$
עסקי ספורט

ספורט בצהריים: פרוקטר אנד גמבל מבטיחה לוועד האולימפי האמריקאי 22 מיליון דולר

וגם: התאחדות הכדורגל האנגלית מאבדת נותנת חסות חשובה; אליפות העולם בגולף דווקא מגייסת ספונסרים בלי סוף; רשת CBS כבר מכרה 65% מזמן הפרסום לסופרבול ב-2010 ובאוסטרליה נותנים לספורט 11 שנים כדי להתרגל לחיים בלי אלכוהול

סוכנויות הידיעות 13:5302.09.09

חברת פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble) תעניק חסות לוועד האולימפי האמריקאי (USOC). החברה, שבין השאר היא הבעלים של מותג ג'ילט, תשלם 22 מיליון דולר בארבע השנים הבאות כדי להיות ספונסרית ראשית של קבוצת ארצות הברית באולימפיאדה.

 

לפי ההסכם, ששווה לוועד האולימפי האמריקאי 

5.5 מיליון דולר בשנה, הספורטאים האמריקאים בוונקובר 2010 ובלונדון 2012 יפרסמו כ-17 מוצרים של P&G, ביניהם באונטי, פפטו-ביסמול ופרינגלס. "זה יעזור לנו להכנסות להיות מזוהים באירוע אייקוני כמו האולימפיאדה", אמר קירק פרי, סגן נשיא P&G בצפון אמריקה. החברה חתומה גם על הסכם חסות ראשי עם ה-NFL, ליגת הפוטבול של צפון אמריקה.

 

חברת האנרגיה E.ON החליטה לא לחדש את החסות הראשית שלה לגביע האנגלי (FC Cup). ההסכם, בשווי 10 מיליון ליש"ט בשנה, יסתיים במאי אחרי ארבע שנים. מדובר בפגיעה לא קלה בהתאחדות הכדורגל האנגלית, שמוקדם יותר השנה איבדה כספים רבים מפשיטת הרגל של סטנטה ספורטס.

 

אליפות העולם בגולף שנערכת מדי שנה בדובאי השיגה ספונסר חדש בשווי 2.5 מיליון דולר. החברה המתמחה בעזרה לוגיסטית בים, DP World, חתמה על הסכם החסות לשנה אחת ותצטרף לנותנות החסות הנוספות - רולקס ופולו רלף לורן. במקביל, מלון אטלנטיס יהיה המלון הרשמי של הטורניר ורשת CNN תהיה שותפת התקשורת הראשית.

 

רשת CBS מכרה 65% מזמני הפרסום במהלך הסופרבול ב-2010. 40 מ-62 זמני הפרסום נמכרו. באותה תקופה בשנה שעברה מכרה רשת NBC יותר מ-85% מזמן הפרסומות באחד מהאירועים הנצפים ביותר בארצות הברית. מחירים למשחק שייערך ב-7 בפברואר 2010 עומדים על כ-2.7 מיליון דולר לחצי דקה.

 

ארגון ליגות הכדורגל הנמוכות בארצות הברית (USL) מאיים כי יקים ליגה מתחרה ל-MLS. ה-USL, שהוקם ב-1986, היה שייך לנייקי עד השבוע שעבר אז רכשו אותו חברי "נו רוק סוקר הולדינגס" מאטלנטה. ה-MLS גם כן ניסו לרכוש את ה-USL מנייקי אבל כשלו בניסיונם. כעת, הבעלים של קבוצות ה-USL רוצים שליטה על הליגה ואף מאיימים לפתוח ליגה מתחרה ל-MLS.

 

ממשלת אוסטרליה החליטה להמליץ נגד ספונסרשיפ של חברת אלכוהול בספורט. כעת ינסו ליישם תוכנית של 11 שנה כדי להפסיק את הספונסרשיפ של חברות האלכוהול בספורט המקצועני באוסטרליה ולהנחיל רגולציה קשוחות יותר בעניין.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x