$
חדשות נדל

משרד האוצר בהנחיה חדשה לנהגים בענף הבנייה: ודאו שהאתר חוקי, אחרת נשבית לכם את כלי הרכב

היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה במשרד האוצר דורשת מנהגים בענף הבנייה וממפעילי ציוד מכני הנדסי לוודא כי אתר הבנייה שבו הם עובדים פועל על פי היתר בנייה

אמיתי גזית 08:5002.01.18

היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה במשרד האוצר דורשת מנהגים בענף הבנייה וממפעילי ציוד מכני הנדסי לוודא כי אתר הבנייה שבו הם עובדים פועל על פי היתר בנייה. היא גם מאיימת להשבית רכבים שיימצאו מעורבים בפרויקטים לא חוקיים, כך עולה מהודעות שמסרו בשבועות האחרונים פקחי היחידה לנהגים ברחבי הארץ שהגיעו לידי "כלכליסט".

 

מהיחידה לאכיפת דיני התכנון נמסר כי החודש כבר נערכו מבצעי אזהרה, ובינואר תחל השבתת רכבים בשיתוף המשטרה. בעקבות התקוממות הנהגים פנתה עמותת עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, במכתב ליחידה לאכיפת דיני התכנון, ליועמ"ש ולפרקליט המדינה, ודרשה לבטל את ההודעות ולהימנע ממסירת הודעות דומות.

 

במכתב, עליו חתומה עו"ד מאיסאנה מוראני, נטען: "המדיניות החדשה הופכת את העוסקים בענף הבנייה לחלק ממערכת האכיפה. מדובר בדרישה שמחייבת התייעצות מתמדת עם עורך דין מומחה וייתכן שאף במהנדס". לדברי מוראני מדובר בדרישה לא חוקית הפוגעת בחופש העיסוק של אותם נהגים. מהיחידה הארצית לאכיפה נמסר כי הוסמכה להשבית רכבים וכלי ציוד שמבצעים עבודה אסורה. "היחידה החליטה לצאת במבצעי אזהרה בטרם השבתת הכלים בפועל. החל מינואר יתבצעו מבצעי השבתה בפועל בשיתוף המשטרה במטרה לאכוף את חוק התכנון והבנייה".

 

 

מערבל בטון. מינואר יושבתי כלים באתרים ללא היתר בנייה מערבל בטון. מינואר יושבתי כלים באתרים ללא היתר בנייה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x