סגור

ליברה נכנסת לביטוח עסקים קטנים: תציע מחירים נמוכים ב־50% מהמקובל בשוק

לכלכליסט נודע כי חברת הביטוח הדיגיטלית תנסה לנגוס בתחום' המגלגל 2.2 מיליארד שקל בשנה; המנכ"לית אתי אלישקוב: "בעוד שבתחום הרכב היינו צריכים להשקיע בתהליך החיתום כדי להציע מחיר נמוך' בתחום זה קל יותר להוריד מחירים"

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה תחל למכור החל משבוע הבא ביטוח לעסקים קטנים, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בעיקר בביטוח רכוש, אך תינתן גם הרחבה לביטוחים נוספים כגון צד ג', אחריות מוצר, אחריות מקצועית, ביטוח סייבר וכדומה. בליברה מבטיחים כי המחירים שיציעו יהיו נמוכים משמעותית לעומת המקובל בשוק. "נציע מחירים הזולים ב-50% ממחירי השוק", אומרת אתי אלישקוב, המנכ"לית ובעלת השליטה בחברה בשיחה עם "כלכליסט".
תחום הביטוח לעסקים מגלגל פרמיות בהיקף של 2.2 מיליארד שקל בשנה, כאשר לפי הערכות מעל למחצית מסכום הוא בביטוח לעסקים קטנים. הרווחיות בתחום זה נחשבת לגבוהה יחסית – היחס שבין תביעות ששולמו בפועל לבין הפרמיות ששילמו המבוטחים (Loss ratio), עומד בפעילות זו על אזור ה-50%, לעומת 70% בתחום הרכב למשל. הסיבה לכך היא שכמות התביעות בתחום זה נחשבת לנמוכה יחסית לתחום הרכב. מצד שני, היקף הפיצוי בתביעות שכאלה עשוי להגיע לפעמים לכמה מיליוני שקלים. לדברי אלישקוב פוליסה ממוצעת בתחום זה עולה לעסק קטן 3,000-4,000 שקל בשנה, בעוד רמות המחירים בליברה יהיו 1,500-2,000 שקל בממוצע.
לדברי אלישקוב, "כיום מכירת פוליסות לעסקים קטנים נעשית רק דרך סוכני ביטוח, והם גובים עמלה של 30% בממוצע מגובה הפרמיה, בעוד אצלנו המכירה נעשית בצורה ישירה בלבד. שנית אנחנו נציע התאמה פרסונלית לפי המאפיינים של בית העסק. לא נעמיס סתם כיסויים שלא רלוונטיים לו. כמו כן ניתן הנחות על פרמטרים שמקטינים את רמת הסיכון, למשל אם יש שומר לבית העסק או מצלמות. אפילו השאלה אם יש שירותים בבית העסק יכולה להביא להפחתה במחיר, כי אם אין אז הסיכון לנזקי מים כמו הצפות הוא מינימלי. בעוד בתחום הרכב היינו צריכים להשקיע מאד בתהליך החיתום, כדי להציע מחיר נמוך, בתחום הזה הרבה יותר קל להוריד מחירים ממה שקיים בשוק".
1 צפייה בגלריה
אתי אלישקוב מנכ"לית ומייסדת חברת הביטוח ליברה
אתי אלישקוב מנכ"לית ומייסדת חברת הביטוח ליברה
אתי אלישקוב, מנכ"ל ליברה. "העסקים מנסים להוזיל עלויות"
(צילום: אבי מועלם)
בליברה מודעים לחסם הפסיכולוגי העשוי להרתיע את העסקים במעבר לאונליין. "אין ספק שיש כאן אי וודאות. כשנכנסנו לפעילות בתחום הרכב, כבר היינו על קרקע פוריה של פעילות באמצעות מכירה בערוצים ישירים. במקרה זה המכירות מתבצעות עד היום דרך סוכנים וקשה לי לתת תחזיות של היקף הפעילות. פישטנו את התהליך, ואני מקווה שזה יפחית את הרתיעה מרכישה של ביטוח שכזה באונליין. להערכתי אנו מגיעים לשוק בתזמון טוב. העסקים הקטנים ספגו מכה קשה בשנת הקורונה, ואני מאמינה שהם מחפשים כל מיני דרכים להוזיל את העלויות השונות בניהול העסק".
ליברה היא חברת ביטוח דיגיטלית. החברה פעילה כיום בתחום ביטוחי הרכב והדירה. החברה עברה בשנה שעברה לרווחיות, כשהרווח הכולל עמד על 3.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקל בשנת 2019.