שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

קריית חיים בדרך למעלה: הסוד - תחבורה נגישה

בשכונת הפועלים החיפאית השוכנת בלב הקריות, מחירי הדיור ממשיכים לעלות בשל השיפורים שבוצעו לאחרונה בתחבורה הציבורית ועתודות הקרקע האוזלות

אריאל נוי 08:3809.08.12

בשנים האחרונות מדברים הרבה בישראל על הקשר בין תחבורה לנדל"ן. בשכונת קריית חיים בחיפה, הקשר הזה משתקף היטב: פתיחת כביש המנהרות, כביש עוקף קריות והשילוב העתידי של המטרונית מקפיצים את מחירי הנדל"ן, המזנקים בשנתיים האחרונות בכ־45%. השיפורים שבוצעו בתחבורה ובתשתיות בחיפה העלו את מחירי הדירות במה שכונתה "שכונת הפועלים" קריית חיים. גם העובדה שלשכונה השוכנת בלב גוש הקריות בעמק זבולון נגמרו עתודות הקרקע, יש השפעה על מחירי הדירות.

 

על פי נתוני העירייה, מונה האוכלוסייה בשכונה כ־30 אלף תושבים, המהווים כ־11% מכלל תושבי חיפה. השכונה נמצאת בין חוף הים לבין כביש 4, כביש עכו־חיפה. במרכז השכונה עוברת מסילת הרכבת חיפה־נהריה, המחלקת את קריית חיים לשכונה מזרחית ושכונה מערבית. על מסילה זו נמצאת תחנת הרכבת קריית חיים.

 

הזינוק החד במחירי הדירות היה צפוי במידה מסוימת. על פי נתוני רשות המסים, בדצמבר 2009 נמכרה דירה בקומה שלישית ברחוב הגדוד העברי 41 במחיר של 470 אלף שקל. באוקטובר 2011 נמכרה בדירה באותה קומה ב־680 אלף שקל, עלייה של 45% בתוך שנתיים.

 

בעיריית חיפה מאמינים כי הרכבת היא רק נדבך נוסף מתוך מכלול התחבורה הציבורית שתשרת את תושבי האזור בכלל, ואת תושבי קריית חיים בפרט. בחודשים הקרובים - בעירייה לא מתחייבים לתאריך סופי - אמורה להתחיל לפעול המטרונית, אוטובוס ארוך שיסיע 40 נוסעים בישיבה ו־100 בעמידה על נתיב תחבורה ציבורית ייעודי. מנהרות הכרמל שנפתחו לפני כשנתיים, כביש עוקף הקריות והגישה הנוחה לכביש 22 - כל אלו מהווים תרומה משמעותית לפיתוחה של קריית חיים ולמחירי הנדל"ן המאמירים.

 

לדברי אריאל וטרמן, מהנדס עיריית חיפה, "השכונה 'מחובקת' מכל הקצוות מבחינה תחבורתית. כשתתחיל המטרונית לפעול, תלמידים רבים יותר יוכלו להגיע ללמוד בקמפוס הנמל, ותושבים רבים יוכלו להגיע בקלות לקריית הממשלה. הצירים של המטרונית ינועו בקריית חיים המזרחית והמערבית. בשעת השיא רמת הנגישות תהיה כמו באירופה: תושבי השכונה לא יהיו צריכים רכב כדי להגיע ממקום למקום".

 

קריית חיים המערבית היתה אמורה להיות שכונה יוקרתית בסמוך לחוף הים, אך עם קום המדינה הוקמו לאורך מפרץ חיפה שיכונים של בנייה ציבורית. לעומתה, קריית חיים המזרחית הוקמה בתחילת שנות השלושים כשכונת פועלים בעלת אופי של בתים חד־משפחתיים, ובמשך שנים נשמר אופי זה. שיכונים ציבוריים אמנם נבנו, אך רק בשולי השכונה. בעשור האחרון יש התחדשות בצד המזרחי, המתבטאת בהוספה של דירות לבניינים קיימים או בהריסה של בתי קרקע והפיכתם למבנים דו־קומתיים.

 

וטרמן מוסיף: "אנו מאשרים לעשרות בתים צמודי קרקע שיהפכו למבנה מגורים בן שתי קומות. לגבי תוכניות עתידיות, בשטח אצטדיון קריית חיים הישן עתידים להיבנות 1,500 יחידות דיור סביב פארק מרכזי. התוכנית אושרה לאחרונה במליאה של הוועדה המקומית. באזור 'חוות המכלים' בקריית חיים המערבית הקרובה לחוף הים, אושר לאחרונה שהחווה תעבור למתחם הצמוד לבתי הזיקוק. זה יאפשר לנו להרחיב את התוכניות הקיימות לפינוי־בינוי".

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x