שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

צדק תחבורתי? נתיב לדיירי מתחם בצלאל

עיריית ת"א שוקלת לאשר לדיירי המתחם כניסה דרך רחוב קינג ג'ורג' המיועד לתחבורה ציבורית. המתנגדים: אפליה לטובת בעלי דירות יוקרה

אריאל נוי 08:1612.09.12

האם הדיירים של מתחם שוק בצלאל העתידי בתל אביב יזכו לאישור מיוחד לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית, כדי שיוכלו להיכנס לחניון במתחם? סוגיה זו עמדה במוקד דיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת המשנה לתכנון ולבנייה בנוגע לפרויקט שבנייתו החלה בפברואר השנה. היזמים ביקשו הסדרה שתאפשר לדיירים להיכנס לחניון מרחוב המלך ג'ורג' העמוס. לאור הבקשה, העירייה שוקלת לאשר לדיירים שימוש בנתיב התחבורה הציבורית המוביל לחניון. המתנגדים טוענים כי אישור כזה יהיה אפליה של דיירי המתחם.

 

לפני כ־7 שנים רכש יצחק תשובה את מתחם השוק כי להקים בו פרויקט דירות יוקרה בביצוע אלעד ישראל מגורים, שהיא חברה־בת של דלק נדל"ן, וצמח המרמן. המתחם נמצא בין הרחובות המכבי, טשרניחובסקי ובית לחם בתל אביב ובו מתוכננות 153 דירות יוקרה בנות 4-2 חדרים, בשני בניינים בני 7 ו־8 קומות. המחירים לדירות נעים בין 2.1 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בשטח 67 מ"ר ל־3.5 מיליון שקל לדירות 4 חדרים. למתחם מתוכנן גם חניון תת־קרקעי לדיירים, וחניון ציבורי שיכלול 330 מקומות חניה.

 

הדמיית מתחם בצלאל בתל אביב הדמיית מתחם בצלאל בתל אביב

 

הדיון בישיבת הוועדה, שעסק בבקשת היזמים לאשר הקמה של רמפות בכניסות וביציאות לחניון התת־קרקעי שיוקם במקום, הפך במהרה לסוער. חברת הוועדה מיטל להבי, לשעבר סגנית ראש העירייה, אמרה שהרמפות המתוכננות יגרמו למעבר כלי רכב לחניון החדש דרך רחוב קינג ג'ורג' המשמש כנתיב תחבורה ציבורית בלבד. "לא סביר לבטל נתיב תחבורה ציבורית, להפקיע רחוב שמהווה מרחב ציבורי שמשרת את השוק ואת מבקריו, לטובת כניסה של בעלי דירות יוקרה ומיוחסים אשר יקבלו, אם משרד התחבורה יאשר, אישור אקסקלוסיבי לתנועה פרטית בנתיב ציבורי", אמרה להבי. לדבריה, זהו מחדל שמתרחש במיוחד כאשר תנאי החניה לציבור, לתושבי האזור ולסוחרי השוק, אינם ידועים עדיין. נציגי היזמים השיבו ש"התוכנית המוצעת קיבלה את כל האישורים לאחר שלוותה בבדיקה תחבורתית".

 

להבי הבהירה בדיון שכדי להבטיח את המשך קיומו של השוק יש לבצע את רמפות הכניסה לחניון פרויקט בצלאל מתוך ובתוך שטח הפרויקט עצמו ולא דרך הרחובות המקיפים, כפי שנעשה בכל פרויקט אחר. "כניסות שיבואו על חשבון הפרויקט יוכלו לקבל פיצוי בתוספת זכויות ואילו כניסות מתוך רחובות השוק יפגעו ללא ספק בתפקודו העתידי", אמרה להבי.

 

מעיריית תל אביב נמסר: "בדיון הוועדה נדונו גם הנושאים התנועתיים מסביב לפרויקט, והוחלט כי מערך הכניסות והיציאות למתחם ייבחן שנית על ידי מהנדס העיר ויובא לדיון בישיבת הוועדה הקרובה, ובכל מקרה לא תהיה הבחנה בין דיירי המתחם לבין הנהגים הנכנסים לחניון הציבורי".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x