שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

אושרו 3 תוכניות ענק במתחם הרכבת בירושלים

התוכניות ישתרעו על שטח של כ-70 דונם ויאפשרו בנייה של כ-850 יח"ד כולל דיור מוגן, חניונים ציבוריים ועשרות אלפי מ"ר של שטחי מלונאות מסחר ותעסוקה

דותן לוי 17:1112.05.20

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה שלוש תכניות בנייה במתחם הרכבת בירושלים, המאפשרות בנייה של 850 יח"ד וכן עשרות אלפי מ"ר של מסחר, תעסוקה, ומלונאות. 3 התוכניות צפויות להגיע כעת לאישור הוועדה המחוזית. בכל שטחי התוכניות ממוקמים כעת מבנים אשר חלקם יעברו תהליך שימור, וכן חניונים.

 

 

התוכנית הראשונה משתרעת על שטח של כ-13 דונם ומציעה הקמה של 10 בניינים בני 5-10 קומות ו-200 יחידות דיור, כ-7,000 מ"ר של שטחי מלונאות, כ-3,000 מ"ר מסחר וכ- 7,000 מ"ר תעסוקה. מעבר לשטחי הבנייה, התוכנית מציעה מרחב ציבורי ושימור של מספר בניינים. היא תכלול בנוסף גם 3 מעונות יום ובית כנסת וכן חניון ציבורי בהיקף של 200 מקומות חניה אשר ישרתו את המבקרים באזור, הסמוך בין היתר לגן הפעמון, רכבל הכותל, הסינמטק, החאן ובריכת הסולטן.

 

 

מתחם הרכבת ירושלים מתחם הרכבת ירושלים

 

התוכנית השנייה משתרעת על שטח של 17 דונם ומציעה 5 בניינים בני 5-10 קומות הכוללים 200 יחידות דיור, כ-10,000 מ"ר עבור מלונאות ותעסוקה וכ- 4,000 מ"ר למסחר. מעבר לשימושים הפרטיים, התכנית תכלול מגרש של כ- 3,000 מ"ר עבור בית ספר ושימושי תרבות, וחניון ציבורי בהיקף של 200 מקומות חניה.

 

תוכנית נוספת – הגדולה מבין השלוש, משתרעת על שטח של 43 דונם ומציעה בנייה של בנייני מגורים בני 5-10 קומות הכוללים כ-250 יחידות דיור ודיור וכ-20 אלף מ"ר עבור דיור מוגן, וכ-2,500 מ"ר מסחר. התכנית כוללת מגרש של כ- 1,700 מ"ר עבור שימושי חינוך ודת ובהם 4 גני ילדים ובית כנסת, וכן חניון ציבורי בהיקף של 200 מקומות חניה.

 

אישור התוכנית התאפשר לאחר שבשנת 2019 אישרו הוועדות המקומית והמחוזית את תכנית האב למתחם הממוקם בין הרחובות דרך חברון ממזרח, דרך בית לחם ממערב, רחוב דוד מרץ מצפון ורחוב מרים החשמונאית מדרום. התוכנית קבעה תמהיל שימושים של 65% מגורים, 25% מלונאות ומשרדים ו- 10% מסחר. למרות שמדובר ב-3 תוכניות נפרדות הן מתואמות מבחינת הצרכים והשימושים שבהן.

 

משה ליאון, ראש העיר ירושלים אמר כי "הביקוש בירושלים מאתגר ומביא איתו טקטיקת חשיבה אסטרטגית, ומודרנית כמענה לצרכים. ההתפתחות והטיפול התכליתי והנחוש בדיור, תעסוקה ומסחר ימשוך לעיר תושבים חדשים ומשפחות צעירות".

 

את התוכניות הראשונה הגישו חברת "רכבת במושבה" והיא נערכה על ידי משרד "גוטמן אסיף אדריכלים". את התוכנית הגישה "אס.אמ.אס מתחם הרכבת בע"מ" ועורך התכנית משרד "רוזנפלד אדריכלים". ואת התוכנית השלישי הגישה רשות מקרקעי ישראל ועורך התכנית הוא משרד "נעמה מליס אדריכלים".

  

x