$
חדשות נדל

בלעדי לכלכליסט

אחרי 20 שנה במגדל המשולש של עזריאלי: בזק עוברת לחולון

ב־2020 צפויה בזק להעביר את משרדיה לפרויקט של עזריאלי באזור התעשייה החדש של חולון. לפי הערכות, החברה תשלם דמי שכירות חודשיים של 1.5 מיליון שקל, והוצאותיה על ארנונה ירדו ב־56%

דותן לוי 06:5111.12.18

לאחר קרוב לעשרים שנה, צפויה השוכרת הוותיקה והמשמעותית ביותר במגדלי עזריאלי בתל אביב, חברת בזק, לעבור לאזור התעשייה החדש של חולון. ל"כלכליסט" נודע כי החברה, שגם במיקומה החדש שומרת אמונים לעזריאלי, עומדת לחתום על חוזה לשכירת שטח בן 20 אלף מ"ר בפרויקט "עזריאלי המנור" הנבנה בימים אלה ומיועד לאכלוס במהלך 2020. בזק תשלם דמי שכירות חודשיים של כ־1.5 מיליון שקל ‑ סכום דומה לדמי השכירות החודשיים שהיא משלמת כיום עבור שכירת 22.4 אלף מר ב־17 קומות במגדל המשולש בעזריאלי בתל אביב.

 

 

 

המתחם בחולון משתרע על 6.2 דונם, עליהם מבנה בשטח של 26 אלף מ"ר שמיועדים למשרדים ו־2,000 מ"ר שמיועדים למסחר. בזק היא השוכרת הראשונה והעיקרית של שטחי המשרדים, ותתפוס יותר מ־75% משטח המבנה.

 

בזק היתה גם מהחברות הראשונות ששכרו שטחים נרחבים במגדלי עזריאלי בתל אביב, ולכן נחשבה לשוכרת עוגן, שנהנית עד היום מדמי שכירות זולים משמעותית מהמקובלים במקום. דמי השכירות שמשלמת החברה עומדים על כ־78 שקל למ"ר, עשרות אחוזים פחות מהמחיר המבוקש משוכר חדש שנע סביב כ־130 שקל למ"ר. בנוסף, בזק משלמת על מאות מקומות החניה שהיא שוכרת כ־252 שקל בחודש ליחידה, בעוד שכיום עזריאלי משכירה מקומות חניה ב־800־1,000 שקל בחודש.

 

 

מתחם המנור בחולון שנבנה על ידי עזריאלי מתחם המנור בחולון שנבנה על ידי עזריאלי צילום: אוראל כהן

 

 

מבחינת עזריאלי, המעבר של בזק לחולון רווחי, משום שלפי הערכות, השכרה מחדש של הקומות ששוכרת בזק במחירי השוק הנוכחיים תניב לעזריאלי תוספת דמי שכירות של לפחות כ־17 מיליון שקל בשנה. במקביל, עזריאלי לא תאבד את לקוחת העוגן שלה ותמשיך להשכיר לבזק שטח בפרויקט בחולון.

 

גם בזק צפויה להרוויח מהמהלך מבחינה כלכלית. לפי ההערכות, בזק תשלם שכירות זולה יותר של כ־70‑75 שקל למ"ר, ואילו דמי הארנונה שתשלם החברה צפויים להיחתך בכ־56%, ויעמדו על כ־180 שקל למ"ר בשנה שישולמו לעיריית חולון, לעומת כ־370 שקל למ"ר ששילמה החברה לעיריית תל אביב. מדובר על חיסכון כולל של יותר מחמישה מיליון שקלים בשנה עבור בזק.

 

מגדלי עזריאלי בת"א מגדלי עזריאלי בת"א צילום: שאטרסטוק

 

 

לצד החיסכון צפויים משרדי החברה החדשים להיפגע מבחינת הנגישות התחבורתית. בעוד שמשרדיה בתל אביב שכנו בצמוד לנתיבי איילון, לדרך נמיר ולתחנת רכבת השלום, אזור התעשייה בחולון ממוקם בצמוד לכבישים 4 ו־44. מספר קווי אוטובוס אמנם מגיעים לשם, אך אין תחנת רכבת קרובה.

 

ההחלטה לעבור לחולון התקבלה לאחר שבהנהלת בזק שקלו מעבר לצומת מסובים, לגבעתיים, פתח תקווה ולאיירפורט סיטי.

 

המתחם בחולון ממוקם בסמוך למרכז עזריאלי הקיים ולפרויקט ענק נוסף של החברה שנמצא בשלבי תכנון, שצפוי להשתרע על שטח של 220 אלף מ"ר המיועד למסחר ומשרדים. לאחר השלמת בניית כלל הפרויקטים, צפויה עזריאלי להחזיק בשטחי משרדים בהיקף של 368 אלף מ"ר באזור התעשייה חולון.

 

מבזק ועזריאלי לא נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x