$
עסקי ספורט

הטוטו-ווינר: לא ייחתמו הסכמי חסות רב שנתיים

מליאת המועצה להסדר הימורים בספורט החליטה גם כי לא ייחתמו הסכמי חסות עם קבוצות פרטיות

אוריאל דסקל 14:3101.11.09

במליאת הטוטו-ווינר (המועצה להסדר הימורים בספורט) שנערכה ביום חמישי התקבלו שתי החלטות אסטרטגיות שישפיעו על שוק הספונסרשיפ בספורט הישראלי.

 

ההחלטה הראשונה היא שהסכמי פרסום ושיווק עם ליגות ייחתמו ללא יותר משנה. כתוצאה מכך ההסכם שיווק של מינהלת ליגת ווינר בכדורסל

(7.1 מיליון שקל) נחתם אבל לשנה אחת במקום לשלוש. בטוטו-ווינר הסבירו את ההחלטה בכך שמבחינה שיווקית עדיף להם לחתום על חוזים לשנה אחת – שיקבלו את אישור המליאה – מאחר שניתן להגיע למקסום הרווח והחשיפה מכל חסות על ידי משא ומתן שנתי. ההחלטה הזו נוגעת לכל הסכם עם גוף מתוקצב.

 

כיום, לטוטו-ווינר יש שלושה הסכמי שיווק ראשיים עם ליגות הכדורגל, מינהלת ליגת הכדורסל גברים וליגת העל בנשים (עם איגוד הכדורסל). ההסכם עם ההתאחדות לכדורגל הוא היחיד לכמה שנים.

 

במסגרת ההסכם שאושר במליאה ביום חמישי תמשיך הליגה להיקרא "ליגת ווינר", ותעניק לטוטו-ווינר חבילות פרסום ושילוט בכל משחקי הליגה. בנוסף יתווספו אלמנטים שיווקיים. ההסכם מהווה שדרוג משמעותי לעומת ההסכם הקודם, אחרי שבעונה הקודמת קיבלה המינהלת 6 מיליון שקל, ובכל אחת משתי העונות שלפני כן קיבלה 3 מיליון שקל. 

 

ההסכם השני שאושר היום הוא עם איגוד הכדורסל, עבור ליגת העל לנשים - הסכם לשנה אחת עבור סכום של 1.4 מיליון שקל. ההסכם החדש מהווה שדרוג של יותר מ-50% בהשוואה להסכם הקודם.

 

ההחלטה האסטרטגית השנייה היא לאמ לחתום על הסכמי חסות עם קבוצות פרטיות. להחלטה זו משמעות בעיקר למכבי תל אביב בכדורסל.  הסכם החסות הנוכחי של מכבי תל אביב עם הטוטו-ווינר שווה 1.2 מיליון שקל בשנה ובמליאה יצאה קריאה לבטל אותו. 

 

בטוטו-ווינר מבררים כעת אם אפשר לצאת מהחוזה עם מכבי תל אביב ואם זה כדאי מבחינה תדמיתית בעקבות פרשת מוני פנאן. במליאה דיברו על נתוני הרייטינג הנמוכים יחסית של משחקי מכבי תל אביב ביורוליג מאחר שהקבוצה עברה להיות משודרת בערוץ בתשלום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x