$
חסויות וזכויות שידור

כמה שווה לברון ג'יימס ל-NBA?

מיאמי היט היתה הקבוצה שכיף לשנוא - אך מתברר שג'יימס, המפסיד הגדול של סדרת הגמר, תרם רבות לעסקי הליגה כולה

בלומברג 14:0114.06.11

לברון ג'יימס - אתם יכולים לאהוב אותו או לשנוא אותו - בהחלט מתגלה כמועיל לעסקי הכדורסל.

 

ג'יימס הפך למושא לעג לפני שנה, כשהזוכה פעמיים בתואר ה-MVP של הליגה הופיע בטלוויזיה כדי להכריז על עזיבת קליבלנד קאבלירס כדי להצטרף לחבריו לנבחרת האול סטארס - דוויין וויד וכריס בוש בהיט.

 

השידור המיוחד שארך שעה, שבמהלכו הודיע ג'יימס שהוא "לוקח את הכישרון לסאות' ביץ'", זכה לרייטינג הגבוה ביותר של רשת ESPN לתוכנית שאינה קשורה ל-NFL, נמסר בזמנו.

 

מאז, סדרה של חישובים לאורך העונה, כולל רייטינג של משחקים, נוכחות במשחקים ומכירת מרצ'נדייז, הצביעו על כך שג'יימס (26), שידרג את השורה התחתונה לא רק של ההיט, אלא של שאר הליגה גם כן.

 

"לברון וההיט, ששימשו כקבוצה שכיף לשנוא, בהחלט עזרו למוצר של ה-NBA", אומר נשיא מדיסון סקוור גארדן לשעבר, בוב גוטקווסקי, שותף בחברת ייעוץ הספורט הניו יורקית Innovative Strategic Management. "לברון היה טוב במיוחד עבור ה-NBA".

 

ההיט, בבעלות היו"ר המיליארדר מיקי אריסון, נהנתה ממוצע של 19,778 אוהדים במשחקי הבית העונה, 2,048 יותר מאשר בשנה שעברה. ג'יימס והקבוצה רשמו שיא של 19,447 אוהדים במשחקי חוץ, שאפשרו ל-29 הקבוצות האחרות בליגה לגרוף הכנסות גבוהות יותר ממכירת כרטיסים, חנייה וזיכיונות.

  

ההיט והלוס אנג'לס לייקרס, בכיכובו של קובי ברייאנט, שזכתה באליפות בעונת 2009 ו-2010, היו הקבוצות היחידות שממוצע הצופים שלהן העונה במשחקי חוץ היה גבוה מ-19 אלף.

 

לברון ג'יימס. סדרה של חישובים לאורך העונה, כולל רייטינג של משחקים, נוכחות במשחקים ומכירת מרצ'נדייז, הצביעו על כך שג'יימס (26), שידרג את השורה התחתונה לא רק של ההיט אלא של שאר הליגה גם כן לברון ג'יימס. סדרה של חישובים לאורך העונה, כולל רייטינג של משחקים, נוכחות במשחקים ומכירת מרצ'נדייז, הצביעו על כך שג'יימס (26), שידרג את השורה התחתונה לא רק של ההיט אלא של שאר הליגה גם כן צילום: איי פי

 

בכל הנוגע למכירת מרצ'נדייז, החולצה של ג'יימס הייתה הנמכרת ביותר בליגה, לראשונה מאז 2004 - אז סיים את עונת הרוקי שלו. ג'יימס עקף את ברייאנט וזכה במקום הראשון, שהיה שייך לוויד ב-2005 ו-2006, השנה שבה ההיט גברה על המאבריקס בגמר ה-NBA. וויד דורג במקום השישי של המכירות העונה.

 

המדים של הלייקרס היו הנמכרים ביותר בליגה, זו השנה השמינית מתוך 9 השנים האחרונות. אחריהם, הבוסטון סלטיקס, ההיט והניו יורק ניקס. הצטרפותו של לברון גרמה לשותפות השידור של ה-NBA, רשתות ABC ו-ESPN שבעלות וולט דיסני ו-TNT של טיים וורנר, לשדר את המספר המקסימלי של משחקים של ההיט העונה, ובכך סיפקו חשיפה לספונסריות של הקבוצה כמו אמריקן אירליינס.

 

I did it my way

 

ג'יימס ענה למבקרים לאחר ההפסד האחרון, ואמר כי לא מפריע לו שכל כך הרבה מהם חגגו את כישלונו לזכות באליפות. "כל האנשים שעודדו אותי להיכשל, בסופו של יום מתעוררים לאותם חיים שהיו להם גם לפני", אמר במסיבת עיתונאים ג'יימס, שמחזיק בחוזה לשש שנים בשווי 110 מיליון דולר. "יש להם את אותן בעיות אישיות. אני אמשיך לחיות בדרך שבה אני רוצה".

 

המשחק השישי בסדרת הגמר משך רייטינג של 15% ב-ABC בשווקים הגדולים ביותר בארצות הברית, הגבוה ביותר מזה 11 שנים, והתוכנית הנצפית ביותר באותו הערב, על פי נתוני נילסן מדיה ריסרץ' שפרסם ESPN. מדובר היה בעלייה של 22% מהמשחק השישי בסדרת הגמר של השנה שעברה בין הסלטיקס והלייקרס, וגבוה ב-35% מהמשחק הארוך בסדרת הגמר של 2006 בין המאבריקס וההיט.

 

במשך 4 משחקים, מסרה הרשת כי הסדרה זכתה ל-15.5 מיליון צופים בממוצע - סדרת האליפות הנצפית ביותר מזה 7 שנים. הממוצע של 4 המשחקים היה גבוה ב-30% מהגמר האחרון בין שתי הקבוצות, וגבוה במעט מהגמר של שנה שעברה. "לברון מביא צופים שאינם בהכרח אוהדי כדורסל", מסביר גוטקווסקי. "הוא מהווה גורם חיובי".

 

אגב, בניגוד ללברון ג'יימס - הזוכה הגדול של הגמר, דירק נוביצקי, הוא ההפך ממכונת חסויות. אפילו אין לו סוכן או מנהל עסקים. הוא ניהל את המשא ומתן עם דאלאס בעצמו ומלבד הסכם חסות עם נייקי אין לו הסכמי חסות נוספים. האם הוא יהפוך לאיש חסויות גדול בעקבות האליפות? ספק גדול. מה שכן, אין צורך להרגיש רע עבור הגרמני. הוא הרוויח כבר 140 מיליון דולר בקריירה שלו ומארק קיובן, הבוס שלו, רוצה לתת לחייל הנאמן ביותר שלו חוזה נוסף.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x