שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עסקים קטנים ובינוניים

רוצים למכור באינטרנט? מה יגרום ללקוחות שלכם לחזור

בין אם אתם בעלי עסק קיים שמעוניינים להגדיל את המכירות או יזמים שרוצים להקים עסק למכירות ברשת, לפי סקר של קרן שמש - שיווק באינטרנט מחייב התאמה של השירות לקהל היעד

מעין מנלה 15:1916.03.14
שלושה חודשים, זה הזמן שלקח ליפעת כתריאל, בת 27, להקים עסק מרוויח למכירת בגדי ילדים באינטרנט. כיום האתר מהווה את ההכנסה העיקרית שלה. "עבדתי בהייטק ורציתי משהו שישלב, גם מכירות, גם שיווק וגם מחשב, לא רציתי להיות מתכנתת שזה טכני לגמרי. ראיתי גם את כל היתרונות של מכירה באינטרנט: אנשים לא צריכים לצאת מהבית, אני יכולה להציע את המחירים הכי זולים כי חוץ ממחסן אני לא צריכה לשלם שכירות לחנות או להעסיק עובדים", היא אומרת.

בין אם אתם בעלי עסק קיים ומעוניינים להגדיל את המכירות באמצעות הצעת המוצרים או השירותים שאתם מספקים גם באינטרנט, יזמים שמעוניינים, כפי שעשתה יפעת כתריאל, להקים את העסק ברשת או שאתם רוצים להשתמש במכירות באינטרנט כהכנסה נוספת – מסתבר שכמו בעולם האמיתי, השיווק באינטרנט מחייב התאמה של השירות לקהל היעד.

 

לקראת כנס של קרן שמש לעידוד יזמים צעירים בנושא מכירות באינטרנט אשר פתוח לקהל הרחב, הקרן ערכה סקר ובדקה מי מוכן לשלם יותר עבור שירות משופר ומהם הגורמים לרכישה חוזרת באתר מסויים. בסקר נמצא כי צעירים בני 18 עד 24 הם בעלי הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור שירות משופר באינטרנט: 60% מהם מוכנים לשלם יותר עבור זמן אספקה קצר ו-61% יעדיפו לשלם יותר עבור מדיניות החזרות נוחה.

 

עוד נמצא שהפרמטרים המשפיעים ביותר על החלטות רכישה חוזרת הם זמן אספקה קצר וטיפול מהיר בתלונות. גם מדיניות החזרות נוחה נמצאה כגורם המשפיעה על החלטת הלקוח לחזור לרכוש באותו אתר אינטרנט.

 

מכירות באינטרנט, כהכנסה נוספת או עסק עצמאי מכירות באינטרנט, כהכנסה נוספת או עסק עצמאי צילום: shutterstock

 

שירות הלקוחות, הוא האלמנט החשוב ביותר בעסק למכירות באינטרנט, אומרת כתריאל. "מעבר למוצר, הדבר היחיד שיש שאתה יכול לתת ללקוח זה שירות לקוחות בין אם לפני או אחרי הרכישה. אם לא ענית לו בזמן זה לא משנה גם אם המוצר היה מעולה כי הלקוח לא יחזור. חייבים לענות ללקוחות בזמן, לא למרוח, באינטרנט הכל חייב להיות מאוד מהיר".

 

טיפים נוספים של כתריאל ושל אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay בישראל, לכאלו שרוצים למכור באינטרנט הם:

 

1. לעשות מחקר שוק: יש המון מתחרים וחייבים לדעת לשווק את הדברים בהם אתם טובים. לדוגמא, בעסק של כתריאל היתרונות שהיא מזהה הם האפשרות להיות קשובה ללקוחות, ולשנות את האתר לפי בקשותיהם והשירות המהיר.

 

2. לבדוק את בעלי המקצוע: "אם אין לכם את הידע לעשות הכל בעצמכם (תכנון האתר, גרפיקה וכד') אז עדיף לחפש בעלי מקצוע טובים ולבדוק היטב לפני ההתקשרות איתם כי התחום הזה מאוד מוצף", אומרת כתריאל.

 

3. קשר עם ספקים: נסו ליצור קשר עם ספקים שיאפשרו לכם לשלם אחרי שאתם כבר מוכרים את הסחורה. זה יותר קשה כאשר מדובר בעסק שמתחילים מאפס מכיוון שהספקים לא מכירים אתכם.

 

4.  אתרו את קהל היעד האידאלי שלכם וחקרו איפה הם נמצאים ברשת (פורומים, אתרי קניות, קבוצות בפייסבוק).

 

5. הכירו את המתחרים שלכם באינטרנט. מי מוכר מוצר זהה, דומה או חליפי. האם אתם הייתם קונים מהם? מה היה חסר לכם בחוויית הקניה?

 

6. השקיעו במיתוג ואפיון העסק שלכם בסביבת האונליין (לוגו, סלוגן, איור או כל דבר שיעזור ללקוחות לזהות אותך בקלות).

 

7. הציעו פלטפורמה נוחה, נגישה ובטוחה לרכוש את המוצרים שלך.

 

8. הפיצו את הבשורה באמצעות הרשת החברתית (דף פייסבוק, אינסטגרם , טוויטר, Pinterest).

 

הכנס של קרן שמש יתקיים ב-19 במרץ בסינמטק תל אביב בין 9:00 ל-14:00, האירוע פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, אך יש להירשם מראש באתר של קרן שמש.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x