$
בורסת ת"א

מאבדות נתח שוק: פלאפון מחקה חצי מיליון מנויים, yes נפרדת מ-6,000 לקוחות

בחברת הסלולר טוענים כי מצבת המנויים שלה עלתה ב-67 אלף מנויים ברבעון השני אך היא גרעה בעצמה חצי מיליון מנויים "לא פעילים"; מנכ"ל yes: "שוק הטלוויזיה הרב ערוצית עובר בשנה האחרונה טלטלה גדולה"

אלירן מלכי 10:1004.08.16

חברת הסלולר, פלאפון, רשמה ברבעון השני של השנה ירידה של 16% במספר המנויים שלה בהשוואה לרבעון הקודם, מ-2.69 מיליון מנויים ל-2.26 מנויים. כך עולה מדו"חות החברה האם בזק שהתפרסמו היום.

 

ברבעונים קודמים הציגה פלאפון, בשונה מהמתחרות, עלייה בהיקף הלקוחות בעזרת פנייה לשוק הפרי־פייד. "כלכליסט" ניתח בחודש שעבר את הדו"ח הקודם של פלאפון ומצא כי בעוד שמנויי הפרי־פייד של סלקום ופרטנר תרמו כ־10% להכנסות בשנה שעברה, בפלאפון, שבה מנויים אלו מהווים 35% ממצבת הלקוחות, התרומה שלהם להכנסות היתה קטנה והסתכמה בפחות מ־5%.

 

בחברה טוענים כי מצבת המנויים שלה עלתה ב-67 אלף מנויים אך היא גרעה בעצמה ממצבת המנויים כחצי מיליון מנויים, רובם מנויי "פרי פייד" (לקוחות המשלמים מראש) שלא היו פעילים במשך חצי שנה, זאת בעקבות הביקורת הרבה שנמתחה עליה. בעקבות כך ההכנסה הממוצעת ללקוח ממנוי (ARPU) קופץ באופן משמעותי מ-57 ל-68 שקל.

 

חברת yes ממשיכה במגמת איבוד הלקוחות שלה ורשמה ברבעון השני של 2016 ירידה של כ-6 אלף לקוחות. yes לא מצליחה לבלום את שיעור נטישת הלקוחות שלה שהחל כבר ברבעון האחרון של 2015 שם היא איבדה לראשונה אלפיים לקוחות.

 

yes היא לא היחידה המאבדת לקוחות, גם חברתה לדואפול, HOT, מאבדת לקוחות כבר הרבה מאוד זמן באופן מגמתי. הסיבה העיקרית היא ניצני התחרות בשוק שהחלו להבשיל – סלקום TV מתחילה להתחזק באופן עקבי על חשבון המתחרות האחרות, הפיתוחים הטכנולוגיים כמו טלוויזיות חכמות וסטרימרים מאפשרים לקהלים רבים להתנתק מהחברות הותיקות ולמצוא לעצמן פתרונות זולים יותר.

 

מנכ"ל yes, רון אילון, אמר בתגובה "שוק הטלוויזיה הרב ערוצית עובר בשנה האחרונה טלטלה גדולה, תחרות מתעצמת ואפליות רגולטוריות בין השחקנים הוותיקים והחדשים העלולות לפגוע בין היתר בתעשייה וביצירה הישראלית המקורית".

 

רן גוראון מנכ"ל פלאפון רן גוראון מנכ"ל פלאפון צילום: יונתן בלום

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x