$
חסויות וזכויות שידור

בבונדסליגה כבר החלו את העידן הסולארי

חברות אנרגיה סולאריות סיניות מנסות לתפוס את מקומן של החברות הגרמניות והכדורגל הגרמני מרוויח מכך

בלומברג 14:2807.08.11

חברות אנרגיה סולאריות מסין מציעות לראשונה את שירותיהן למשקי הבית הגרמניים, כולל אוהדי הכדורגל, ומגבירות את הפרסום כדי לתפוס את מקומם של ספקים מקומיים בתחום.

 

חברת סאנטק פאואר הולדינגס הסינית, יצרנית הפאנלים הסולריים הגדולה בעולם, הופיעה על החולצות של קבוצות 1899 הופנהיים במשחק הפתיחה בבונדסליגה, ליגת הכדורגל הרווחית ביותר. ינגלי גרין אנרג'י הממוקמת בבאודינג, העניקה השנה חסות לבאיירן מינכן, הקבוצה המצליחה ביותר בגרמניה, שמקווה להדיח את האלופה בורוסיה דורטמונד, שנותנת החסות שלה היא יצרנית הפאנלים הגרמנית Q-Cells SE.

 

"מדובר במסע שיווק חסר תקדים", אומר פסקל שולטה, יועץ בכיר ב- Sport+Markt, חברת מחקר שיווק בספורט בקלן. "אני לא זוכר מתי נכנסו כל כך הרבה חברות מתעשייה אחת, חלקן אלמוניות, לבונדסליגה בכזה כוח בתקופת זמן קצרה".

 

הסינים מקווים לחדור לשוק האנרגיה הסולרי הגדול בעולם – משקי הבית הגרמניים הוציאו כ-6.7 מיליארד דולר על פאנלים ב-2010, אך צפוי מחסור באנרגיה בעקבות הבטחתה של הקנצלרית אנגלה מרקל לסגור את הכורים האטומיים עד 2022.

 

המרוץ לייסד מודעות למותג מעלה את הלחץ על יצרני הסולאר הגרמניים סולרוורלד ו- Q-Cells. ביחד הם שרפו 343 מיליון יורו (485 מיליון דולר) במזומן ברבעון הראשון. כשליש מכך הושקע בתחרות במכשירים הפוטו – אלקטריים הזולים מסין.

 

 

פאנלים סולארים. "המועדונים מרוויחים במידה ניכרת מחברות הסולר הממהרות להעניק חסות" פאנלים סולארים. "המועדונים מרוויחים במידה ניכרת מחברות הסולר הממהרות להעניק חסות" צילום: רויטרס

 

חברות הסולאר הגרמניות, שלהן 130 אלף עובדים, מגנות על השטח שלהם באמצעות הענקת ספונסרים משל עצמן, שמתחרים במותגים הסיניים והעולמיים כמו קוקה קולה ואדידס. מספר האוהדים במשחקי הבונדסליגה הוא הגבוה ביותר באירופה, כך על פי נתוני חברת דלויט, עם ממוצע של 42,700 אוהדים בכל משחק, בהשוואה עם 35,363 לדוגמה בפרמיירליג באנגליה.

 

בעוד ש- Q-Cell, יצרנית התאים הסולארים הגרמנית הגדולה בעולם מעניקה חסות לאלופה, סולרוורלד תומכת בקלן ומשדרת פרסומות בכיכובו של לוקאס פודולסקי, שכבש 42 שערים במדי הנבחרת. "זה מרוץ פתוח", אומר פיליפ הסנביים, מנהל חברת הייעוץ ספורטפייב גרמניה, שמייעץ ל-10 מתוך 18 הקבוצות בבונדסליגה, שמרוויחות כיום יותר כספים מחברות הסולר מאשר מחברות האנרגיה, כמו EON ו- RWE. "אני מצפה שבחודשים הבאים עוד חברות מסקטור הסולר ייכנסו לתחום הענקת החסויות בכדורגל".

 

לארס דננברג, אנליסט בתחום הסולר בבנק הגרמני Joh. Berenberg, Gossler & Co בלונדון מסביר כי העלאת שמם מול מתקיני פאנלים ומיליוני בעלי בתים, שנחשבים ללקוחות החשובים ביותר שלהם, עשוי לעזור ליצרנים החזקים ביותר להבדיל עצמם מיריבים כאשר תחול האטה בביקוש.

 

"מופעל לחץ רב למציאת פיתרון שיווקי טוב, וזה אכן כזה", מודה דננברג. "המשיכה שיש לבונדסליגה בגרמניה היא עצומה".

 

יצרני הציוד הסיניים שפתחו מפעלים חדשים לפני האטת השוק השנה עומדים אף הם בפני תקופה לא קלה. מספר התקנות הפאנלים השנתי ברחבי העולם צפוי לצמוח רק ב-19% ב-2011, בהשוואה עם זינוק של 135% ב-2010. היזמים הגרמניים התקינו 1 ג'יגה וואט של פאנלים עד סוף חודש מאי, בהשוואה עם 7.4 ג'יגה וואט לאורך 2010.

 

סאנטק, שכמעט ושילשה את הרווח הנקי בשנה שעברה, צנחה בקרוב ל-40% מאז ימי השיא של מניות הסולר ב-18 בפברואר, ואילו ינגלי נפלה ב-55% באותה תקופה.

 

סאנטק קרוב לוודאי תשלם 13.5 מיליון יורו לאורך 3 שנות החוזה עם הופנהיים, על פי חברת מחקר השיווק Sponsors Verlag GmbH. נותנות חסות נוספות לחולצות בליגה כוללות את פולקסוואגן, דויטשה טלקום וגזפורם הרוסית, ספקית הגז הטבעי הגדולה בעולם, שמשלמת לשאלקה 18 מיליון יורו בשנה.

 

"סאנטק משלמת סכום גבוה במיוחד", להופנהיים בהשוואה לספונסרית הקודמת טי.וי. דיגיטל, אומר שולטה. "המועדונים מרוויחים במידה ניכרת מחברות הסולר הממהרות להעניק חסות".

 

ג'ינקוסולר הולדינגס, הממוקמת בשנגראו, סין הודיעה ביולי על עסקה לשלוש שנים לפרסום מודעות בסמוך למגרש באצטדיון של באיירן לברקוזן. Shanghai Chaori Solar Energy Science & Technology הגיעה להסכם ביוני עם שאלקה, שמככב בה מלך השערים של הצ'מפיונס ליג ראול גונזלס, לפרסם במשחקים ואף ששחקנים יפרסמו את המוצרים.

 

המאמץ עשוי לעזור להם לעלות מכירות גם כשהשוק מאט על ידי סילוק מתחרים קטנים יותר, אומר דננברג. "אף אחד לא רוצה להישאר מאחור", מסכם שולטה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x