שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

המועצה הארצית לתכנון דנה באפשרות לבנות אלף דירות בצפון רמלה, בלי להקים מנהרה לכביש 44

התוכנית אושרה כבר ב־2006 אולם היא מעוכבת בשל סעיף שלפיו היתרי בנייה יינתנו רק לאחר שתקום מנהרה שבה יעבור כביש 44. המנהרה מעולם לא הוקמה, והתוכנית נשארה על המדף

אמיתי גזית 08:5506.07.16

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה אתמול (ג') בפתרון תחבורתי, שיאפשר להוציא לדרך תוכנית לבניית כ־1,000 דירות ברמלה.

 

שטח השכונה המתוכננת נמצא בין כביש 44 בכניסה הצפונית לעיר ובין רחוב יוספטל ומסילת הרכבת. התוכנית אושרה כבר ב־2006 אולם היא מעוכבת בשל סעיף שלפיו היתרי בנייה יינתנו רק לאחר שתקום מנהרה שבה יעבור כביש 44. המנהרה מעולם לא הוקמה, והתוכנית נשארה על המדף.

 

הפתרון החדש שמקדמת רמ”י מבוסס על תשתית התחבורה שתקום כחלק מתוכנית הבנייה במחנה צריפין, שיפונה עד סוף העשור.

ראש עיריית רמלה, יואל לביא. כבר עשור שהתוכנית על המדף ראש עיריית רמלה, יואל לביא. כבר עשור שהתוכנית על המדף צילום: יובל חן

 

ביולי 2015 נחתם הסכם גג עם עיריית רמלה לבניית 7,500 דירות בעיר, שבהן כלולות 1,000 הדירות מהתוכנית שכבר אושרה. במעמד החתימה על ההסכם אמר ראש העיר יואל לביא כי העלות הכספית הגבוהה של בניית המנהרה הופכת את התנאי לבלתי ישים. לביא ציין גם כי מנהלת מנהל התכנון, בינת שוורץ, מובילה מהלך למציאת פתרון תחבורתי בר ביצוע.

 

במסגרת הסכם הגג התחייב לביא לבנות גם כ־4,000 דירות במערב העיר. ערר שהגיש משרד הביטחון נגד התוכנית אמור להתברר עד סוף השנה. במתחם "שוק יום ד'" ייבנו 1,300 דירות בהתחדשות עירונית.

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x