סגור

האי היווני שלי: הראל ויזל וחברים רכשו 80 דונם באי לפקדה

הטייקונים הישראלים מצאו את האי שאליו יברחו לנופש. הבעלים של קבוצת פוקס רכש את השטח יחד עם קבוצת אנשי עסקים, בהם צחי נחמיאס ודוד פתאל, והם מתכוונים להקים שם לעצמם בתי נופש. ההשקעה בקרקע מוערכת ב־8-16 מיליון יורו

החיים הטובים: הבעלים והמנכ"ל של קבוצת פוקס הראל ויזל ריכז יחד עם קבוצת חברים בהנהגתו רכישת שטח עצום של 80 דונם מול הים באי היווני לפקדה. חברי הקבוצה מתכננים להקים לעצמם על האי בתי נופש.
בין החברים בקבוצה שרכשה את השטח נמצאים אנשי עסקים מוכרים בהם צחי נחמיאס, איל הנדל"ן ששוויו מוערך ביותר מ־2 מיליארד שקל; חן למדן, בעלי חברת השילוח אוריין; לילך טופילסקי, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט וכיום שותפה בקרן פימי; עידו נויברגר, מבעלי בית ההשקעות ווליו בייס; ודוד פתאל, בעלי רשת המלונות פתאל. עם כולם נמצא ויזל בקשרי חברות ועסקים.
מקורב לקבוצה אמר כי הרכישה בוצעה לא למטרות מסחריות אלא כדי להקים בתי נופש פרטיים (כל אחד מהקבוצה יתכנן לעצמו את הבית) במתחם סגור לחברים. הקבוצה, שתמנה עד 10 חברים, תפתח בשלב ראשון רק חלק מהקרקע לצרכיה ובעתיד לא מן הנמנע שיישקל פיתוח שאר השטח גם למטרות אחרות או מסחריות.

1 צפייה בגלריה
לפקדה אי ב יוון
לפקדה אי ב יוון
האי היווני לפקדה
(חנוך פרבר)
במקביל לפעילות בתחום הקמעונאות, ויזל גם משקיע גדול בנדל"ן בארץ ובחו"ל בפרויקטי מגורים (מגדלי רוטשילד, אסותא וכו'), וכן במשרדים ונדל"ן מסחרי. רק לאחרונה פורסם כי ויזל רכש עבורו ועבור בני משפחה 11 דירות בפרויקט פינוי־בינוי בנחלת יצחק.
בימים אלה הקבוצה מתכנסת ומגבשת את התוכנית הסופית למתחם. מחיר רכישה של דונם באי לפקדה תלוי באזור באי (ישנם אזורים באי הסובלים מרוחות עזות) ונע בין 100 ל־200 אלף יורו למקום פרימיום כמו זה של הקבוצה כך שסכום הרכישה מוערך ב־16-8 מיליון יורו. היתרון של לפקדה, שהפכה לאי החביב על עשירי ישראל, שהוא אינו מתויר ומסחרי כמו האיים הפופולריים מיקונוס, סנטוריני, קורפו או רודוס והמחירים בו נמוכים יחסית.
בלפקדה למשל אין מלונות פאר, וקלאבים שחוגגים בהם כל הלילה כמו באיים אחרים ביוון. התיירים באי מעדיפים לשכור וילות פרטיות. מדובר באי הררי וירוק עם חופים ומפרצים הידועים ביופיים המרהיב.
יתרון נוסף לבעלי הון: לאי מעגן מים עמוק המשמש את צי היאכטות המגיעות לביקור, וזאת בניגוד לרוב האיים היווניים. בנוסף לאי יש חיבור ליבשה וניתן להגיע אליו מאתונה גם בנסיעה ברכב שאורכת כ־4 שעות. עוד יתרון גדול, בטח עבור אנשי עסקים מסדר הגודל של הקבוצה הזו, הוא שדה התעופה שקיים באי ומאפשר הגעה ויציאה מהירה.