$
ספורט עולמי

קבוצות הפרמיירליג מפסידות מיליונים בגלל מושבים ריקים

מחירי הכרטיסים היקרים עולים ביוקר לקבוצות הפרמיירליג שאינן מצליחות למקסם את ההכנסות מימי משחק בגלל מושבים ריקים

סוכנויות הידיעות 15:1624.02.13

קבוצות הפרמיירליג מבקיעות "שער עצמי" בדמות הפסדים של מיליוני ליש"ט בכל עונה בהכנסות ממכירת כרטיסים, כשעל פי ההערכות, מושבים ריקים עולים לקבוצות 7 מיליון ליש"ט בשנה באיבוד הכנסות.

 

 

מחקר שערך צוות הספורט והספונסרשייפ ב- BDRC Continental, חשף כי קבוצות הפרמיירליג מפסידות הכנסות חשובות במשחקי הבית, מכיוון שהן אינן מצליחות למקסם את מכירות יום המשחק, וכתוצאה מכך מוצאות עצמן עם מושבים ריקים והזדמנויות אבודות ממכירות מזון, משקאות ותוכניות.

 

בראש הרשימה עומדת אסטון וילה, שההזדמנויות שהיא מפספסת במשחקי בית עולות לה קרוב ל-7 מיליון ליש"ט בעל עונה. צמודה אליה מדורגת סנדרלנד, שמפסידה 6.5 מיליון ליש"ט בעונה.

 

וויגאן אתלטיק ואברטון נפרדות לשלום מפוטנציאל הכנסות בגובה 4.2 מיליון ליש"ט ו-3.1 מיליון ליש"ט בהתאמה בכל עונה. ניוקאסל, סאות'המפטון ו-ווסט ברומוויץ' אלביון אשמות גם כן בפספוס הכנסות בגובה 2.3 מיליון ליש"ט, 2 מיליון ליש"ט ו-1.8 מיליון ליש"ט בהתאמה.

 

בעוד ששבע הקבוצות הללו הפסידו סכומים נכבדים בהכנסות, שלוש קבוצות נוספות מפסידות עד מיליון ליש"ט בעונה: ק.פ.ר (1,368,000 ליש"ט), ווסטהאם (1,143,000 ליש"ט) ומנצ'סטר סיטי (1,082,000 ליש"ט). שאר הקבוצות הצליחו להגביל את ההפסדים לפחות ממיליון ליש"ט. סוונסי היא בעלת הביצועים הטובים ביותר מבחינת הימנעות מפספוס הכנסות, שכן היא הפסידה 5,264 ליש"ט בלבד למשחק – המהווים מעט פחות מ-100 אלף ליש"ט בשנה – הודות לניצול של 99% מהמושבים.

 

"מאז שבפרמיירליג הכריזו על כללי הפיקוח הפיננסי החדשים, הקבוצות בליגה הבכירה חייבות למצוא דרכים באמצעותן יוכלו להפוך את ההזדמנויות האבודות להכנסה. תחת המשטר החדש, שיוצא לדרך בעונת 2013-14, כל עלייה בהכנסות מיום המשחק יוכלו לסייע לממן שחקנים, כך שמושבים ריקים ביציעים יהיו בעלי השפעה ישירה על האיכות של הרכב המועדון על המגרש", הוסיף מרק לונג, מנהל חטיבת הספורט והספונסרשייפ.

 

"אולם, לא מדובר רק בהורדת מחירי הכרטיסים בניסיון למשוך עוד אוהדים לאצטדיון. חייב להיות איזון בין משיכת אוהדים חדשים וסיפוק מחזיקי המנוי העונתי הנאמנים. אסור לשכוח גם את הצורך למקסם את המכירות במקום בדוכני הקמעונות השונים, לאחר שהאוהדים נכנסים לאצטדיון. אין שני מועדונים הזהים אחד לשני, כך שלא מדובר בפתרון אחד שיתאים לכולם. אך בעזרת מחקר מקיף וניתוח המידע, הקבוצות יוכלו להתקדם ולמקסם את מאגר האוהדים שלהם כדי למלא את המושבים ולהשפיע לטובה על השורה התחתונה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x