המועצה הארצית לתכנון דנה באפשרות לבנות אלף דירות בצפון רמלה, בלי להקים מנהרה לכביש 44
התוכנית אושרה כבר ב־2006 אולם היא מעוכבת בשל סעיף שלפיו היתרי בנייה יינתנו רק לאחר שתקום מנהרה שבה יעבור כביש 44. המנהרה מעולם לא הוקמה, והתוכנית נשארה על המדף
המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה אתמול (ג') בפתרון תחבורתי, שיאפשר להוציא לדרך תוכנית לבניית כ־1,000 דירות ברמלה.
- דירת 4 חדרים ברמלה נמכרה ב-1.07 מיליון שקל
- עיריית רמלה הפרה הבטחה שלטונית כשסירבה לחתום על תוכנית בנייה חדשה
שטח השכונה המתוכננת נמצא בין כביש 44 בכניסה הצפונית לעיר ובין רחוב יוספטל ומסילת הרכבת. התוכנית אושרה כבר ב־2006 אולם היא מעוכבת בשל סעיף שלפיו היתרי בנייה יינתנו רק לאחר שתקום מנהרה שבה יעבור כביש 44. המנהרה מעולם לא הוקמה, והתוכנית נשארה על המדף.
הפתרון החדש שמקדמת רמ”י מבוסס על תשתית התחבורה שתקום כחלק מתוכנית הבנייה במחנה צריפין, שיפונה עד סוף העשור.
ביולי 2015 נחתם הסכם גג עם עיריית רמלה לבניית 7,500 דירות בעיר, שבהן כלולות 1,000 הדירות מהתוכנית שכבר אושרה. במעמד החתימה על ההסכם אמר ראש העיר יואל לביא כי העלות הכספית הגבוהה של בניית המנהרה הופכת את התנאי לבלתי ישים. לביא ציין גם כי מנהלת מנהל התכנון, בינת שוורץ, מובילה מהלך למציאת פתרון תחבורתי בר ביצוע.
במסגרת הסכם הגג התחייב לביא לבנות גם כ־4,000 דירות במערב העיר. ערר שהגיש משרד הביטחון נגד התוכנית אמור להתברר עד סוף השנה. במתחם "שוק יום ד'" ייבנו 1,300 דירות בהתחדשות עירונית.