$
בונים קריירה ומשפחה

סקר: שליש מלקוחות הבנקים שקלו לעבור בנק; 8% באמת עברו

לפי הסקר הסיבה המרכזית בגללה לקוחות הבנקים שוקלים לעזוב היא גובה העמלות, אחריה שירות לא טוב ולבסוף תנאים אטרקטיביים יותר שמציע בנק אחר

מעין מנלה 16:2809.02.15

ישראלים רבים שוקלים לעבור לבנק אחר אך מעט מאוד אכן עושים זאת. כשליש מלקוחות הבנקים שקלו לעבור בנק בחצי השנה האחרונה, אולם בפועל עברו 8%, המהווים כ-3% מהאוכלוסיה, כך לפי סקר שערך מכון TRI מחקרים אסטרטגיים עבור בנק איגוד.

הסיבה העיקרית שבגללה לקוחות שוקלים לעבור לבנק אחר היא גובה העמלות. לפי הסקר, מבין אלו ששקלו לעבור בנק, למעלה ממחצית (52%) עשו זאת בגלל גובה העמלות. הסיבה השנייה בחשיבותה הייתה שירות לא טוב - 20.6% מלקוחות הבנקים שקלו לעבור בנק מסיבה זו. תנאים אטרקטיביים שמציע בנק אחר גרמו ל-11.4% מהלקוחות לשקול לעבור בנק.

 

גם כאשר התבקשו הנסקרים לדרג את הפרמטרים החשובים ביותר בעיניהם כאשר הם חושבים על פתיחת חשבון בבנק, גובה העמלות זכה לניקוד הממוצע הגבוה ביותר - 32.2 נקודות מתוך 100. שני פרמטרים נוספים בחשיבותם בהחלטה היכן לפתוח חשבון בנק הם: ריבית על המינוס, שזכה ל-21.7 נקודות והריבית על היתרה בעו"ש, שזכה ל-21.2 נקודות בממוצע. במקום הרביעי מופיע הפרמטר "בנקאי קבוע שאיתו אוכל להיות בקשר לגבי מצב חשבוני", שקיבל 16.7. הפרמטר "שעות פתיחה נוחות" זכה לניקוד ממוצע של 12.9 נקודות.

 

נתונים אלה מראים כי הצרכן הישראלי מייחס משקל רב למחיר ולתנאי ניהול החשבון ועולים בקנה אחד עם סקרים שנערכו במגזרי פעילות אחרים. השיפורים הטכנולוגיים, שהמערכת הבנקאית משקיעה בפיתוחם ובפרסום שלהם משאבים רבים, דווקא אינם מהווים שיקול עיקרי בבחירת בנק.

 

שירות רע הוא הסיבה השנייה בגללה לקוחות שוקלים לעבור בנק שירות רע הוא הסיבה השנייה בגללה לקוחות שוקלים לעבור בנק צילום: shutterstock

 

בתחילת החודש צומצמו מספר עמלות שגובים הבנקים וחברות האשראי. המפקח על הבנקים, דודו זקן, אסר על הבנקים לגבות עמלה שנקראת 'דמי ניהול הלוואה לדיור' והיא למעשה עמלה הנגבית בכל חודש עם ביצוע החיוב החודשי של ההלוואה לדיור. כמו כן, עמלת העברת כסף בזמן אמת באמצעות מערכת זה"ב (מערכת של זיכויים והעברות כספיות בזמן אמת) עד לסכום של מיליון שקל, תוגבל למחיר של פעולת פקיד (6 שקל בממוצע), כאשר עד אז גבו הבנקים כ-39 שקל בממוצע. בנוסף, זקן התערב בעמלת "דוחות לבקשת הלקוח" שנעה בין 13 שקל ל-55 שקל וקבע כי הלקוח זכאי לאישור אחד בשנה ללא תשלום מאחר ושירות של הפקת אישור בעלות הוא חלק בלתי נפרד מניהול חשבון עו"ש.

 

ממצא מעניין נוסף שעלה מהסקר הוא כי קרוב למחצית מלקוחות הבנקים (43.7%) היו ממליצים לחבר לפתוח חשבון בבנק שבו הם מנהלים את החשבון העיקרי שלהם. עם זאת, כשליש מלקוחות כל הבנקים לא יודעים אם ימליצו לחבר לפתוח חשבון בבנק שבו הם מנהלים את החשבון העיקרי, ו-16.4% בטוחים שלא ימליצו.

 

הסקר נערך עבור בנק אגוד, המציע ללקוחות מסויימים ריבית של 0% על המינוס וריבית של 3% על יתרת הזכות בחשבון, בקרב מדגם מייצג של 501 איש בגילאי 18 ומעלה, מקרב האוכלוסיה היהודית. טעות הדגימה המירבית היא 4.5%.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x