$
נדל

"אטלס הכבישים המיותרים"

רכז תחבורה ותשתיות בחברה להגנת הטבע מצביע על 25 כבישים מיותרים ביניהם כביש 551, כביש 9, המשך כביש 6 צפונה וכבישים נוספים כמו כביש 71, 653, 818, 491 ו־561

לא כולם מרוצים מהכבישים החדשים. בעבודת המחקר של רכז תחבורה ותשתיות בחברה להגנת הטבע, אריק טפיירו, הוא מציג 25 כבישים המתוכננים להיסלל בישראל ומסביר מדוע הם אינם נחוצים. "אין היום מקומות בארץ שלא מגיע אליהם כביש", הוא אומר ומוסיף כי לראייתו, "גם לשטחים פתוחים יש ערך נדל"ני".

בין הכבישים שטפיירו מסמן ב"אטלס הכבישים המיותרים" שלו נמצאים גם כמה מהכבישים שנבחרו לפרויקט "כלכליסט" כמו כביש 551, כביש 9, המשך כביש 6 צפונה וכבישים נוספים כמו כביש 71, 653, 818, 491 ו־561.

 

הסיבות בגינן מייתר טפיירו את הכבישים הן פגיעה בסביבה ובערכי הטבע והנוף. בנוסף, הוא מתעקש שסלילת הכבישים חוטאת למטרה שלשמה היא קמה - שיפור הנגישות. "סלילת כבישים אולי משפרת נגישות לטווח קצר, אבל בכל כביש חדש נוצר גודש בסופו של דבר, ואז הפתרון לכך הוא סלילת כביש נוסף ואחריו עוד כביש. ניתן להבין שזה לא נותן מענה אמיתי לבעיה", הוא אומר. לראייתו של טפיירו, מדינת ישראל צריכה לקבוע מדיניות אשר נותנת תמריצים לתחבורה ציבורית כמו שמירה על מסלולים לאוטובוסים, שיפור בנגישות הרכבות, השקעה ברכבות קלות ושמירה על תדירות גבוהה יותר. "מדינת ישראל כבר מרושתת במספיק כבישים ואותם יש לשפר. סלילת כבישים חדשים זה הפתרון האחרון שצריך לפנות אליו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x