שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכישות

סוכני הכדורגל באירופה מגלגלים 400 מיליון יורו בשנה

על פי דו"ח של ארגון CIES, הגיל הממוצע של סוכן כדורגל עומד על 42 ורק 3.4% הן נשים

סוכנויות הידיעות 20:4727.02.12

ארגון CIES פרסם דו"ח חדש שעוסק בפעילות סוכני הכדורגל באירופה. הדו"ח המפורט חושף כי ההכנסות השנתיות של סוכנים הפועלים בהתאחדויות של אופ"א עומד על 400 מיליון יורו. המחקר מדגיש גם את רמת הריכוזיות הגבוהה בשוק ייצוג השחקנים: מחצית מהשחקנים בחמש הליגות הבכירות באירופה מיצגים

על ידי 83% מסוכני או סוכנויות הכדורגל.

 

ממצאים מרכזיים נוספים מתייחסים לפרופיל הדמוגרפי של הסוכנים המורשים הפועלים בחמשת שוקי הכדורגל הגדולים ביותר באירופה: אנגליה, איטליה, ספרד, גרמניה וצרפת. השאלון שהעבירו מחברי המחקר, רפאל פולי וג'ימבטיסטה רוסי, גילה כי הגיל הממוצע של הסוכנים עומד על 42, ו-3.4% בלבד הן נשים.

 

קרוב ל-75% מהסוכנים הם בעלי תואר אקדמאי, ו-71% דוברים שפה זרה ברמה בינונית ומעלה. רק 41% מהסוכנים המורשים עוסקים בתפקיד במשרה מלאה, בעוד שמרבית הסוכנים פועלים גם בסקטורים עסקיים נוספים – בעיקר משפט ופיננסים.

 

עוד עולה מהמחקר ש-46% מהסוכנים תומכים בלקוחות שלהם גם בתחומים אישיים כמו מציאת בית, ארגון נסיעות וסיוע לבני משפחה. התוצאות הללו מצביעות על כך שהתפיסה הכללית של סוכנים המשמשים כ"שמרטפים" של השחקנים אינה תואמת לחלוטין את המציאות.

 

42% בלבד מהשחקנים המיוצגים על ידי הנשאלים הם ותיקים במקצוע. יש בכך כדי להצביע על כך שמרבית הסוכנים עוסקים בעיקר בחיפוש אחר כישרונות חדשים, בתקווה להרוויח כסף בעתיד. בעוד ששחקנים מבטיחים יכולים לנצל את המצב הזה, הלחץ שהמתווכים יכולים להפעיל עליהם שנוי במחלוקת.

 

המחקר חשף גם כי שיתוף הפעולה בין המתווכים הוא אלמנט מרכזי במקצוע. מחצית מהסוכנים מייצגים באופן ישיר שחקנים בשם עמיתים. הסיבה העיקרית להיכנס לשותפות מסוג זה היא להציג שחקן-לקוח לשוק לאומי ספציפי. מגמה זו חושפת את התפקיד המהותי שממלאים הסוכנים בהקמת רשתות בינלאומית ברמה העולמית.

 

מנהלי ספורט נחשבים לשותפים העסקיים החשובים ביותר במציאת שחקנים, ואחרי המנג'רים. קרוב ל-40% מהסוכנים כבר ייצגו לפחות מאמן אחד מאז תחילת הקריירה שלהם. היחס הגבוה של סוכנים שמנהלים קריירות גם של שחקנים וגם של מנג'רים מעלה את השאלה של ניגוד אינטרסים בייצוג ובשוק ההעברות.

 

הבעיה מחמירה כשלוקחים בחשבון שלמעלה מ-70% מהנשאלים גם מסייעים למועדונים ברכישת, מכירת וגילוי שחקנים. יתרה מכך, 15% מהסוכנים המורשים הודו שהחזיקו או מחזיקים במניות בזכויות ההעברה של השחקנים. הנתונים הללו מייצגים את הקיום של מצבים מסובכים וניגוד אינטרסים אפשרי. מחברי הדו"ח קוראים להגברת השקיפות.

 

ארגון הכדורגל העולמי פיפ"א מנסה בימים אלו להעביר תקנות חדשות, שיימנעו מסוכני שחקנים לקבל יותר מ-3% בגין עסקאות בהן הם יתווכו. אגב, מנתונים שמפרסם אתר futbolfinance.com, עולה כי 10 סוכנויות השחקנים המובילות בעולם מחזיקות שחקנים ששוויים הכולל נאמד בכ-2.46 מיליארד יורו.

 

הסוכנות החזקה ביותר בכדורגל היא "גשטיפיוט" (Gestifute) הפורטוגלית, שנמצאת בבעלות הסוכן הבכיר ג'ורג' מנדש. 83 השחקנים בסוכנות שווים 536 מיליון יורו, הרבה בזכות כך שהסוכנות מייצגת שחקנים כגון כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מאריה, פפה ואחרים מריאל מדריד וגם כוכבים כגון נאני, אנדרסון (מנצ'סטר יונייטד); פלקאו (אתלטיקו מדריד); טיאגו סילבה (מילאן) ועוד. 

 

במקום השני, עם 209 שחקנים בשווי 274 מיליון יורו נמצאת סוכנות השחקנים האנגלית "סטלאר פוטבול" (Stellar Football), שלה שחקנים כגון אשלי קול (צ'לסי) וקולו טורה (מנצ'סטר סיטי). "בייס סוקר אייג'נסי" (Base Soccer Agency) במקום השלישי, עם 114 שחקנים בשווי 239 מיליון יורו (ביניהם ג'ק ווילשר וארון לנון).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x