$
50 פלוס

לשכת סוכני הביטוח לחצה ומגדל התחייבה לשווק תוכניות פרישה רק בידיעת הסוכן

יובל ארנון, יו"ר הועדה לביטוח פנסיוני בלשכה טען כי מגדל פעלה במסלול עוקף סוכן בפעילות ישירה מול המבוטח

רחלי בינדמן 14:3903.09.14

לשכת סוכני הביטוח ממשיכה להלך אימים על פעילות הביטוח הישירה של חברות הביטוח המאיימת על פרנסתם.

 

הלשכה בראשות הנשיא אריה אברמוביץ' פנתה למגדל בדרישה כי תחדל לשווק שירותים ותוכניות המיועדות למבוטחים לקראת פרישה ללא ידיעתו של סוכן הביטוח. בעקבות פנייה בנושא מצד יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח יובל ארנון, נעתרה מגדל לדרישת הלשכה והצהירה כי כל פנייה למבוטח לא תעשה ללא ידיעת סוכן הביטוח ואף תישא את שמו.

 

אריה אברמוביץ' אריה אברמוביץ'

 

בשנים האחרונות זיהו חברות הביטוח את הפוטנציאל הכלכלי בחוסכים שמגיעים לקראת גיל הפרישה ומציעות למבוטחים להשקיע את הכסף בכלים חדשים כגון אנונות, מוצרים מבטיחי תשואה, במקום למשוך אותו.

 

מגדל למשל אוחזת בשני גופים המטפלים בנושא: "חיים טובים" וסוכנות ביטוח בשם "מועדון ה-50". מגדל מזהה במערכת המחשוב שלה מבוטחים שנמצאים לקראת גיל פרישה, מוציאה מכתב ללקוחות שבו מצוין כי יש לחברה מה להציע לך לקראת גיל הפרישה והמבוטח מתבקש לפנות אליהם כדי שתיבנה לו תוכנית.

 

בלשכת סוכני הביטוח טענו כי מדובר במהלך "עוקף סוכן" ובפעילות ישירה מול המבוטח, ללא ידיעת הסוכן וללא תגמול שלו.

 

ארנון סיכם עם החברה כי מגדל לא תוציא מכתב ללקוחות ללא ידיעת הסוכן; מגדל תציין את שם הסוכן במכתב שיוצא ללקוח; הסוכנים יקבלו מאגר מידע של לקוחותיהם שנמצאים לקראת פרישה במטרה להציע להם שירותים נוספים; לבסוף - גם אם תהיה פנייה ישירה של מגדל לאחד מלקוחות הסוכן - הסוכן יקבל עמלה מלאה.

 

המשמעות העקיפה של מעורבות הסוכן בשיווק המוצרים לגיל הפרישה עלולה להיות בייקור העלויות שלהם לציבור הפורשים בשל הצורך של מגדל לחלוק את ההכנסות שלה מהמבוטחים עם סוכן הביטוח באמצעות מתן עמלה. הכוח של סוכני הביטוח מול חברות הביטוח הוא אדיר מכיוון שהם אחראים על השיווק וההפצה של המוצרים הפנסיונים שלהם וללא שיתוף פעולה מצד חברות הביטוח עלולים סוכני הביטוח להעביר את החוסכים והמבוטחים למוצרים של המתחרים שלהן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x