סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
חדש בלונדון: חנות טסקו עם טכנולוגיה כחול-לבן

הקמעונאית הגדולה בבריטניה חנכה חנות אוטונומית בלונדון, מבוססת על הטכנולוגיה של טריגו הישראלית

טסקו, קמעונאית המזון הגדולה בבריטניה, חנכה בלב לונדון חנות אוטונומית חדשה מבוססת על טכנולוגיית הראייה הממוחשבת של הסטארט־אפ הישראלי טריגו. החנות תתחרה ישירות באמזון גו, שמפעילה בעיר שש חנויות אוטונומיות.
“לטסקו יש כבר 3,000 חנויות בבריטניה שהן אקספרס, וטסקו יכולה לשדרג לטכנולוגיה שלנו”, אומר ל”כלכליסט” מיכאל גבאי, מנכ”ל טריגו. “לונדון היא זירת המלחמה החדשה על התחום של חנויות האוטונומיות. לטסקו יש מאות חנויות בלונדון רבתי ומולה אמזון פותחת כיום הרבה חנויות. זו פעם ראשונה בעולם שלקחנו חנות קיימת ועשינו לה הסבה לאוטונומית. זה הרבה יותר מאתגר מאשר הקמת חנות מאפס. למעט אמזון, טריגו היא היחידה שמסוגלת להקים סופר אוטונומי כמו כל סופרמרקט. אני מעריך שבקרוב יוקם בישראל גם סופרמרקט אוטונומי”.

1 צפייה בגלריה
מיכאל גבאי מייסד ומנכל טריגו
מיכאל גבאי מייסד ומנכל טריגו
מנכ”ל טריגו מיכאל גבאי. “לונדון היא זירת המלחמה החדשה”
(צילום: אוראל כהן)

החנות של טסקו כוללת מגוון של יותר מ־2,500 מוצרים, הפועל ללא קופות ועמדות תשלום. הטכנולוגיה של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף לסל על ידי שילוב של מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח עוזב את הסופרמרקט ללא שום עיכוב ומקבל את החשבונית ישירות לאפליקציה. המערכת מרכזת מידע על העדפות הקונים כדי לייעל את עבודת הרשת.