סגור

מינט מדיה הישראלית בדרך להנפקה בשווי של מעל למיליארד דולר

החברה, שנבחרה לאחרונה כסטארט-אפ המבטיח של ״כלכליסט״, מספקת פלטפורמת תוכן לאוהדי ספורט; מינט נעזרת בגולדמן זאקס במטרה לבחון הנפקה בוול סטריט; לחברה, יחד עם שלל מותגי המדיה שבהם היא מחזיקה, יש למעלה מ-350 מיליון משתמשים חודשיים

חברת מינט מדיה, פלטפורמת תוכן לאוהדי ספורט, בוחנת הנפקה בארה"ב, כך על פי פרסום בבלומברג. החברה שנבחרה לסטארט-אפ המבטיח ביותר ברשימת 50 החברות המבטיחות של כלכליסט בשנה האחרונה, גייסה את גולדמן זאקס להוביל את הנושא.

למוסף המלא - 50 הסטארט-אפים המבטיחים 2021 - לחצו כאן


במוסף החברות המבטיחות של "כלכליסט" נחשף גם כי החברה צפויה לרשום השנה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של 170 מיליון דולר.

2 צפייה בגלריה
משרדי מינט מדיה
משרדי מינט מדיה
משרדי מינט מדיה
(צילום: גיא גלעד)

אחת הסיבות להנפקה האפשרית היא הצמיחה המשמעותית שרשמה החברה בתקופת הקורונה, למרות ביטולם של אירועי ספורט רבים.
החברה, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לאוהדי ספורט לייצר תכנים ייחודיים, מחזיקה כיום בחמישה מותגי מדיה. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה ארבע רכישות, בהן גם מותג מדיה אמריקאי פופולרי בשם “The Players Tribune”.

2 צפייה בגלריה
מוסף עצמאות 14.4.21 אסף פלד Minute Media
מוסף עצמאות 14.4.21 אסף פלד Minute Media
אסף פלד, מנכ"ל Minute Media
(צילום: שי דולב)

יחד עם המותגים יש לחברה למעלה מ־350 מיליון משתמשים חודשיים ויותר מ־4,000 יצרני תוכן שמייצרים כ־20 אלף תכנים מקוריים בכל חודש.
החברה שהוקמה ב-2011 על ידי אסף פלד (שמשמש כמנכ"ל החברה), גילי בימן ויובל לרום, גייסה עד היום 180 מיליון דולר, בין היתר מ-Battery Ventures, Qumra Capital, Gemini Israel Ventures, Sampoerna Strategic, Vintage Investment Partners, Dawn Capital.
"לא חשבתי, כשהתחלנו, שנגיע לכאלה ממדים", אמר פלד בראיון למוסף "כלכליסט" בחודש שעבר, כשנשאל על החזון שעמד בבסיס ההקמה של מינט מדיה. "חשבתי שנקים משהו קטן, נתעסק בזה שנים ספורות, ונמשיך הלאה. היום זה נראה מובן מאליו, אבל ב־2011 המילה Influencer עדיין לא היתה בלקסיקון ואת יוטיוב אכלסו בעיקר סרטוני חתולים וקליפים של דסטיני’ס צ'יילד".
פלד (47) הקים את מינט אחרי 15 שנה כמשקיע, בין השאר ב־Evergreen ובסיסקו, ועם ניסיון קצר כיזם בחברת Top7. "כשהתחלנו, לא היה לי מושג מה אנחנו באמת בונים והיה לי מעט מאוד ניסיון אופרטיבי", הוא מודה. "רציתי להקים סטארט־אפ בשביל להתעסק בספורט כי זה משהו שתמיד אהבתי. היום, כמעט עשור אחרי, אנחנו הרבה יותר קרובים לתחילת המסלול מאשר לסופו. גדלנו מאוד אבל פוטנציאל הצמיחה שלנו ב־20-10 שנה הקרובות הרבה יותר גדול ממה שדמיינו".