$
חדשות נדל

חשיפת כלכליסט

מנהל הלקוחות של ענבל אור: "אין לי תשובה איפה הכסף"

בהקלטות שהגיעו לידי כלכליסט חושף מנהל קשרי הלקוחות של אור סיטי את מצבה הקשה של החברה. בעוד אור ממנה הנהלה חדשה כדי להשיב את אמון הנושים והשופט, הוא מעביר בשמה מסר ללקוחות שלא ילחצו - אחרת יאבדו את כספם

אמיתי גזית 06:5421.03.16

ענבל אור אמנם מנסה להציג צעדים להצלת החברה שלה, ובהם מינוי צוות ניהולי חדש ושורה של קיצוצים (ראו מסגרת), אולם הקלטות שהגיעו לידי "כלכליסט" מגלות עד כמה מצב החברה רע, כשמנהל בכיר מודה שהחברה על סף הקפאת הליכים. "כמו שאתם יודעים, אין לה אפשרות להעביר כספים עכשיו", אמר מנהל קשרי הלקוחות של אור סיטי נדל"ן דוד אטד ללקוחות שדרשו את כספם בחזרה. "אבל רבותיי, זה לא איום, אם לא תיתנו אוויר לנשימה, השלב הבא זה הקפאת הליכים. תיכנסו ל'הולד' של שלושה חודשים, ומי יודע אם נחזור מזה".

 

השיחה התקיימה ביום שלישי שעבר במשרדי החברה. למחרת נערך דיון בבית המשפט בבקשה שכיריז על אור כפושטת רגל (ראו תיבה). החשש שהחברה תפורק הביא למשרדיה עשרות לקוחות שדרשו את כספם בחזרה, ובהם כאלו שהצטרפו לקבוצת רכישה לבניית מגדל בשדרות הילד ברמת גן.

 

בקבוצה 98 חברים, ובנוסף הובטחו 14 דירות לבעלי הקרקע - בעוד עיריית רמת גן מאשרת לבנות רק 90 דירות בבניין. בערר שהגישה אור, היא ביקשה לבנות 108 דירות, עדיין פחות מהנדרש. אחד הלקוחות שילם לאור מקדמה של 100 אלף שקל בנובמבר האחרון, כשלכאורה כבר היה ברור שאי אפשר למכור עוד דירות בפרויקט. כשדרש את כספו בחזרה, הצ'ק שקיבל חזר.

 

מנהלי החברה כעסו על הלקוחות שהם נמצאים בקשר עם עיתונאים, וכינסו אותם לשיחה שנעה בין אזהרה שכספם יאבד, לבין תחינה שלא ילחצו על החברה. תמליל השיחה מופיע בעמוד זה. "מחר צריכה להתקבל החלטה סופית אם דרכיה בבנק מזרחי ממשיכות או שמא בנק אחר... עד מחר היא תסיים את המו"מ עם בנק מזרחי, ויכול להיות שבית המשפט יוכל לחייב את בנק מזרחי להעמיד לה מסגרות אשראי", אמר אטד שהזהיר, "רבותיי, זה לא איום (אבל) אי אפשר לעבוד בלחץ הזה, זה לחץ אטומי, (אחרת) השלב הבא שלה זה הקפאת הליכים".

ענבל אור. מנסה להפגין מאמצים ענבל אור. מנסה להפגין מאמצים צילום: אוראל כהן

 

עוד הבטיח אטד ש"אני שומע מענבל שהיא יכולה לנסות להביא משקיע שישקיע כסף", ושהיא לא נמצאת במשרדים כי "היא במשא ומתן עם הבנקים להסדיר את המסגרות". עוד הוסיף: "ענבל ביקשה ממני להעביר את המסר, שתיתנו אוויר ונוכל לגייס את הכסף להחזיר לכם".

 

"אני לא מבין, איפה הכסף שלנו?", שאל אחד הלקוחות, ועל כך ענה אטד: "אלה שאלות שאין לי תשובות עליהן". הלקוח דרש שאור תגיע והטיח באטד: "אתה מבין את האבסורד? מ־9:30 אני פה לקבל העברה בנקאית שהיא בארבע עיניים אמרה לי אתמול לבוא", והוסיף כי "אם הייתם עובדים כמו שצריך, בכלל לא הייתי בסיטואציה הזאת כי הייתי מקבל את הכסף אחרי 75 יום (ממועד ביטול העסקה)". בכך התכוון שהכסף היה אמור להמתין למקרה זה.

 

על כך ענה אטד, "רצינו לראות מה קורה הלאה... אני אומר לך שוב, אם תלחץ...". הלקוח קטע את דבריו: "בטח שאלחץ. זה 100 אלף שקל שלי שיושבים אצלכם. מה אתה מצפה?", "שתיתן זמן", השיב אטד. "לא יודע כמה זמן".

 

מחברת אור סיטי נמסר כי "צוות הניהול והייעוץ בראשות רו"ח יזהר קנה, דורון אלחנני ועו"ד בועז וילנסקי יטפל במכלול הנושאים לרבות מול המוסדות הפיננסיים והלקוחות. כל העברת מסר שלא באמצעותם אינה בשם החברה ואינה עמדתה הרשמית".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x