$
נדל

ראשל"צ מתכננת מתחמי תעסוקה בשורק וליד הים

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, מתכנן לשנות את המאזן בין מגורים לתעסוקה בעיר באמצעות הקמת מתחמים חדשים

אדמת מחנה צריפין אינה הקרקע היחידה שעליה מתוכננים מתחמי תעסוקה חדשים בראשון לציון. לדברי ראש העירייה דב צור, המשימה החשובה ביותר שהגדיר לעצמו בתחום התכנון והבנייה בעיר היא שינוי המאזן בין מגורים לתעסוקה.

 

"ב־20 השנים האחרונות, בזמן שתל אביב גדלה ב־10% בתחום

המגורים, ראשון לציון צמחה בכ־100%", אומר צור, "ב־1999 אישרה הוועדה המקומית תוכנית אב שצפתה כי עד 2020 יהיו בעיר כ־220 אלף תושבים. אנחנו רק ב־2011 וכבר חצינו את 250 אלף התושבים. העיר הזאת לא מתוכננת לכל כך הרבה אנשים. את התרומה לשוק הדיור הארצי העיר כבר נתנה מזמן".

 

אזור הייטק בין איילון לים

 

מלבד מתחמי התעסוקה שיסופחו לעיר כתוצאה מפינוי צריפין, קיימות שתי תוכניות נוספות שצפויות להגדיל את שטחי התעסוקה בעיר. אחד המתחמים, שאושר בוועדה המקומית בשבוע שעבר, הוא "מתחם ה־1,000" - המתחם המשתרע על פני 1,000 דונם בין חוף הים לתחנת הרכבת משה דיין. השטח תוכנן בתחילה כמתחם מגורים, אך עם כניסתו לתפקיד בסוף 2008 החליט צור כי מדובר בקרקע בעלת התאמה גבוהה לפיתוח שטחי תעסוקה. זאת בשל הנגישות לנתיבי איילון, לכבישי 4 ו־431, ובשל הקרבה לתחנת הרכבת ולקו ראשון לציון־תל אביב שנבנה בימים אלה.

 

על פי התוכנית החדשה, המתחם יכלול כ־1.33 מיליון מ"ר בנויים למשרדים ומפעלי הייטק, וכ־140 אלף מ"ר בנויים לשטחי מסחר, שישרתו את מתחמי התעסוקה בדומה למתחמים כמו רמת החייל בתל אביב. בנוסף, התוכנית כוללת שטח המיועד למגורים - 2,000 יחידות דיור ששטחן הממוצע 125 מ"ר באזור הדרומי, ועוד כ־200 יחידות דיור בשטח ממוצע של כ־65 מ"ר בסמוך לאזור התעסוקה. התוכנית כוללת גם מקבץ דיור מוגן ובו 200 יחידות דיור, ואזור המיועד למעונות סטודנטים.

 

מרכז ירידים במקום כלא

 

התוכנית השנייה מקודמת בימים אלה בסמוך למתחם שורק המשתרע על פני כ־400 דונם, שבו נפתח הסניף השני של איקאה בישראל, והיא כוללת כ־40 דונם שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל ושטרם יצאו למכרז. במתחם היה אמור לקום בית הסוהר שורק, אך בעירייה התנגדו וקידמו תוכנית חלופית למרכז ירידים במתכונת דומה לגני התערוכה בתל אביב. התוכנית אושרה בחודש מרץ בוועדה המקומית, אך יוזמיה נאלצו להתמודד עם בעיה תכנונית שנבעה מקו מתח גבוה אשר אי אפשר לבנות תחתיו. על כן תוכננו שטחי החניה תחת קו המתח וביתני הירידים מוקמו הרחק ממנו. כיום התוכנית ממתינה לאישור הוועדה המחוזית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x