$
חדשות נדל"ן

ההסכם הושלם: עיריית ת"א רכשה את הנמל והחברה לפיתוח יפו העתיקה

במקביל העירייה מכרה למדינה את אחזקותיה בנתיבי איילון, והוסדרו מחלוקות מול רשות המקרקעין בנוגע לחברות אוצר מפעלי ים, שמנהלת את נמל ת"א, ואתרים

אביב גוטר 18:4715.06.16

עיריית תל אביב ורשות החברות הממשלתיות השלימו היום (ד') את המהלך המשמעותי להפרדת האחזקות בחברות המשותפות בין המדינה לעירייה שהחל לפני כשנתיים.

 

במסגרת הליך זה מכרה המדינה לעירייה את האחזקותיה בחברת אתרים (50%) שמנהלת ומתחזקת את מתחם התרבות והבילוי בנמל תל אביב. בחברת אוצר מפעלי ים שמנהלת את נמל תל אביב (83%) ואת החברה לפיתוח יפו העתיקה (50%). במקביל העירייה מכרה למדינה את אחזוקתיה בחברת נתיבי איילון (50%) והוסדרו מחלוקות מקרקעין והסדרי חכירה בחברות אוצר מפעלי ים ואתרים מול רשות מקרקעי ישראל.

 

המשא ומתן להפרדת האחזקות נמשך למעלה משנתיים וחצי והיא בוצעה בהמשך להחלטת ממשלה מיוני 2014 ולהחלטות נוספות. מתווה ההסכם שגובש הולם את דו"ח מבקר המדינה לפיו על המדינה לנתק עצמה מטיפול בחברות אלו, שכן לא מתקיים ערך מוסף לניהולן תוך מעורבות ממשלתית.

 

עיריית תל אביב טוענת כי בכוונתה לאחד את פעילות החברה לפיתוח יפו העתיקה, אוצר מפעלי ים ואתרים. לעסקה חשיבות רבה עבור העירייה ובזכותה היא תוכל לנהל ולפתח את רצועת החוף לכל אורכה באופן אחיד שיכלול פיתוח טיילת החוף המרכזית שנמצאת בעיצומה, קביעת תעריפים אחידים ומפוקחים לשימוש במתקני החוף העירוניים, שמירה על ניקיון החופים ופיקוח על הזכיינים הפועלים בהם. לצד זאת, הפיכתה של חברת נתיבי איילון לחברה בבעלות ממשלתית מלאה אמורה לסייע למשרד התחבורה בהתייעלות פיתוח תשתיות התחבורה באזור.

 

טקס החתימה היום טקס החתימה היום צילום: עיריית תל אביב

 

המשא ומתן להפרדת האחזקות נמשך למעלה משנתיים וחצי והיא בוצעה בהמשך להחלטת ממשלה מיוני 2014 ולהחלטות נוספות. מתווה ההסכם שגובש הולם את דו"ח מבקר המדינה לפיו על המדינה לנתק עצמה מטיפול בחברות אלו, שכן לא מתקיים ערך מוסף לניהולן תוך מעורבות ממשלתית.

 

עיריית תל אביב טוענת כי בכוונתה לאחד את פעילות החברה לפיתוח יפו העתיקה, אוצר מפעלי ים ואתרים. לעסקה חשיבות רבה עבור העירייה ובזכותה היא תוכל לנהל ולפתח את רצועת החוף לכל אורכה באופן אחיד שיכלול פיתוח טיילת החוף המרכזית שנמצאת בעיצומה, קביעת תעריפים אחידים ומפוקחים לשימוש במתקני החוף העירוניים, שמירה על ניקיון החופים ופיקוח על הזכיינים הפועלים בהם. לצד זאת, הפיכתה של חברת נתיבי איילון לחברה בבעלות ממשלתית מלאה אמורה לסייע למשרד התחבורה בהתייעלות פיתוח תשתיות התחבורה באזור.

 

אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות: "ניסיון העבר של רשות החברות הממשלתיות בניהול חברות משותפות עם רשויות מוניציפליות מלמד כי לרשות קיים קושי במימוש אמצעי השליטה שלה בחברות אלו. עיריית תל אביב-יפו היא הגוף המתאים לניהול חברות בשל היותה גוף ציבורי בעל ראייה רחבה".

 

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "מהלך משמעותי זה יאפשר לעירייה לנהל בצורה כוללת את רצועת החוף לטובת הציבור, כחלק מהאסטרטגיה העירונית לפיתוח החוף כמכלול שלם ולא כחברות נפרדות עם בעלויות שונות".   

בטל שלח
    לכל התגובות
    x