$
הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2014
תמונת גג לוועידה לעסקים קטנים ובינוניים

ועידת כלכליסט

רן גוראון: "עסקים שלא נמצאים באינטרנט - לא ישרדו"

המשנה למנכ"ל בזק אמר בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים, כי ל-51% מהעסקים הקטנים אין אתר אינטרנט בכלל. לדבריו: "מי שלא נמצא בדיגיטל היום הוא כמו חנות שאין לה שלט בכניסה"

אופיר דור 11:1612.05.14
"העולם שלנו מלא בקלישאות - אומרים למשל שעסקים קטנים מתמקדים בדיגיטל, שהם מכפילים את ההכנסות וחודרים לחו"ל בעזרת האינטרנט. אלא שמדובר בקלישאות והפער מול המציאות אדיר", כך אמר רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, היום (ב') בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2014 של "כלכליסט".

 

לדברי גוראון, מסקר שערך מכון TNS עבור חברת בזק עולה כי ל-51% מהעסקים הקטנים אין אתר אינטרנט כלל ו-44% מהעסקים לא מפרסמים באינטרנט. "נוצר כאן פער דיגיטלי, כשעסקים שלא נמצאים באינטרנט - הם לא ישרדו", אמר גוראון. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 250 עסקים קטנים.

 

מה דעתך על מניית בזק:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

לפי סקר TNS ובזק, רק ל-12% מהעסקים הקטנים יש אתר מותאם לסלולר ול-4% בלבד אפליקציה ייעודית, 8% מהעסקים הקטנים בלבד מפרסמים בסלולר. "40% מהתנועה באינטרנט היא דרך הסלולר אבל 90% מהעסקים הקטנים לא נמצאים בסלולר בכלל והם מפספסים את הזירה המרכזית שהלקוחות שלהם נמצאים בה", אומר גוראון.

 

למה הם לא בדיגיטל?

 

"למה עסקים קטנים לא מפרסמים בדיגיטל? 68% לא חושבים שדיגיטל מתאים לעסק שלהם ו-17% לא מאמינים במדיה הדיגיטלית, כלומר, לא מבינים את הערך של הדיגיטל", אומר גוראון, "אך מי שלא נמצא בדיגיטל היום הוא כמו חנות שאין לה שלט בכניסה. מי שלא נמצא בדיגיטל מפספס את קהל היעד שלו ומפסיד הכנסות, הוא לא מסוגל להרחיב את הפעילות העסקית ולא יכול להתייעל תפעולית ושיווקית. ההבדל בין עסק שנסגר לעסק שלא נסגר - זאת הנוכחות בדיגיטל".

 

רן גוראון רן גוראון צילום: נמרוד גליקמן

 

לדברי גוראון, "הדיגיטל שינה את כללי המשחק, כשמוצרים רבים הופכים לדיגיטליים, מאנציקלופדיות ועד סרטי וידיאו, מתווכי הביניים הופכים ללא רלבנטיים כמו במקרה של סוכני נדל"ן וסוכני ביטוח, שרשרת ההפצה של המוצרים משתנה כי מי קונה היום משחק וידיאו בחנות והלקוחות מגיעים לשירותים בדרכים אחרות, כמו דרך הפייסבוק. האינטרנט ריסק תעשיות רבות כמו תעשיית המוזיקה והסרטים, הנופש והפנאי ומשחקי וידיאו ותעשייה שעדיין לא התנפצה - תורה יגיע וזו רק שאלה של זמן. לפי התחזית שלנו דיגיטל זאת האפשרות היחידה".


 

אז מה עושים? "קודם כל מבינים שדיגיטל דורש התמקצעות, היום האחראי על הפרסום בדיגיטל הוא לרוב בעל העסק (85%), זה טוב ויפה אבל אם הוא לא מבין הוא צריך לפנות לעזרה", אומר גוראון. "צריך קודם כל להיות שם, כי מי שלא שם - לא באמת קיים. צריך להתחיל לחשוב איך התעשייה שלכם צפויה להשתנות בעקבות הדיגיטל ולפתח מודלים עסקיים מותאמים. להתמקצע ולהכיר את כל הכלים שיכולים לתרום לעסק, להתמקד בפלטפורמה הצומחת של המובייל ולהתמקד בחדשות, כי כשזה חדשני מדברים על זה".

 

גוראון סיכם ואמר כי "עולם הדיגיטל משתנה כל העת ויש חשיבות רבה למיפוי קהל היעד ולתגובה מהירה. 50% מהעסקים שלא ישקיעו בזירה הדיגיטלית ייכחדו, מי שלא יצטרף למהפכה הדיגיטלית פשוט לא ישרוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x