירים ושחקנים בארסנל ייקחו חלק בפעילות התקשורת וקידום המכירות של חוואווי, בעוד שחוואווי תהיה בעלת נוכחות במשחקים של ארסנל, וכן דרך הפלטפורמות הדיגיטליות והמדיה החברתית של המועדון. לחברה הסינית תהיה גם גישה למאגר המידע השיווקי של ארסנל ומקומות אח"מ במשחקים באצטדיון אמירייטס. 

 

חוואווי מסנה לחזק את הנוכחות שלה באירופה. ביוני האחרון חוואווי חתמה על חזה עם ליגת הכדורגל הספרדית (LFP), במסגרתו הפכה לשותפה הטכנולוגית הבלעדית למכשירי סמארטפון. לפי החוזה לשנתיים, תכנים של הליגה יותקנו מראש במכשירים הטלפון הניידים של חוואווי. החברה מחזיקה גם בזכויות הדימוי של הליגה הספרדית, שיאפשרו לה לייצר מוצרים לקידום מכירות.

 

אוהדים של ליברפול נגד מחירי כרטיסים אוהדים של ליברפול נגד מחירי כרטיסים צילום: אימג'בנק, Gettyimages

  

לא פורסמו נתונים פיננסים לגבי העסקה עם ארסנל, אך מהקבוצה נמסר כי מדובר בחוזה בגובה מיליוני ליש"ט. ההערכות בתעשייה גורסות כי מדובר ב-3 מיליון ליש"ט.

 

ליברפול חתמה על חוזה ספונסרשיפ עם דאנקן ברנדס האמריקאית

 

במקביל, ליברפול חתמה על חוזה ספונסרשיפ עם דאנקן ברנדס האמריקאית. ההערכות היא כי שווי החוזה זהה לחוזה של ארסנל. זו הפעם הראשונה שדאנקן ברנדס נכנסה לשוק הספונסרים של הפרמיירליג, והמטרה היא לפנות לבסיס האוהדים העולמי של ליברפול וכן לאוהדים בבריטניה. החברה האמריקאית מאמינה כי החוזה יהיה אבן הפינה של מאמצי השיווק הבינלאומיים שלה. "דאנקן דונאטס תהיה ספקית הקפה, התה והמאפים הרשמית שלנו, בעוד שבסקין רובינס תהיה ספקית הגלידות הרשמית שלנו", מסר בילי הוגאן, סמנכ"ל השיווק של ליברפול. 

 

ליברפול גם הרחיבה את שירות הטלוויזיה העולמי שלה לאחר שהשיגה חוזים חדשים עם ערוצי שידור בתשע טריטוריות ברחבי העולם. החוזים מאפשרים לכל אחת מהרשתות לשדר משחקים של ליברפול ותכניות בלעדיות מאחורי הקלעים. הקבוצה, שזכתה 18 פעמים באליפות האנגלית עבדה ביחד עם פיץ' אינטנשיונל כדי להבטיח את השותפויות, וכן את משך החוזה והתנאים הפיננסים, שלא נחשפו. החוזים הם עם BeIN Sport בהונג קונג, במזרח התיכון ובצרפת, קומפאס באינדונזיה, סוני בהודו, סומט בניו זילנד, TV2 בנורבגיה, ארנה טי.וי בבלקן, גו טי.וי במלטה ו-365 מדיה באיסלנד. בשבוע שעבר, ליברפול הרחיבה עוד את הנוכחות העולמית שלה לאחר שחתמה על חוזה הספונסרשיפ האזורי הראשון שלה בהודו – חוזה לשלוש שנים עם Xolo שהפכה לשותפה הרשמית בקטגוריית מכשירי הסמארטפון.

 

מנצ'סטר סיטי, החדשה יחסית במרוץ לבניית מאגר אוהדים בינלאומי (והשגת חוזי ספונסרשיפ בינלאומיים), הכריזה על שותפות אזורית עם ספונסרית חדשה בפרמיירליג. Jaguar Energy Drink UK תהפוך לשותפה ה"רשמית הראשונה של הקבוצה בבריטניה ובאירלנד בתחום משקאות האנרגיה". לא פורסם שווי העסקה, אך קרוב לוודאי שהוא נמוך במידה ניכרת מחוזי הספונסרשיפ הבינלאומיים החדשים של ארסנל ושל ליברפול.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x